terminal hvordan..
Fra : Michael Holm

Dato : 24-02-03 15:20

jeg er ved at lave en ls -l (en liste hvor man kan se rettigheder m.m.)
i terminal, men hvordan er det lige jeg gør så listen kommer lidt af
gangen.. så det er overskueligt

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 24-02-03 15:28

On Mon, 24 Feb 2003 15:19:53 +0100, Michael Holm wrote:
> jeg er ved at lave en ls -l (en liste hvor man kan se rettigheder m.m.)
> i terminal, men hvordan er det lige jeg gør så listen kommer lidt af
> gangen.. så det er overskueligt

Sådan her:

ls -l | more

Mvh,
Morten

--
Who needs a life when you've got Unix?

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 24-02-03 15:45

Morten Jørgensen <mojo@daemon.uu.dk> wrote:

> ls -l | more

Det skal siges at den lange tingest i midten af kommandoen er en "pipe"
og laves med Alternativ - I

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981

Fra : Michael Holm

Dato : 24-02-03 15:46

Morten Jørgensen <mojo@daemon.uu.dk> wrote:

> Sådan her:
>
> ls -l | more
>

> Mvh,
> Morten

takker for hurtig svar !

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-02-03 19:14

In dk.edb.mac, Morten Jørgensen wrote:

> Sådan her:
>
> ls -l | more

Eller sådan her:

% ls -l | less

Less is more (:

Disk cache (n): Pennies, nickels, dimes and quarters.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-02-03 00:40

Jonas Voss <voss@null.dk> writes:

> Less is more (:

Eller endnu bedre: "You get more with less".

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-02-03 23:23

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Eller endnu bedre: "You get more with less".

Jeg ved, at det første er et citat, men hvem stammer det andet fra?
Janus selv?

Bare nysgerrig

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-02-03 09:33

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> Jeg ved, at det første er et citat, men hvem stammer det andet fra?
> Janus selv?
>
> Bare nysgerrig

Søg & du skal finde(Og hvor er det så fra?)
http://www.bsrweb.dk/citat/
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-02-03 12:53

mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Jeg ved, at det første er et citat, men hvem stammer det andet fra?
> Janus selv?

Bestemt nej. Husker ikke hvem der står bag citatet, men det er typisk
GNU-humor. Som bekendt: "GNU - Gnus is not Unix", og derfor er får man
selvfølgelig mere med less.

-j