Virtual Game Station
Fra : Han Solo

Dato : 21-02-03 01:58

Har lige fået en original Virtual Game Station 1.4 - den fryser under
installation på en helt eMac med friskt system 9.2.2. og intet andet!! Nogen
der kan hjælpe?

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-02-03 17:18

in article 3e54fb07$0$2525$ba624c82@nntp04.dk.telia.net, Han Solo at
1307941m001@mail1.stofanet.dk wrote on 21/02/03 1:58:

> Har lige fået en original Virtual Game Station 1.4 - den fryser under
> installation på en helt eMac med friskt system 9.2.2. og intet andet!! Nogen
> der kan hjælpe?

Der var vist et eller andet med at VGS kun virkede sammen med ATI
grafikkort. Måske du kan finde mere info på www.connectix.com

--
/peter

Fra : Tue Dissing

Dato : 22-02-03 09:29

> Der var vist et eller andet med at VGS kun virkede sammen med ATI
> grafikkort. Måske du kan finde mere info på www.connectix.com

Det kan jeg mod bekrafte, har det til at køre fint på min G4 733 i os 9
!
Det kører problemfrit, også med "mod chip".

Tue

Fra : Ollie

Dato : 24-02-03 01:05

In article <1fqrzmu.1c8u7aw1p8j4d0N%tue@somersault.dk>, Tue Dissing
<tue@somersault.dk> wrote:

> Det kan jeg mod bekrafte, har det til at køre fint på min G4 733 i os 9
> !
> Det kører problemfrit, også med "mod chip".
>
> Tue

Hvilket grafikkort har du i?

Min VGS døde efter jeg opgraderede til et Radeon 8500.

Ole

Fra : Michael Holm

Dato : 20-02-03 17:20

Han Solo <1307941m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Har lige fået en original Virtual Game Station 1.4 - den fryser under
> installation på en helt eMac med friskt system 9.2.2. og intet andet!! Nogen
> der kan hjælpe?

der er nogle updates du lige skal finde kan ikke lige huske hvad de
hedder 1.4.1 eller noget i den dur.. hvis du ikke kan finde dem kan jeg
finde dem i løbet af weekenden...
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Han Solo

Dato : 21-02-03 03:50

> Der var vist et eller andet med at VGS kun virkede sammen med ATI
> grafikkort. Måske du kan finde mere info på www.connectix.com
Connectix har lukket siden om VGS så der er ingen hjælp at hente.

> der er nogle updates du lige skal finde kan ikke lige huske hvad de
> hedder 1.4.1 eller noget i den dur.. hvis du ikke kan finde dem kan jeg
> finde dem i løbet af weekenden...
Connectix har også lukket den side hvor man kan update så der er heller
ingen hjælp at hente.

Ringede også til dem men de sagde: "Vi droppede det hele for et år siden -
prøv google" -
problemet er at dem der linker til ting som jeg finder i google, linker alle
til undersider af connectic.com
som har fjernet skidtet - øv-bøv!!!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-02-03 19:36

> Connectix har lukket siden om VGS så der er ingen hjælp at hente.

> Connectix har også lukket den side hvor man kan update så der er heller
> ingen hjælp at hente.

"Update 1.4.1" ligger på min FTPserver; ftp.ravnekrogen.dk

--
Preben Bødker Nielsen . preben<AT>ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Michael Holm

Dato : 20-02-03 19:40

> [...]
> prøv google" -
> problemet er at dem der linker til ting som jeg finder i google, linker alle

skal nok finde dem senest søndag har dem et sted
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Tom Dissing

Dato : 21-02-03 01:06

Den kan kun køre med et ATI kort.
Det skal helst være I PCI version.
Tom

Nvidia Dur ikke !!! (øv)

On 21/02/03 3:49, in article 3e55152d$0$24691$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,

Fra : Han Solo

Dato : 22-02-03 04:11

> Den kan kun køre med et ATI kort.
> Det skal helst være I PCI version.
> Tom
>
> Nvidia Dur ikke !!! (øv)

Okay - rolig nu! - jeg tror altså ikke at der kræves ATI for at installere
programmet.
Grafik/driver-halløjet er jeg jo slet ikke kommet til endnu, jeg vil bare
gerne have at den ikke
fryser halvvejs inde i installations-processen.
BTW: Jeg smækkede også lige skiven ind i en Wintel maskine - her får jeg så
at vide at det kun
kan køre på 95/98 - er der ikke lavet noget til NT/2000?

Mine erfaringer med Connectix indtil videre er sq ikke så positive - MS kan
umuligt gøre det dårligere..

Fra : Tom Dissing

Dato : 21-02-03 20:14

Connectix blev købt af nogle der hedder SONY !!! for et par år siden.
Eller også var det blot deres VGS der blev købt..
Først truede SONY med en meget dyr retssag, så besluttede de sig I stedet
for at købe det hele..
Det var alligevevl billigere.
Så vidt jeg husker tjekker VGS din hardware når du installerer, og kommer
ikke videre.. Med mindre at du har en masse quicktime, det der apple 2d 3D
driver værk, OG et ATI kort.
Tom

Jeg opgav, for et par år siden, da jeg skiftede til Nvidia ! ( MX2 )
Omvendt har jeg ikke prøvet senere, så det kan jo være at tingene har ændret
sig !?

PS
Jeg mener forøvrigt at kunne huske at SONY "lovede" at bygge en virtuel
Playstation..
Den er naturligvis ikke lige blevet realiseret, da de langt hellere vil
sælge nogle kasser, der hedder playstation, og en masse skiver der passer
til ( de sælger ikke selv, men modtager en beskeden afgift, hver gang der
bliver trykt en PS I & II skive !)

On 22/02/03 4:10, in article 3e566ba0$0$24703$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,

Fra : Peter Kiil

Dato : 21-02-03 21:35

in article 3e566ba0$0$24703$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, Han Solo at
1307941m001@mail1.stofanet.dk wrote on 22/02/03 4:10:

> Okay - rolig nu! -

Dit ur el. tidsazone står lidt forkert....

--
/peter

Fra : Tom Dissing

Dato : 21-02-03 21:38

Tror du ikke bare at det er hans rumsikb, lige har været ude og rejse.
Og at han stadig er på Zyklon tid ( lige til højre for saturn !)

P. leia

(Tom)

May the fo....

Fra : Han Solo

Dato : 22-02-03 19:19

+
> Dit ur el. tidsazone står lidt forkert....

Tak for en rigtig seriøs diskussion - jeg havde aldrig klaret den uden
jer...

I'm out...

Fra : Michael Holm

Dato : 22-02-03 10:25

> +
>
> Tak for en rigtig seriøs diskussion - jeg havde aldrig klaret den uden
> jer...
>
> I'm out...

LOL men back on track:
fik du hentet update/pacth fra Prebens ftp ? eller skal jeg finde dem ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Han Solo

Dato : 22-02-03 19:28

Aaahh!! Du må gerne finde den til mig og evt. sende den på min
logiske-kaldet email-adresse. Det lykkedes mig nemlig ikke at logge ind på
den omtalte FTP - dog lige et sidste dumt spørgsmål: Hvordan kan jeg update
noget der ikke er installeret?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-02-03 14:42

> [...]

> den omtalte FTP - dog lige et sidste dumt spørgsmål: Hvordan kan jeg update

Opdager nu at det tilsynelande er dig der sendt email til mig med
teksten:
--------------------
FTP password
TAK!
--------------------
og
--------------------
FTP login
password til ftp.ravnekrogen.dk
--------------------

Begge under andre kommentarer, endsige en underskrift eller et navn.
Det plan kommunikerer jeg altså ikke på.

Er der andre der ikke kan tilgå:
ftp.ravnekrogen.dk
--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Michael Holm

Dato : 22-02-03 15:29

> [...]

> den omtalte FTP - dog lige et sidste dumt spørgsmål: Hvordan kan jeg update

det er fedest hvis du svarer nedenunder det du svarer på
ang. dit spørgsmål, så havde jeg ikke læst tråden godt nok.. troede du
havde installeret men blot skulle havde updaten..
og hvad er din "logiske-kaldet" email-adresse ?
hansolo, han, solo, han.solo, han_solo eller ....

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-02-03 14:34

in article 3e57405a$0$1747$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Han Solo at
1307941m001@mail1.stofanet.dk wrote on 22/02/03 19:18:

> Tak for en rigtig seriøs diskussion - jeg havde aldrig klaret den uden
> jer...

Men dit ur går stadig forkert....

--
/peter

Fra : Han Solo

Dato : 24-02-03 04:22

> Men dit ur går stadig forkert.... + alle I andre...

Okay, that's it!! Det her nyhedsgruppe-sjov var mest en test som alternativ
for mediamac.dk's forum - jeg har nu "testet" jer i en uges tid og hold kæft
hvor er jeg skuffet!
En kollega havde advaret mig om at det mest handlede om mudderkastning og
"Kloge-Aage-typer" der kom af med deres frustrationer fra manglende sex-liv
o.l.
At det så viser sig at være meget værre end forventet havde jeg ikke troet
og jeg har nu besøgt en nyhedsgruppe for sidste gang i mit liv..
Tænk sig at hvis man ikke følger jeres "normer" og "ideer" om hvordan man
kan få/give hjælp herinde så skal man øjeblikkelig køres ned af Smarte-Søren
som har studeret "nørde-politikken" siden Gravballemanden blev konfirmeret..
GET A FUCKING LIFE, GEEKS!!!

Hvem er I overhovedet?!? Wanna-be IT-Supportere som hjælper "Maren i kæret"
med at installere hendes nye mus mens i drømmer om en nat med Steve Jobs,
eller bare "Superbrugere" i OS 8.6 som ifølge jer stadig overgår Win-XP i
alle hjørner... LOL, hvor er i pinlige!!

I'm Out! - forever..
Go' fremtid Kloge-Aage, Smarte-Søren og alle i andre, hehe..

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-02-03 21:51

> [...]

> Okay, that's it!! Det her nyhedsgruppe-sjov var mest en test som
> alternativ for mediamac.dk's forum - jeg har nu "testet" jer i en uges tid

Det fatter jeg ikke. Jeg har testet Mediamacs forum, og det er da
forfærdeligt. Hvis nogen har et problem, kommer der straks anonyme
bemærkninger om, at Mac da må være noget l*rt, og at det nok slet ikke
er så godt. Eller også får man at vide, at Apple tager r*ven på en. Det
sker aldrig her. Vi er stort set alle hjælpsomme. Der er et par enkelte,
der farer lidt i totterne på hinanden, men det må de jo selv om. Vi
andre kan jo bare blande os udenom og fravælge den tråd.

> En kollega havde advaret mig om at det mest handlede om mudderkastning og
> "Kloge-Aage-typer" der kom af med deres frustrationer fra manglende
> sex-liv o.l.

Jeg tør slet ikke sige det, men det her er nok den mest hyggelige og
behagelige nyhedsgruppe på nettet. Du skulle bare se de andre.
Jeg forstår i øvrigt slet ikke, hvad du har ovenstående i. Er
det bare fordi nogen venligt har fortalt dig, at din tidszone står
forkert? Det er da ikke noget at blive fornærmet over. Det er lige før,
jeg bliver lidt fornærmet på mine og de andres vegne. Vi er pæne og
ordentlige mennesker, med nogle få undtagelser, der bruger vores rigtige
navn. Mange af os kender hinanden personligt enten fra arbejde eller
Mac-møder.

> At det så viser sig at være meget værre end forventet havde jeg ikke troet
> og jeg har nu besøgt en nyhedsgruppe for sidste gang i mit liv..

Enten har jeg overset noget i den forløbne uge, eller også er du
utroligt nærtagende. Jeg fatter slet ikke, at du så kan holde tonen på
Medimacs forum ud. De har været nødt til at spærre adgangen til flere
diskussioner for ikke-registrerede, da de blev bombarderet med
nar-agtige indlæg fra anonyme fjolser.

> [...]
> Smarte-Søren som har studeret "nørde-politikken" siden Gravballemanden
> blev konfirmeret.. GET A FUCKING LIFE, GEEKS!!!

Du kan da bare stille dit ur. Er det så svært? Der er heller ikke tale
om vores normer og idéer. Der er tale om vedtagne regler, færdselsregler
om du vil, som skal overholdes på nettet. Dem kan du læste på
<http://www.usenet.dk>.

> [...]
> Jobs, eller bare "Superbrugere" i OS 8.6 som ifølge jer stadig overgår
> Win-XP i alle hjørner... LOL, hvor er i pinlige!!

Vi tør i det mindste stå frem med vores rigtige navn. Vi har ikke noget
at skjule. Hvad i alverden er der dog sket, siden du er blevet så
fornærmet.

> I'm Out! - forever..
> Go' fremtid Kloge-Aage, Smarte-Søren og alle i andre, hehe..

Jeg tror også, Mediamacs forum passer meget bedre til dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 24-02-03 00:20

in article 3e59112d$0$2598$ba624c82@nntp04.dk.telia.net, Han Solo at
1307941m001@mail1.stofanet.dk wrote on 24/02/03 4:21:

> I'm Out! - forever..

Well, life goes on....

--
/peter

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-02-03 22:23

Han Solo <1307941m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Mine erfaringer med Connectix indtil videre er sq ikke så positive - MS kan
> umuligt gøre det dårligere..

MS!? De kan slet ikke lave noget - de køber sig til det. Sidst de købte
noget var det ikke... jo hov, det var faktisk virtual PC tidl. ejet af
Connectix

P.S. Min søn bruger VirtualPS hver dag og det program holder! Men det
kræver ATI hardware fordi programmet kommunikere direkte med
grafikkortet uden om styresystemet. Men er der nogen der har erfaringer
med VPC og de helt nye ATI grafikkort - går den an?

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-02-03 22:25

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Men er der nogen der har erfaringer
> med VPC og de helt nye ATI grafikkort - går den an?

Jeg mener selvfølgelig VGS og _ikke_ VPC!

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-03 20:00

I <3e59112d$0$2598$ba624c82@nntp04.dk.telia.net> Han Solo ytrede:
> jeg har nu "testet" jer i en uges tid og hold kæft
> hvor er jeg skuffet!

Følelsen er gensidig.