Person søges til System 7.1 CD
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 20-02-03 22:55

For meget lang tid siden lovede jeg en eller anden, at såfremt jeg fandt
frem til min System 7.1 installations cd så ville jeg kontakte vedkommende.
Det var vist noget med en gammel maskine der blot skulle have System 7.1
installeret.

Men hvem var det, som jeg havde kontakt med?

Cd'en er i øvrigt ganske interessant, den indeholder forskellige
sprogversioner af System 7.1. Det er da ganske morsomt at se de forskellige
menuer på de andre sprog på ens egen computer, men det er altså kun som
System 7.1. Man skal faktisk have en efterhånden temmelig gammel maskine for
overhovedet at kunne installere System 7.1....!

Man kan i øvrigt installere følgende sprog:

British
Bulgarian
Canada Francais
Czech
Dansk
Deutsch
Deutsche Schweitz
Dutch
Espanol
Francais
International
Italiano
Magyar
Nederlands
Norsk
Polska
Portugal
Romanian
Suisse Romand
Suomi
Svenska
Turkiye
U.S. (naturligvis)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-02-03 00:07

"Henrik G. Jacobsen" wrote:

> Man skal faktisk have en efterhånden temmelig gammel maskine for
> overhovedet at kunne installere System 7.1....!

Ja du skal tilbage til Quadra serien, som nok er de sidste der
blev leveret med System 7.1, men det det undrer mig, at du har
Systemet på en CD, for dengang blev det normalt leveret på flop-
pydiske, også selv om en given maskine havde CD-drev.

De første PowerMac'er blev leveret med System 7.1.2, og siden-
hen med System 7.5

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 21-02-03 09:17

> [...]
> Systemet på en CD, for dengang blev det normalt leveret på flop-
> pydiske, også selv om en given maskine havde CD-drev.

Det er også en lidt speciel cd, det må jeg indrømme, og jeg kiggede da også
en ekstra gang første gang jeg fik den i hænderne. Men da det er en original
Apple cd må jeg gå ud fra, at det nok er en af de første gange, at
systemsoftware har været leveret på cd. Det er nok de mange sprogversioner
som gør at det hele er samlet på en enkelt cd.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-02-03 04:39

Hej Henrik

Jeg mener at kunne huske, den blev lanceret sammen med fremkomsten af den der
sjove CD drev/afspiller, som Apple lancerede i 1992. Den kører 2x hastigheden
som CD drev, er ekstern SCSI og har strømforsyning og SCSI connector i 'foden.
Selve CD drevet kan tages op og bruges som en ganske alm. CD walker og har
plads til batterier - evt. genopladeligt batteripack. Svjh. er det opr. en Sony
model, som Apple har fået modificeret, så den kan bruges som CD drev. En af
mine venner købte den, og hvis jeg ikke husker alt for forkert gav han omkring
3000kr. for drevet. Den er utroligt stabilt og meget sikker i overførsel, men
laaaangsom som bare pokker. - Han har stadig drevet og bruger det også stadig.
Opr. købte han det til sin LC II, men bruger den nu på sin gamle PM 6100/60.

Så jeg tør næsten vædde på, at de versioner af System 7.1, der er på din CD
også indeholder PPC data....

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-02-03 04:17

Hej Henrik

Vil du ikke kontakte mig off-list, da jeg er interesseret i den CD - evt en
kopi af den?

mvh. Erik Richard