Hvordan pakker man en fil ud i OS X ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-02-03 16:49

Jeg har hentet en driver til et Realtek PCI kort, men efter at have
downloadet den, så pakker den sig ud i StuffitExpander og hedder nu
xxxxx.pk. I følge read me dokumentet skal den åbnes med noget tar... ?

Skal den ikke ende med at hedde noget med .kex til sidst og skal den
ikke ligge i Extensions ligesom i OS 9 ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 17-02-03 17:23

> [...]
>
> Skal den ikke ende med at hedde noget med .kex til sidst og skal den
> ikke ligge i Extensions ligesom i OS 9 ?

Den hedder et bogstav mere end pk, ikke? Og er ikonet en åben papkasse,
så dobbeltklikker du og installerer den.

Den hedder .pkg - er det ikke rigtigt?
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-02-03 17:29

> Jeg har hentet en driver til et Realtek PCI kort, men efter at have
> downloadet den, så pakker den sig ud i StuffitExpander og hedder nu
> xxxxx.pk. I følge read me dokumentet skal den åbnes med noget tar... ?

StuffitExpander kan godt udpakke tar. Muligvis skal dit xxxx.pk dokument
have et g påsat i røven, så det kan åbnes med Installeringsprogrammet.

> Skal den ikke ende med at hedde noget med .kex til sidst og skal den
> ikke ligge i Extensions ligesom i OS 9 ?

..kext dokumenter ligger ganske rigtigt i system/library/extensions. Der
skal man ikke rode, men overlade dette til et installationsprogram.

Kext står iøvrigt for kernal extension og er altså udvidelser til kernen
hvilket derfor stiller store krav til kextudvidelser generelt, da en
fejlbehæftet kextudvidelse kan bringe hele systemet ned.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-02-03 17:41

> [...]
> hvilket derfor stiller store krav til kextudvidelser generelt, da en
> fejlbehæftet kextudvidelse kan bringe hele systemet ned.

OK det er modtaget.

Her er linket:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=16&Software
=True

Jeg kan ikke finde ud at pakke den rigtigt ud. Det er den til OS 10.2

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-02-03 17:59

in article 1fqjd2k.1hmi3ajfepfcvN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 17/02/03 17:41:

> [...]
> =True
>
> Jeg kan ikke finde ud at pakke den rigtigt ud. Det er den til OS 10.2

Det giver hos mig:

1. rtsmacx-10.2.x.zip
2. pakkes ud med stuff-it til en mappe 'rtsmacx-10.2.x'
3. 'rtl8139_release111_macos10_2.pkg.tar.gz'i mappen pakkes ud med stuffit
4. rtl8139_release111_macos10_2.pkg

Ingen problemer her....

--
/peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-02-03 15:05

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> 2. pakkes ud med stuff-it til en mappe 'rtsmacx-10.2.x'
> 3. 'rtl8139_release111_macos10_2.pkg.tar.gz'i mappen pakkes ud med stuffit

Kan jeg ikke lokke dig til at sende den i udpakket version med en
anmærkning om hvor den skal ligge i OS X til:

kennet@havgaard.dk

??

--
Med venlig hilsen Jesper