Hvilke skrifter er moderne lige nu?
Fra : news.worldonline.dk

Dato : 24-02-03 09:31

Hej
Er der nogen her der har en mening om hvilke skrifter/fonte der er moderne
lige nu?

Jeg poster her, fordi der plejer at holde nogle grafikere til hér. Beklager
hvis det er OT for nogle

Kh
Bjørn

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-02-03 13:22

news.worldonline.dk <studio@smalbro.dk> wrote:

> Hej
> Er der nogen her der har en mening om hvilke skrifter/fonte der er moderne
> lige nu?

<ironi>
Tilsyneladende de mindst læsbare.
Helst anvendt i så lille en skriftstørrelse, at alle over 20 øjner
problemer. Mangler skriften samtidig ægte æ, ø og å er den vist ekstra
hype.
</ironi>

> Jeg poster her, fordi der plejer at holde nogle grafikere til hér. Beklager
> hvis det er OT for nogle

OT er et fremmedord herinde

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 14:53

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Helst anvendt i så lille en skriftstørrelse, at alle over 20 øjner
> problemer. Mangler skriften samtidig ægte æ, ø og å er den vist ekstra

*LOL*......Preben, Bjørn har også spurgt i graphics, og så gør du bare
nar, fy da

Hvad skal du bruge det til, Bjørn? Et Magasin - en hjemmeside - et
foreningsblad - hvem er målgruppen - ?????

Du må uddybe dit spørgsmål, så folk har en chance for at hjælpe. Der
bliver jo brugt en type fonts i CartoonNetworks og en anden i BoBedre...

Det kan du godt se, ikke?

Med venlig hilsen fra
Morten, der har mange meninger, men de er ikke moderne
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : news.worldonline.dk

Dato : 24-02-03 15:43

Sagen er, at jeg er ved at skrive en lille artikel til Alt om Data om fonte
og fontudbydere. Det bliver en ret generel artikel, der primært skal give
folk mod på at opsøge forskellige fontudbydere og blive inspirerede til at
prøve andre skrifter end Times New Roman. Der findes naturligvis skrifter
til enhver lejlighed og ethvert formål, men i perioder er der nogle der er
mere oppe "i tiden" end andre. Futura og AvantGarde var voldsomt populære en
overgang og American Typerwriter var vældigt smart for lang tid siden. Jeg
følger ikke intenst med på den typografiske scene, og er derfor ikke ajour
med hvad der "rykker" til magasin, plakat og brochurebrug i øjeblikket. Jeg
håbede at nogen her havde lidt friske ideer, men jeg kan godt se - nu - at
jeg skulle have været lidt mere præcis.

Kh
Bjørn

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 17:20

> [...]

> håbede at nogen her havde lidt friske ideer, men jeg kan godt se - nu - at

Det er lidt sjovt, du nævner Typewriter, for som jeg skrev tidligere, er
jeg nok lidt gammeldags, men jeg har da lige lavet et logo-udkast, hvor
jeg faktisk har benyttet American Typewriter.

Du kan se det på http://mortenlind.dk/macforum5.gif

Comic sans har været på banen længe - Ariel & Verdana til nyheder -
Gadget til det lidt mere DSB-agtige.

Helvetica neue 25UltraLight til magasiner/BoBedre

Keep it simple, but not too simple

Det er svært at sige, hvad der er in, men mit indtryk er enkelhed.

Hej fra
Morten

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-02-03 14:37

On Mon, 24 Feb 2003 17:19:48 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fqwa49.1cti1zv1qd1n7qN%mortenlind@mac.com>):

> Det er lidt sjovt, du nævner Typewriter, for som jeg skrev tidligere, er
> jeg nok lidt gammeldags, men jeg har da lige lavet et logo-udkast, hvor
> jeg faktisk har benyttet American Typewriter.

American Typewriter er sej.
Hvilke skrifter er moderne lige nu? Se fjernsyn - opskrifter!
(Argghh, jeg krummer selv tæer i skoene!)

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-02-03 17:51

"news.worldonline.dk" <studio@smalbro.dk> writes:

> [...]
> håbede at nogen her havde lidt friske ideer, men jeg kan godt se - nu - at

Som et kuriosum kunne du jo prøve at researche lidt på
http://savannah.nongnu.org/projects/freefont/
Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad de profesionelle synes om både
ideen og fontene.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-02-03 22:10

> [...]

> håbede at nogen her havde lidt friske ideer, men jeg kan godt se - nu - at

Det her måske?

<http://www.e-types.com/ddc/uk.htm>

Arh, undskyld

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-02-03 09:07

On Mon, 24 Feb 2003 13:21:37 +0100, Preben_Bødker_Nielsen wrote
(in message <1fqvzmm.tdkzsu4dku4gN%spam-01@tdcadsl.dk>):

> OT er et fremmedord herinde

OT betyder i følge fremmedordbogen noget man Ofte har Tænkt på, som f.eks.
noget helt andet, også udtrykt i den kendte frase fra Monty Python 'and now
to something completely the same, but yet different...'

The Moose sez: "I've always wanted to be somebody. I should have been a
little more specific".