hjemmeside
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 17-02-03 13:31

Jeg har lige installeret GoLive 4 på min iMac G4, da jeg skal rette
nogle ting på et par hjemmesider. Jeg kan imidlertid ikke få adgang til
de servere hvor hjemmesiderne ligger. Det er noget med forkerte
Proxyindstillinger. Hvad er det lige man gør? Sidste år brugte jeg 14
dage på at finde ud af det og har så glemt det igen. Jeg forbinder via
Ethernet.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Lind

Dato : 17-02-03 16:46

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> Proxyindstillinger. Hvad er det lige man gør? Sidste år brugte jeg 14
> dage på at finde ud af det og har så glemt det igen. Jeg forbinder via

Hvis du bruger OSX,10.2.x, så prøv at slå firewall´en fra.
Ellers kommer du nok til at skrive lidt mere om hvordan, du prøver at
gøre.
Hej fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 17-02-03 17:07

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hvis du bruger OSX,10.2.x, så prøv at slå firewall´en fra.
> Ellers kommer du nok til at skrive lidt mere om hvordan, du prøver at
> [...]

GoLive 4 er et classic program. Jeg går ned i File/FTP upload & download
udfylder felterne server- directory- user name- password og trykker
connect og får en besked at jeg ikke kan connecte til server. Server may
be down or your proxy settings are wrong. Nu er det at jeg stadig ikke
er helt dus med OS X og hvor jeg taster de oplysninger ind der åbentbart
mangler.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Lind

Dato : 17-02-03 17:20

> [...]

> be down or your proxy settings are wrong. Nu er det at jeg stadig ikke
> er helt dus med OS X og hvor jeg taster de oplysninger ind der åbentbart

Ja, men classic er "indeni" OSX, så åbn systemindstillinger>tryk
deling>tryk FIREWALL>slå den fra.
Slå den til igen, når du er færdig.

Det er ikke sikkert, det er det, men jeg skal i hvert fald ALTID slå den
fra, når jeg forbinder til eksterne servere via FTP.

Så prøv, måske er det kun det?

Hej fra
Morten

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 17-02-03 17:39

> [...]

> Det er ikke sikkert, det er det, men jeg skal i hvert fald ALTID slå den
> fra, når jeg forbinder til eksterne servere via FTP.

Firewall var slået fra, så var ikke det.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Lind

Dato : 17-02-03 17:49

> Firewall var slået fra, så var ikke det.
> Mvh
> Hans Jørgen Hvid

Øv....det håbede jeg. Har du prøvet at bruge et stand-alone FTP-program?
Du har ingen internetproblemer ellers, vel?
M.

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 17-02-03 18:17

> Øv....det håbede jeg. Har du prøvet at bruge et stand-alone FTP-program?
> Du har ingen internetproblemer ellers, vel?
> M.

Nej jeg har ikke Fetch liggende på denne computer, men jeg kunne
selvfølgelig installere det. GoLive fungerede på min salig Pismo, derfor
ærgrer det mig at jeg ikke kan finde ud af at få det til at fungere
igen.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-02-03 17:57

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Firewall var slået fra, så var ikke det.

Har du prøvet med en anden ftp klient ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Peter Kiil

Dato : 17-02-03 18:01

in article 1fqjcwr.1145garkwbdw6N%hj.hvid@teliamail.dk, Hans Jørgen Hvid at
hj.hvid@teliamail.dk wrote on 17/02/03 17:39:

> Firewall var slået fra, så var ikke det.

Har du prøvet i OS9? Det kan jo være det ikke fungerer fantastisk i Classic.

--
/peter

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 17-02-03 20:51

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fqjcwr.1145garkwbdw6N%hj.hvid@teliamail.dk, Hans Jørgen Hvid at

> Har du prøvet i OS9? Det kan jo være det ikke fungerer fantastisk i Classic.

Nej, det har jeg ikke. Jeg har prøvet at installere OS 9.1, men det er
ikke lykkedes, vistnok fordi det ikke lader sig gøre på den harddisk der
sidder i iMac G4. Der er temmelig mange ting der ikke virker i classic,
som virkede i OS 9.1. Jeg prøver Jesper og Mortens råd og forsøger med
Fetch i morgen.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-02-03 17:09

> [...]

> Proxyindstillinger. Hvad er det lige man gør? Sidste år brugte jeg 14
> dage på at finde ud af det og har så glemt det igen. Jeg forbinder via

Kan du slet ikke få adgang til serveren ? Hvor ligger sitet ?

Hvad er URL'en ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/