Halvdød 10.2.4
Fra : Christian Bech

Dato : 22-02-03 13:20

Det begyndte med at jeg ville udskifte min 17" Apple skærm med en 20"
Dell-ting, så mine bedagede computere kunne bruge samme skærm - den
gamle Dell bliver næsten aldrig brugt, men den er rar at have i
reserve. Opløsningen på min Beige G3/266/10.2.4 blev dog noget i
retning af 600x400, så jeg ville stille på opløsningen via
Displays-kontrolpanelet. Valg af dette kontrolpanel giver imidlertid
kun spinning wheel og godt nok er min gamle G3'er langsom men efter en
time er der stadig ikke sket noget. Den eneste løsning har været at
slå processen ihjel via terminalen. Andre kontrolpaneler kan jeg godt
komme ind i, dog ikke "Sound", som giver samme symptom.

Et parallelt problem er, at mine browsere nægter at starte op. Hverken
IE, iCab eller Safari kommer udover opstartsfasen.

Jeg mener, at problemet er opstået efter opdatering til 10.2.4 ellers
har jeg af gennemgribende ting kun kørt en fsck på det seneste.

Er det min gamle G3'er der ikke kan klare en opdatering eller har jeg
bare dummet mig et eller andet sted?
--
Christian

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-02-03 13:28

giambattista.vico@mail.tele.dk writes:
>Er det min gamle G3'er der ikke kan klare en opdatering eller har jeg
>bare dummet mig et eller andet sted?

Vi har flere maskiner af ca. samme årgang, der kører fint med 10.2.4
Den kedelige (og ikke specielt bevidsthedsudvidende) løsning er måske
geninstallere et friskt system?

Mvh Ben

Fra : Christian Bech

Dato : 23-02-03 14:23

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> skrev:

>Vi har flere maskiner af ca. samme årgang, der kører fint med 10.2.4
>Den kedelige (og ikke specielt bevidsthedsudvidende) løsning er måske
>geninstallere et friskt system?

Det var jeg faktisk på vej til i går. Godt nok nødtvungent, da det
ville være lidt federe at reparere skidtet uden at gå til
yderligheder, men på den anden side var jeg også spændt på at få smidt
maskinen op på en 21"-skærm.

Inden jeg smed cd'en i, fik jeg dog den gode ide at se, om problemet
var generelt. Så jeg loggede ind i en kollegas navn og som root og
kunne konstatere at der udelukkende var problemer med min profil. Så
jeg lavede en ny og smed mine dokumenter o.l. over.

Nu virker alt igen og endnu engang er jeg blevet bekræftet i, at jeg
ikke skal tilbage til OS 9.
--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen