linux under os x
Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 20-02-03 19:51

Hej,

Er det muligt at køre linux under os x? Her mener jeg på samme måde som
man kan køre os x under linux med mac-on-linux.

mvh

Ulf Holm Nielsen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-03 21:16

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> writes:

> Er det muligt at køre linux under os x? Her mener jeg på samme måde
> som man kan køre os x under linux med mac-on-linux.

Ja, du kan køre Linux til x86 oven på Virtual PC, men det giver nok en
noget slatten ydelse. Har du brug specifikt brug for en Linux, er det
bedste måske at installere en Linux til PPC (eksempelvis den kommende
Mandrake 9.1, som lover virkelig godt), og så køre dual-boot, eller
arbejde med OSX under MOL. Hvad vil du gerne opnå? Er det kun til leg,
eller har du et særligt behov?

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 20-02-03 21:49

Jeg har allerede installeret gentoo ppc. Og jeg kan ikke bruge en x86
linux til noget da jeg skal bruge linux til at pille ved jikes rvm. (og
jo den findes til x86 men x86 maskinkode er noget dej)

jeg gider ikke køre os x under mol (der er trods alt en grund til at
have købt en mac)

nå .. jeg må vel hellere se på hvordan jeg kan porte jikes så..

mvh

ulf

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-03 22:28

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> writes:

> Jeg har allerede installeret gentoo ppc.

Anede ikke at den findes.

> Og jeg kan ikke bruge en x86 linux til noget da jeg skal bruge linux
> til at pille ved jikes rvm. (og jo den findes til x86 men x86
> maskinkode er noget dej)

OK. Hvad er jikes?

> jeg gider ikke køre os x under mol (der er trods alt en grund til at
> have købt en mac)

Måske du kan kompilere MOL i Darwin, og så køre en gentoo-sesstion
inden i? Det ville da være sødt.

-j