PS7-ikon forsvundet
Fra : Jonas Voss

Dato : 23-02-03 21:25

Ikonet til min PS7 og ImageReady er forsvundet og erstattet med det
generiske ikon for en applikation [blyant-lineal-pensel-ikonet]

Det skete for noget tid siden, men jeg kan ikke lige forbinde deres
fosvinden med noget jeg har gjort.

Jeg har forsøgt at ertsatte dem med et andet ikon, og derefter slette
dem [æble+x], men det har ikke hjulpet.

Er der nogen der har nogle bud på hvad man kan gøre?

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-02-03 00:19

Jonas Voss wrote:

> Er der nogen der har nogle bud på hvad man kan gøre?

Genopbygge skrivebordet...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-02-03 00:41

In dk.edb.mac, Niels Ebbesen wrote:

> Genopbygge skrivebordet...!

Glemte at sige jeg er på OS X, hvor man vist ikke genopbygger
skrivebordet. Måske der er nogle plist-filer man skal slette?

Fuzzy logic: How we think at 2:00 AM after the bars close.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 17:29

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Glemte at sige jeg er på OS X, hvor man vist ikke genopbygger
> skrivebordet. Måske der er nogle plist-filer man skal slette?

Altså, er de bare væk fra dock´en?

For så henter du dem bare igen i programmappen, men så enkelt er det
ikke, vel?

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-02-03 19:12

In dk.edb.mac, Morten Lind wrote:

> Altså, er de bare væk fra dock´en?

Nej, væk fra selve applikationen.

> For så henter du dem bare igen i programmappen, men så enkelt er det
> ikke, vel?

Nixen. Jeg hentede nogle nye ikoner et eller andet sted på interwebbet
i stedet, de er pænere end de gamle.

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 19:52

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Nej, væk fra selve applikationen.

> Nixen. Jeg hentede nogle nye ikoner et eller andet sted på interwebbet
> i stedet, de er pænere end de gamle.

IconFactory eller sådan noget? Ja, det lyder mystisk, for dem "kommer
man jo ikke til" sådan lige at smide ud, men tror du ikke Adobe har
aktiveret spywatcher, så når du går fra maskinen, smides de ud?

Nej - pjat, Jonas - men så kan jeg ikke lige finde på noget. Kan du ikke
hitte dem igen?

Morten

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 24-02-03 20:13

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Glemte at sige jeg er på OS X, hvor man vist ikke genopbygger
> skrivebordet. Måske der er nogle plist-filer man skal slette?

Boot fra en OS 9 disk og genopbyg skrivebordet der.

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 20:29

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Boot fra en OS 9 disk og genopbyg skrivebordet der.

Hvordan, Peter?
M.

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-03 10:36

In dk.edb.mac, 3000 wrote:

> Boot fra en OS 9 disk og genopbyg skrivebordet der.

Men da OS X vist ikke benytter den desktop database som OS 9 laver,
kan det vel være ligemeget, eller hur?

"One's never alone with a rubber duck."

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 25-02-03 14:26

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Men da OS X vist ikke benytter den desktop database som OS 9 laver,
> kan det vel være ligemeget, eller hur?

Jeg er usikker, men jeg ved at enkelte problemer med programsymboler og
programassociationer kan rettes af en genopbygning af skrivebordet.

OS X bruger ikek længere skrivebordsdatabsen udelukkende, men har også
sin egen database over programassociationerer, ikoner osv.

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-03 17:24

In dk.edb.mac, 3000 Peter Perlsø wrote:

> Jeg er usikker, men jeg ved at enkelte problemer med programsymboler og
> programassociationer kan rettes af en genopbygning af skrivebordet.

Også når problemet er i OS X? Det har jeg ikke hørt om før.

> OS X bruger ikek længere skrivebordsdatabsen udelukkende, men har også
> sin egen database over programassociationerer, ikoner osv.

Så vidt jeg ved bruger den slet ikke Desktop DB og Desktop DF, de
findes i hvert fald ikke på nogle af mine OS X partitioner.

Derimod fandt jeg nedenstående tip der ser ud til at kunne løse
problemet:

<http://www.osxfaq.com/dailytips/08-2002/08-14.ws>

Tak for hjælpen.

The sooner you fall behind,
the more time you'll have to catch up. - Steven Wright

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-03 17:50

In dk.edb.mac, Jonas Voss wrote:

[...]

> Derimod fandt jeg nedenstående tip der ser ud til at kunne løse
> problemet:
>
> <http://www.osxfaq.com/dailytips/08-2002/08-14.ws>

Som desværre heller ikke løste problemet.

   My theory of evolution is that Darwin was adopted.
-- Steven Wright

Fra : Storm

Dato : 25-02-03 22:32

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> In dk.edb.mac, Jonas Voss wrote:
>
> [...]
>
> Som desværre heller ikke løste problemet.

Jeg har godt nok ikke haft mine OSX ikoner til at forsvinde.
Men mine Classic programmer har lige haft problemet. Det løste sig
tilsyneladende med en Log Out - Repair Priviligees - og Classic rebuild
Desktop - men det er jo ikke noget af dét, der er dit problem.

Jeg har set andre have problemet i forbindelse med at de fra OS 9 har
kørt noget Disk Repair program, når de så er tilbage i OS X har
problemet været der.

Men har du kun prøvet at slette de generiske ikoner med æble X, så kunne
du prøve at slette den usynlige ikon fil fra terminalen (ls -alsg) og
derefter tildele en ny ikon.

Altså - jeg vil jo bare gerne hjælpe tilbage - glem det hvis det er
noget vås

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Mr.Noddy Nobody

Dato : 25-02-03 14:32

In article <b3fdde$1llga8$1@ID-112111.news.dfncis.de>, Jonas Voss
<voss@null.dk> wrote:

> Men da OS X vist ikke benytter den desktop database som OS 9 laver,
> kan det vel være ligemeget, eller hur?

boot fra din OSX install disk og start diskførstehjælp og reparer dine
disktilladelser.

Fra : Jonas Voss

Dato : 25-02-03 17:05

In dk.edb.mac, Mr.Noddy Nobody wrote:

> boot fra din OSX install disk og start diskførstehjælp og reparer dine
> disktilladelser.

Det var det første jeg forsøgte, og det hjalp ikke.

            Reach out and grep someone.