Quark: Dongle udsat for saftevand
Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 21-02-03 13:43

Hej med jer!

Kan man løse manglende opstart af Quark 3.32, hvis donglen har været
overhældt med saftevand??

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-02-03 14:28

Lars E. Knudsen <lars@dtp-consult.dk> wrote:

> Hej med jer!
>
> Kan man løse manglende opstart af Quark 3.32, hvis donglen har været
> overhældt med saftevand??

Prøv at skylde den med meget varmt vand, så sukkeret smelter og tør den
så på et varme apparat til på mandag.

Jeg har engang haft en strømskinne, som var blevet vildt ulækker - den
røg en tur i opvaskemaskinen og blev efterfølgende tørret på et
varmeapparat i et par dage. Den virker perfekt og er ren som ny.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 21-02-03 14:35

Lars E. Knudsen <lars@dtp-consult.dk> wrote:

> Kan man løse manglende opstart af Quark 3.32, hvis donglen har været
> overhældt med saftevand??

Nej, prøv med InDesign i stedet.

--
cordial regards, the prime minister of Peterburg:
http://www.nationstates.net/ +45 5192 3981

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 21-02-03 14:43

Lars E. Knudsen <lars@dtp-consult.dk> wrote:

> Hej med jer!
>
> Kan man løse manglende opstart af Quark 3.32, hvis donglen har været
> overhældt med saftevand??

Kontakt Quark og få donglet byttet.

--
preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-02-03 15:09

Preben Boedker Nielsen <null@device.dk> wrote:

> Kontakt Quark og få donglet byttet.

Ligetil. Selvfølgelig.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Alex

Dato : 21-02-03 15:56

Skift til InDesign og glem det lorte Q-program.

Alex

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-02-03 17:08

Alex <Alex.Sobocki@get2net.dk> wrote:
> Skift til InDesign og glem det lorte Q-program.

Nøjagtig som Frank Løkkegaard, synes du udtrykker en noget primitiv form
for gestikuleren.
1. Lad dog folk selv vælge deres software.
2. Kommenter med underbyggede påstande.
3. Følg tråde op konstruktivt.
4. Forsøg ikke at skjule egen uvidenhed bag ved løse påatande.

Du har den sidste tid slynget kommentaren ud i flere tråde, hvor en
Quark-bruger havde et konket problem i _Quark_.
Din kommentar kan ingen bruge til noget som helst.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Han Solo

Dato : 22-02-03 04:13

Tjaa.. en tur i opvaskemaskinen og en gang tørring efterfulgt af konvetering
til Light-saftevand som ikke klistrer/ætser

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-02-03 19:57

Han Solo wrote:

> Tjaa.. en tur i opvaskemaskinen og en gang tørring efterfulgt
> af konvetering til Light-saftevand som ikke klistrer/ætser

Jeg har lige taget et kik på min dongle (adb-model), og ud
over evt. utæthedder ved hunstikket, så er der kun et lille
hul på den ene side, så jeg tvivler på, at en tur i opvaske-
maskinen har den store effekt, og det vil nok ta' mange dage
at få den 100% tør på en radiator, og så lang tid med fugt,
giver stor risiko for korrosion.

Så jeg vil foreslå, at Lars får Quark til at ombytte den.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-03 20:13

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> maskinen har den store effekt, og det vil nok ta' mange dage
> at få den 100% tør på en radiator, og så lang tid med fugt,

Det er jo blot et gratis husråd, som man kan forsøge, hvis man alligevel
intet har at tabe. Det plejer at virke fint med tastaturer, man har
spildt noget i. Alternativet er at købe et nyt tastatur, så man har ikke
noget at tabe. Det var et forsøg værd, også hvis du havde brug for den
hurtigere, end Quark kan levere en ny. Men har du tid til det, og kan du
få en ny, så er det naturligvis mere sikkert.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-02-03 20:47

Henrik Münster wrote:

> Det er jo blot et gratis husråd, som man kan forsøge, ...cut...

Vi er enige, og jeg har med stor success hjulpet et par bekendte
som havde spildt h.h.v. rødvin og kaffe med fløde i tastaturet,
de blev som nye efter en vask.

Men forskellen er, at et tastatur er meget åbent, især hvis man
skiller det ad, så det hurtigt kan tørre.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-02-03 16:05

Alex.Sobocki@get2net.dk writes:
>Skift til InDesign og glem det lorte Q-program.
Helt ærligt - det er ved at være trættende, at dine eneste bidrag til
besvarelsen af folks spørgsmål vedr. Quark er ovenstående. Prøv dog at
være lidt konstruktiv i stedet.

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-02-03 03:51

In article <b356kv$fdj$1@sunsite.dk>, Lars E. Knudsen wrote:
> Hej med jer!
>
> Kan man løse manglende opstart af Quark 3.32, hvis donglen har været
> overhældt med saftevand??

Du kan få den byttet. For ca. 7 år siden da jeg var i DTP
branchen havde vi en dongle der gik død. Efter 14 dage havde
vi ikke fået den nye endnu, så jeg brugte 4-8 timer op at lave
en softwareemulering. Den kan du nok hente på nettet et eller
andet sted.

Og så må musik og software industrien lære at kopibeskyttelse
ikke virker, men udelukkende en kvalificeret merværdi.

Jeg skal også ned for at have min første copy.protect CD
returneret. Spiller ikke i min DVD uden hak, og min PC DVD
vil ikke kendes ved skiven, kun mit midianlæg i sovreværelset
vil spille den. Det tror jeg ikke sælger mange CD'er.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-02-03 11:09

"Povl H. Pedersen" wrote:

> [...]
> vi ikke fået den nye endnu, så jeg brugte 4-8 timer op at lave
> en softwareemulering. Den kan du nok hente på nettet et eller

En Quark no dongle patch var en smart ting, især hvis man skul-
le ud til en kunde, og vise ham oplægene til hans nye annoncer
på den bærbare.

Det eneste problem er, at alle Quark no dongle patch er temme-
lig buggy, så det kan ikke anbefales at anvende dem i en seriøs
produktion.

Jeg er personligt gået over til at lave PDF-filer, når jeg skal
præsentere projekter ude hos kunder.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen