Printere til OS X
Fra : Jonas Voss

Dato : 23-02-03 16:23

Jeg står overfor at skulle investere i en laser printer der skal
fungere sammen med tre iBooks i et lille trådløst netværk. Jeg er ret
blank når det kommer til indkøb af printer, men jeg er ret sikker på
at det skal være en laserprinter til S/H og A4. Det skal og helst være
en netværksprinter. Prisen er vist ikke noget problem.

Er der nogle der har nogle anbefalinger til en god printer indenfor de
rammer, og hvor man kan købe en sådan i hovedstadsområdet?

Ydermere skal jeg undersøge om der findes en transportabel USB-printer
der nemt kan transporteres med en iBook. Findes der transportable
laserprintere, eller skal jeg lede efter noget blæk?

Begge printere skal udelukkende bruges på OS X, så kompatibilitet her
et must.

Nogle gode idéer?

"My capacity for happiness,' he added,'you could
fit into a matchbox without taking out the matches first."

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-03 05:19

Hej Jonas

Jonas Voss wrote:

> [...]
> at det skal være en laserprinter til S/H og A4. Det skal og helst være
> en netværksprinter. Prisen er vist ikke noget problem.

Tja, det er jo lidt ala mine problemer med min LW 300, der stadig
afholder mig frra at gå X-vejen...

> Er der nogle der har nogle anbefalinger til en god printer indenfor de
> rammer, og hvor man kan købe en sådan i hovedstadsområdet?

Jeg så jo de her 3-i-én hos El-Giganten i fredags, og da jeg nævnte, at
jeg skulle bruge den på Mac, svarede han, at de var Mac kompatible, - og
så tilføjede han uden yderligere kommentarer.... "...hvorfor så ikke
vælge en Brother laser? - den kan jo bruges på både USB og netværk..."

Så Brother (1270?) vil måske være en mulighed, - evt. en Canon
laserprinter, men de er vist nok ret dyre. Ellers er der jo HPs større
modeller, men her er der stadig lidt problemer med driverne til X, de er
stadig i beta versioner, - ihvertfald sidst jeg var på HPs site for at
kigge...

> Ydermere skal jeg undersøge om der findes en transportabel USB-printer
> der nemt kan transporteres med en iBook. Findes der transportable
> laserprintere, eller skal jeg lede efter noget blæk?

Hm, jeg har faktisk aldrig set en bærbar laserprinter - bortset fra den
helt gamle printer til en ZX 81 Spectrum. Den var til gengæld en smart
lille sag på str. med en normal laserpatron til fx. en Select 320/360.
Nå, men det er jo nok ikke sådan en fyr, du kan bruge...

Canon laver et par bærbare inkjet printere på str. med ibook'en selv
(cirka), men om der findes X-drivere véd jeg faktisk ikke. Jeg så en af
dem hos El-giganten, og svjh. kostede den 1289kr.

> Begge printere skal udelukkende bruges på OS X, så kompatibilitet her
> et must.

Jeg tror, du skal kigge mewt på Brother og evt. Oki i laserprintere. De
er i god kvalitet, og jeg mener, at der allerede nu er forholdsvis
stabile drivere til OS X til de fleste af deres modeller. Og til bærbar,
vil jeg helt klart anbefale Canon.

mvh. Erik Richard

Fra : Jonas Voss

Dato : 24-02-03 08:57

In dk.edb.mac, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> er i god kvalitet, og jeg mener, at der allerede nu er forholdsvis
> stabile drivere til OS X til de fleste af deres modeller. Og til bærbar,

Mange tak for dit svar Erik, jeg kigger på nogle Brother laserprintere
og nogle Canon blækprintere.

» I am your friendly sig-monster «

Fra : N/A

Dato : 28-02-03 17:23

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-02-03 17:23

In dk.edb.mac, Thomas N wrote:

> Hvis prisen ikke er en faktor så:
> http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/9167/wo/ReeOk2clbJgvSRGb
> F2/0.3.0.3.27.3.0.iBookWirelessMobileLabPromo.0.0.0.0.3.1.1.0?124,19

Den session der blev oprettet da du fandt noget på Apples store er
desværre blevet for gammel, så jeg ved ikke hvilket produkt du
henviser til.

> ellers - hvad med en Brother laser USB og noget Airport ?

Det endte det også med, en Brother 5070N, netværksprinter der kan det
hele, så vidt jeg kan se, samt en Canon BJC-55 som den transportable
løsning.

Tak for svaret.

Ethernet (n): Device used to catch the elusive etherfish.