iDVD licens regler - hjælp!!!!!!!!!
Fra : Tina H.

Dato : 16-02-03 03:43

Her er et udsnit af iLife/ iDVD licens regler.

Fundet på www.macintouch.com

I just received my copy of iLife and I took the time to read the license
before installing it. There's good news and bad news.
The good news: Apple has used the "family" license on this product, so you
can install it on up to five "Apple-labeled" machines in the same household.
(It's unclear whether I can install it at all on the SuperDrive-equipped
machine in our University computer lab based on those terms, but that's
another matter entirely.)
The bad news, and I quote: "The iDVD Software is for use solely on an
Apple computer originally equipped with an internal Apple SuperDrive
(DVD/CD-RW) drive." So the debate in the reader report on getting it to work
with third-party drives is moot -- rightly or wrongly, doing so would
violate the license. Of course, if you mistakenly purchased it believing
that it would support your third-party burner, you should be able to decline
the terms of the license and get a refund. At least that's what the license
says....

Det vil sige, at jeg reelt gør noget ulovligt, hvis jeg installere iDVD på
min Mac, da den ikke har et originalt Apple Superdrive, men et retail
Pionner Superdrive.

Det er squ da helt vildt. Nu synes jeg squ at Apple for alvor skyder sig
selv I foden. DE ER SQU SINDSYGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg får snart lyst til, at sælge min elskede Mac og købe en PC.

hilsen Tina

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-02-03 20:36

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Jeg får snart lyst til, at sælge min elskede Mac og købe en PC.

Mon ikke du dropper den tanke når du har læst licensreglerne til Windows
igennem

Pyt med hvad Apple skriver. Det er bare noget "legal-mumbo-jumbo" så vi
ikke sagsøger dem fordi de (Apple) ikke understøtter vores 3. parts
drev. Spørgsmålet er ikke om vi må, men om det virker

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-02-03 20:57

In article <1fqhqep.1y92hqtjmtdjcN%spam_spam_spam@talent.dk>, Martin Bredthauer wrote:

> Mon ikke du dropper den tanke når du har læst licensreglerne til Windows
> igennem

Enig, med seneste version af XP giver du Microsoft fuld ret
til at installere og fjerne programmer på din maskine som de
lyster.

Hvis du først har æagt Windows ind, så er maskinen ikke længere din.

Du kan da også bare smide Linux på din Mac.

Fra : Tina H.

Dato : 18-02-03 02:08

> [...]
> ikke sagsøger dem fordi de (Apple) ikke understøtter vores 3. parts
> drev. Spørgsmålet er ikke om vi må, men om det virker

Okay. Så vil jeg da beholde min iLife pakke alligevel.

hilsen Tina

Fra : pingvinen

Dato : 16-02-03 20:47

Tror ikke engang apple ved hvad der står i, jeg tror ikke der er mere end
1/1000 der læser licenserne :)
Jeg har hvertfald aldrig læst en..

Desuden syntes jeg bl.a. lige du skulle læse om denne licens hvis du vil
skifte til en pc:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=15160

--
---
Med venlig hilsen

I'm a UNIX lover. I'm a Linux lover.
And that's why I'm a Mac lover now, really.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-02-03 21:50

Hmm så forstår jeg bedre.
I juleferien installerede jeg XP for en kammerat på hans PC, jeg må indrømme
at jeg blev lidt forelsket i XP den er skam ganske lækker.
Jeg ville så undersøge om det var rigtigt at man måtte installere en XPpro
på både Desktop og Laptop. Men jeg kunne ikke finde nogle license til
læsning på Microsofts hjemmeside. Mærkeligt ikke ? Så jeg forespurgte i en
nyhedsgruppe og fik bekræftet at licensen ikke ligger til læsning på deres
sider.
Dvs. at man er nødt til at købe for at kunne se licensen, helt gak gak, du
kan jo fortryde dit køb hvis det er, var der en der foreslog..... Jo tak jeg
skulle ikke nyde noget af at købe en XP til over 3.000,- og så ikke kunne
returnere den... hvor mange ville tage den retur når jeg har haft adgang til
registreringskoderne.
Heldigvis valgte jeg i stedet at prøve med en brugt Mac som kunne køre OS X
og jeg har indtil videre ikke fortrudt.
Det der med Apple og 3. parts software er vel nærmest for ikke at skulle
supportere på dette hardware...

pyyh det var bare det jeg ville sige
Hej!!