Donation af spil
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-02-03 02:05

Hej Mac folk

Da jeg er i den gode situation, at jeg får en større sending PowerMac
computere, som skal bruges til "almene og velgørende formål", har jeg
besluttet, at der skal gives 3-4 stks. af dem til Børnekræftafdeling A4
på Skejby Sygehus.

I den forbindelse vil jeg så høre, om der evt. var nogen, der ville være
interesseret i at give nogle af de lidt ældre spil på CD Rom, Mac
Editions, som I ikke længere bruger, og som bare ligger og samler støv
et eller andet sted. Det må kun være originaler.

Computerne, - formentlig PowerMac 5500 og/eller 4400*) - skal desuden
sættes op, så de kan indgå i den normale skoleundervisning, som en del
af de syge børn på afdelingen modtager, mens de er indlagt. Den
nødvendige software hertil sørger jeg selv for, da jeg har en del
software med multibrugerlicenser (ubegrænset antal), der kan bruges til
dette formål.

*) Jeg er endnu ikke helt klar over selve hardware konfigurationen på
maskinerne, da jeg først får dem i løbet af et par uger. Jeg véd dog
allerede nu, at der er netkort i samtlige maskiner, og at der derfor
også vil være mulighed for, at de kan kobles direkte på sygehusets store
netværk og således også bruges til noget internet surfing og email.

En meget stor del af børnene på afdelingen har et enormt behov for
forskellige stimuli, og jeg véd fra andre hospitaler, at fx. nogle få
computere er til stor glæde for de børn, der er så raske, at de er
oppegående hele tiden, men som led i behandlingen alligevel er nødsaget
til at være indlagt hele tiden.

Jeg vil anmode jer om, at dette indlæg ikke gøres til genstand for en
større diskussion, men hvis I er interesseret i at give noget væk, - så
at I kontakter mig direkte - enten pr telefon - 8625 0963 / 4082 6109 /
4096 8196 eller via mail <kml.ers@mail1.stofanet.dk> med en liste over,
hvad I evt. vil give væk. - Der skulle jo helst ikke komme 10 stks. SIM
City eller SIM Farm, hvis I forstår, hvad jeg mener.

mvh. KML, Kristen Medie og Lydteknik
v/ Erik Richard Sørensen