apple works filer til jpg ?
Fra : eh

Dato : 23-02-03 12:47

Jeg håber jeg kan finde hjælp her. I apple works 5 bruger jeg 'malemiljø' -
men jeg ville gerne kunne ændre disse filer til alm. jpg. Jeg kan ikke få
Adobe Photoshop til at åbne dem, så jeg kan konvertere. Er der nogen, der
har et godt råd?
Venlig hilsen
Erling Hansen

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 23-02-03 13:19

in article 3e58b4d8$0$31957$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, eh at
erling.korsoer@mail.dk wrote on 23/02/03 12:47:

> [...]
> Adobe Photoshop til at åbne dem, så jeg kan konvertere. Er der nogen, der

Mon ikke at Graphic Converter kan klare dit problem på en eller anden måde?

Fra : Morten Lind

Dato : 23-02-03 13:59

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> in article 3e58b4d8$0$31957$edfadb0f@dread12.news.tele.dk, eh at

> Mon ikke at Graphic Converter kan klare dit problem på en eller anden måde?

Hej Erling....Du skal åbne "FORMAT" - lige ovenover og til venstre for
arkiver-knappen.
Dér sætter du formatet til .jpeg inden du arkiverer - så er det lige til
at gå til.

Hvis de skal behandles i Photoshop bagefter, mener jeg at der også er et
QuickTimeKompatibelt/PhotoShop format, men brug bare AppleWorks´ eget
..jpeg. Det virker fint.

Hej fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-02-03 13:24

erling.korsoer@mail.dk writes:
> [...]
>Adobe Photoshop til at åbne dem, så jeg kan konvertere. Er der nogen, der

Du kan uden problemer arkivere dem direkte i .jpg (muligheden hedder
jpeg, men er det samme).
Jeg har lige afprøvet, og det fungerer uden vanskeligheder.

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-02-03 13:25

> [...]
>Adobe Photoshop til at åbne dem, så jeg kan konvertere. Er der nogen, der

Glemte lige at skrive at du skal gå i Arkiver som, klikke der hvor der
står Claris Works, så kommer listen med muligheder.

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : eh

Dato : 23-02-03 22:52

Kære alle sammen.
Tak for råd og dåd, men jeg kom ikke længere. Der må være noget der mangler
på min G3.
Når jeg søger i Sherlock efter Clarisworks finder den ikke noget, heller
ikke når jeg har sat CD-rommen med OS 9 i drevet.
Når jeg arbejder i maleprogrammet står der, at jeg kan gemme i ClarisWorks
4,0 - men når jeg gør det sker der ikke noget - og Graphic Converter kommer
bare op og siger, at formatet er ukendt. (Det samme med de filer jeg har
gemt i maleprogrammet)

Jeg må prøve om jeg kan finde en 'lokal' der har forstand på Mac.
Men tak for hjælpen
Erling Hansen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-03 06:07

Hej Erling

Som en anden har foreslået, så prøv at geninstallere ClarisWorks/AppleWorks.
Det ser ud til, at du mangler det, der hedder 'Claris XTND System og de
tilhørende oversættere.

I din systemmappe skal du have en mappe, der hedder 'Claris'. I den skal der
ligge en fil, der hedder 'Claris XTND System' + en mappe, der hedder 'Claris
oversættere'. Inde i den mappe ligger de forskellige oversættere + filen
'claris XTND Bridge'. - Hvis de ikke er der, så kan du ikke gemme i andet end
Claris Works 5 formatet.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 24-02-03 14:30

> [...]
> bare op og siger, at formatet er ukendt. (Det samme med de filer jeg har

Erling......Vil det sige, at du IKKE kan åbne den menu, hvor der står
ClarisWorks 4.0?

Er der ikke to små trekanter(eller én) ude til højre for ClarisWorks
4.0?

Hvis dét er tilfældet, så er det rigtigt, at der er noget galt.

Men hvis du KAN åbne den linie, hvor der står ClarisWorks 4.0, så gør du
det, og det er dér, du finder formatet .jpeg, som du markerer, inden du
trykker arkiver.

Lad være at give op så hurtigt
Hej fra
Morten

Fra : eh

Dato : 26-02-03 00:48

Kære Morten.
Nej, jeg har ikke givet op endnu. Gutten, som jeg i sin tid købte den af,
har lovet at sende mig Claris/AppleWorks - så prøver jeg at geninstallere og
se, om jeg kan få den til at fungere. Der er ingen små trekanter og andet ud
for ClarisWorks, når jeg vælger at arkivere i den type. Så programmet er
sikkert væk.

Prøver stadig ihærdigt.
Tak for hjælpen
Erling

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-02-03 23:59

erling.korsoer@mail.dk writes:
>Jeg må prøve om jeg kan finde en 'lokal' der har forstand på Mac.
>Men tak for hjælpen
>Erling Hansen
Hmm, det tyder på at dit program er fucked up - prøv at nyinstallere
Claris Works/Apple Works

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-03 04:58

Hej Erling

ClarisWorks/AppleWorks 5 kan gemme direkte i JPEG. - Vælg 'Arkiver som' og i
popupmenuen ovenover navnefeltet vælger du 'JPEG'. Du kan også vælge 'PICT'
istedet for. Photoshop bør kunne åbne begge filtyper uden videre.

mvh. Erik Richard