Defekt RAM
Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-03 19:41

I denne udmærkede gruppe findes en masse teknisk begavede mennesker.

Så jeg ville høre, om nogen véd, om man kan reparere en defekt
RAM-klods.

Det er en PC100/128MB fra Creative, og den er i stykker nogenlunde sådan
her:

På bagsiden - modsat de sorte "klodser" - nede i pinns´ene ser det ud
som om en af kobberforbindelserne er brændt af.

Det er i den lange ende, ind mod midten.

Og det ser ud, som om afbrændingen har forbindelse til en lodning.

Der er en sort (som en afbrændt tændstik) "streg" fra en af de nederste
lodninger til den pin, det handler om, der så ikke har kobber nok til at
dække helt ned.

Det er s´gu´ svært at forklare på skrift

Jeg havde en idé med noget loddetin.......?

På forhånd tak fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 19-02-03 21:08

Morten Lind wrote:

> [...]
> Morten
>
> --
> ¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
Hej Morten

Jeg vil personligt ikke spilde tid på at forsøge at reparer et RAM
modul, da man ikke kan være sikker på det vil fungere bagefter, og
derudover kan man sikkeret kan få modulet byttet hos forhandleren.

Kent
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale
konsulent.

Fra : Morten Lind

Dato : 19-02-03 20:59

> [...]
> modul, da man ikke kan være sikker på det vil fungere bagefter, og
> derudover kan man sikkeret kan få modulet byttet hos forhandleren.

Tak Kent, bortset fra at jeg har købt den brugt, ubeset og i Aalborg -
nå pyt...du har ret - kan ikke betale sig;-(
Morten