Remote Desktop og Firewall
Fra : Franz Berliner

Dato : 20-02-03 17:33

Er der nogle i gruppen der ved hvilke porte Remote Desktop benytter?

Jeg bruger det til at administrere en server på et andet net, men kæmper
jævnligt mod vores firewall og har ikke kunnet finde info nogen steder.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Han Solo

Dato : 21-02-03 03:52

Apple knowledge database:

"If you are planning to use Apple Remote Desktop through a firewall, be sure
that traffic is allowed on UDP port 3283.
ARD does not use TCP port 3283"

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-02-03 15:31

Han Solo <1307941m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

> "If you are planning to use Apple Remote Desktop through a firewall, be sure
> that traffic is allowed on UDP port 3283.
> ARD does not use TCP port 3283"

Tak for det. Synes jeg havde ledt over alt
--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Michael Holm

Dato : 21-02-03 21:15

Franz Berliner <stuff@kampp.dk> wrote:

> Tak for det. Synes jeg havde ledt over alt

Hvis du går ind i "System Preferences.." (altså i OS X og klikker
på "Sharing" - herefter på fanebladet "Firewall" åbner "låsen" hvis den
er låst. Klikker på "new", så ruller der et vindue ned hvori der er en
rullemenu !
Første emne er "Apple Remote Desktop" og nedenunder står port nummeret !

Her kan f.eks. også se at Timbuktu bruger port 407, AOL IM bruger port
5190 osv.
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-02-03 08:50

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> Første emne er "Apple Remote Desktop" og nedenunder står port nummeret !
>
> Her kan f.eks. også se at Timbuktu bruger port 407, AOL IM bruger port

Smart

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb