/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Microsoft køber Connectix
Fra : Per Rønne


Dato : 20-02-03 12:01

Ja, er der nogen af jer andre der har opdaget, at Microsoft har købt
Connectix, det firma der laver VirtualPC?

--
Per Erik Rønne

 
 
Morten Lind (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 20-02-03 12:11

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Ja, er der nogen af jer andre der har opdaget, at Microsoft har købt
> Connectix, det firma der laver VirtualPC?

Ja, det læste jeg, i morges, men jeg bruger ikke det program, så for mig
er det ikke vigtigt.

Men der er en lang tråd på MediaMac om emnet.

Fik du nogensinde hentet den der, du véd? Jeg vil nemlig gerne slette
den igen.

Send mig en mail, så jeg får besked.
På forhånd tak fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Per Rønne (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-02-03 13:02

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Men der er en lang tråd på MediaMac om emnet.
>
> Fik du nogensinde hentet den der, du véd? Jeg vil nemlig gerne slette
> den igen.

Nej, det lykkedes mig aldrig.

Men nu tror jeg at jeg har fundet en ny måde at komme igennem ftp på.
Var det ikke ftp://mortenlind.dk?

Jov, det ser ud til at jeg kommer igennem der. Jeg kkan bare ikke se
noget indhold ;-(.
--
Per Erik Rønne

Poul Skovmand Thingh~ (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Poul Skovmand Thingh~


Dato : 20-02-03 13:25

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Ja, er der nogen af jer andre der har opdaget, at Microsoft har købt
> Connectix, det firma der laver VirtualPC?

Jep, men jeg tror Mediamac er forkert på den. I virkeligheden drejer det
sig om deres virtual playstation, som skal indbygges i windåser for at
sænke salgstallene for Sony og procentvis forbedre slagstallene for
X-box.
Ihvertfald er jeg sikker på, at vi er aaaaallllttt for mistroiske
overfor Microsoft - de ville aldrig gøre andet end at forbedre
tilværelsen for Mac'ere
--
poul skovmand thingholm

Robert J. Widenmann (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Robert J. Widenmann


Dato : 20-02-03 14:03

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Jep, men jeg tror Mediamac er forkert på den. I virkeligheden drejer det
> sig om deres virtual playstation, som skal indbygges i windåser for at
> sænke salgstallene for Sony og procentvis forbedre slagstallene for
> X-box

Det lyder i hvert fald meget MS-agtigt.

--
MVH, Bob
To reply by email, substitute maribob for merrybob.

Poul Skovmand Thingh~ (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Poul Skovmand Thingh~


Dato : 20-02-03 14:10

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:
>
> > Ja, er der nogen af jer andre der har opdaget, at Microsoft har købt
> > Connectix, det firma der laver VirtualPC?
>
> Jep, men jeg tror Mediamac er forkert på den. I virkeligheden drejer det
> sig om deres virtual playstation, som skal indbygges i windåser for at
> sænke salgstallene for Sony og procentvis forbedre slagstallene for
> X-box.
> Ihvertfald er jeg sikker på, at vi er aaaaallllttt for mistroiske
> overfor Microsoft - de ville aldrig gøre andet end at forbedre
> tilværelsen for Mac'ere

Sorry, jeg havde ikke læst nyheden ordentligt. Det er kun
VirtualPC-delen, M$ har købt. Og tilsyneladende laver Connectix ikke
Virtual Playstation mere?!

Iøvrigt er grundideen ikke tosset: at kunne teste en mængde forskellige
softwareopsætninger på en enkelt maskine. Det kan man vist ikke i Mac...
--
poul skovmand thingholm

Per Rønne (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 20-02-03 14:12

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Sorry, jeg havde ikke læst nyheden ordentligt. Det er kun
> VirtualPC-delen, M$ har købt.

Nej, der er en meget væsentlig ekstra ting: Virtual Server.

I øvrigt er VirtualPC meget mere end VPC for Mac. Der er også VPC for
Windows og VPC for OS/2. Samt altså netop Virtual Server ...

Som tillader samme PC at agere mange servere samtidig. Med hvert sit OS
eller opsætning ...
--
Per Erik Rønne

Erik Richard Sørense~ (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-02-03 20:33

Hej Poul

Poul Skovmand Thingholm wrote:

> Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:
> > Ja, er der nogen af jer andre der har opdaget, at Microsoft har købt
> > Connectix, det firma der laver VirtualPC?
>
> Jep, men jeg tror Mediamac er forkert på den. I virkeligheden drejer det
> sig om deres virtual playstation, som skal indbygges i windåser for at
> sænke salgstallene for Sony og procentvis forbedre slagstallene for
> X-box.

XBox? - Undskyld mig, men hvad er det...? - Et dødfødt flop, der
allerede nu sælges brugt til under 1/4 af anskaffelsesprisen! - Og hvis M$
er så tåbelige at tro, at de kan sænke verdens 3.-største elektronikfirma,
som nu samtidig er verdens største multimediefirma med en omsætning, der er
ca. 3x større end M$, - så er de godt nok temmelig dumme...!

> Ihvertfald er jeg sikker på, at vi er aaaaallllttt for mistroiske
> overfor Microsoft - de ville aldrig gøre andet end at forbedre
> tilværelsen for Mac'ere

- Og undskyld, jeg siger det, men er du ikke lidt naiv? - M$ har aldrig
villet Mac noget godt, og det vil de #### heller ikke i fremtiden!

mvh. Erik Richard

--
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Poul Skovmand Thingh~ (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Poul Skovmand Thingh~


Dato : 20-02-03 20:56

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> > Ihvertfald er jeg sikker på, at vi er aaaaallllttt for mistroiske
> > overfor Microsoft - de ville aldrig gøre andet end at forbedre
> > tilværelsen for Mac'ere
>
> - Og undskyld, jeg siger det, men er du ikke lidt naiv? - M$ har aldrig
> villet Mac noget godt, og det vil de #### heller ikke i fremtiden!

Måske, eller osse er jeg sarkastisk.
--
Poul

Stig Leerbeck (20-02-2003)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 20-02-03 21:56

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:
>
> > Ja, er der nogen af jer andre der har opdaget, at Microsoft har købt
> > Connectix, det firma der laver VirtualPC?
>
> Jep, men jeg tror Mediamac er forkert på den. I virkeligheden drejer det
> sig om deres virtual playstation, som skal indbygges i windåser for at
> sænke salgstallene for Sony og procentvis forbedre slagstallene for
> X-box.
> Ihvertfald er jeg sikker på, at vi er aaaaallllttt for mistroiske
> overfor Microsoft - de ville aldrig gøre andet end at forbedre
> tilværelsen for Mac'ere

Det ville også være skidt. Connectix har en serie kanonkreative
produkter. De gør tingene anderledes og de gør det til Mac og det kunne
vi godt bruge noget mere af.

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Per Rønne (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-02-03 04:30

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Jep, men jeg tror Mediamac er forkert på den. I virkeligheden drejer det
> sig om deres virtual playstation, som skal indbygges i windåser for at
> sænke salgstallene for Sony og procentvis forbedre slagstallene for
> X-box.

Hvis man ser på den udsendte meddelelse, og på hjemmesiden, så vil man
opdage to ting:

1. Connectix vil i det næste halve år fortsat sælge produkterne, incl.
VPC for OS/2.

2. Microsoft vil derefter fortsætte salget, men der står intet om VPC
for OS/2. Nu sker der næppe den store udvikling i OS/2 /these days/, men
for dem der som AF [Armanda!] har brug for OS/2 vil det så være sidste
udkald, hvis de også skal kunne bruge Windows-programmer på samme
maskine.

Er det OS/2 de gerne ville have endeligt lukket?

Er det Virtual Server, som der er en faktisk efterspørgsel efter, som de
gerne ville kunne tilbyde professionelle kunder?

Under alle omstændigheder er VPC for Windows og VPC for Mac vel stort
set kun for privatkunder og enkelte andre. Ses bort fra klippe-klistre
mulighederne er det trods alt bedre med separate maskiner.
--
Per Erik Rønne

Poul Skovmand Thingh~ (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Poul Skovmand Thingh~


Dato : 21-02-03 09:04

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Er det OS/2 de gerne ville have endeligt lukket?
>
> Er det Virtual Server, som der er en faktisk efterspørgsel efter, som de
> gerne ville kunne tilbyde professionelle kunder?
>
> Under alle omstændigheder er VPC for Windows og VPC for Mac vel stort
> set kun for privatkunder og enkelte andre. Ses bort fra klippe-klistre
> mulighederne er det trods alt bedre med separate maskiner.

Gode spørgsmål. Foretningen må ligge i Virtual Server. Men omvendt vil
det osse være særdeles brugbart i f.eks. web-testning at kunne teste i
ældre miljøer uden at have en maskine pr. konfiguration.
---
Mvh. Poul Skovmand Thingholm

Per Rønne (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 21-02-03 13:31

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:
>
> > Er det OS/2 de gerne ville have endeligt lukket?
> >
> > Er det Virtual Server, som der er en faktisk efterspørgsel efter, som de
> > gerne ville kunne tilbyde professionelle kunder?
> >
> > Under alle omstændigheder er VPC for Windows og VPC for Mac vel stort
> > set kun for privatkunder og enkelte andre. Ses bort fra klippe-klistre
> > mulighederne er det trods alt bedre med separate maskiner.
>
> Gode spørgsmål. Foretningen må ligge i Virtual Server. Men omvendt vil
> det osse være særdeles brugbart i f.eks. web-testning at kunne teste i
> ældre miljøer uden at have en maskine pr. konfiguration.

Hvilket leder op til at VPC / Mac har været det for Microsoft mindst
interessante produkt. OS/2 mulighedens lukning virker lidt uforståelig,
med mindre de ganske simpelt ikke kan afse kapacitet til at have den
liggende »på hylderne«. Hvad så med at lægge den ud på nettet, til
gratis brug? Uden Windows, naturligvis.

De potentielle kommercielle brugere har vel allerede anskaffet
produktet, eller vil gøre det inden det lukker. OS/2 er jo forlængst
afgået ved døden.
--
Per Erik Rønne

Thomas Bjorn Anderse~ (21-02-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 21-02-03 23:45

fjern_pst@phenomen.dk (Poul Skovmand Thingholm) writes:

> Gode spørgsmål. Foretningen må ligge i Virtual Server. Men omvendt vil
> det osse være særdeles brugbart i f.eks. web-testning at kunne teste i
> ældre miljøer uden at have en maskine pr. konfiguration.

Der er rigtigt mange hosting firmaer der vil kunne spare latterligt
store mængde penge på at kunne tilbyder hver kunde sin egen virtuelle
maskine. Af sikkerhedsmæssige årsager bør Windows-kunder ikke dele
maskiner, så enten giver man dem en fysisk maskine (hver hardware
kasse koster penge, og strøm, rack-skab, vedligehold mm. koster også
rigtigt meget), eller også kan de få en virtuel maskine, hvilket
heller ikke er uden problemer.

Jeg er ikke sikker på, at VMware er rigtigt glade for Microsofts nye
strategi:

http://www.vmware.com/products/

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.
Kontakt mig forinden hvis du vil sende mig en privat email.
+++ATH

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste