Har InDesign et problem?
Fra : Dan Henriksen

Dato : 13-02-03 12:43

Hej alle,

Processes: 63 total, 4 running, 59 sleeping... 315 threads
Load Avg: 2.45, 2.67, 2.48 CPU usage: 60.7% user, 20.0% sys, 19.3% idl
SharedLibs: num = 117, resident = 21.0M code, 1.50M data, 6.62M LinkEdit
MemRegions: num = 8889, resident = 385M + 10.1M private, 134M shared
PhysMem: 67.8M wired, 460M active, 230M inactive, 758M used, 10.0M free
VM: 4.19G + 69.4M 22313(0) pageins, 37422(579) pageouts

PID COMMAND %CPU TIME #TH #PRTS(delta) #MREGS VPRVT RPRVT(delta)
2280 InDesign 2 93.9% 12:58.28 3 82 1405 307M 220M(1.87M)

Kan det passe at InDesign skal bruge så meget processer kræft til et A5
dokument med et baggrunds billede der fylder hele siden 2 mindre billeder
(304dpi) og noget tekst. Det er lige meget om jeg zoomer, flytter på
billederne eller rette i teksten. Min maskine bliver virkelig laaaaaangsom
når jeg bruger mit nye og dejlige InDesign 2 (opdateret til nyeste) i
forhold til Quark

G4 Dual 450 MHz med 768MB Ram. OSX 10.2.3 (6 programmer åbne)

Dan

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-02-03 13:06

Dan Henriksen <dan@1way2print.net> wrote:

> [...]
> 2280 InDesign 2 93.9% 12:58.28 3 82 1405 307M 220M(1.87M)
>

> Kan det passe at InDesign skal bruge så meget processer kræft

Garvede Quarkfans vil sikkert befalde dit udtryk "processor-kræft" om
Indesigns forbrug

Det er i hvert fald en af hovedargumenterne mod Indesign.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Dan Henriksen

Dato : 13-02-03 13:30

> Garvede Quarkfans vil sikkert befalde dit udtryk "processor-kræft" om
> Indesigns forbrug

LOL, LOL Jeg mener selvfølgelig "processor kraft" Men "processor kræft" var
måske alligevel rammende kan jeg forstå. Det vil sige at det er et kendt
problem at InDesign er slem ved maskinerne.

Dan

Fra : Jakob Bock

Dato : 13-02-03 13:48

Dan Henriksen skrev:

> LOL, LOL Jeg mener selvfølgelig "processor kraft" Men "processor kræft" var
> måske alligevel rammende kan jeg forstå. Det vil sige at det er et kendt
> problem at InDesign er slem ved maskinerne.

Vi bruger seneste version af InDesign på en beige 233 Mhz G3 (som
naturligvis kører med Mac OS 9), og til langt det meste synes jeg, at
hastigheden er acceptabel. "Virkelig laaaaaangsom" er jo nok en
subjektiv størrelse, men umiddelbart kan jeg ikke nikke genkendende
til din oplevelse, udfra de forhold du beskriver (A5-siden med lidt
billeder osv.).

Til gengæld er programmets tabel-funktionen ekstrem langsom -- bare at
markere alle celler i en *stor* tabel, kan tage over 1/2 minut her hos
os.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-02-03 13:57

Jakob Bock <jakob.bock@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Til gengæld er programmets tabel-funktionen ekstrem langsom -- bare at
> markere alle celler i en *stor* tabel, kan tage over 1/2 minut her hos

Se evt. indlægget; InDesign 2 på Mac OS X - memory leak?

Fra : teknik

Dato : 13-02-03 14:24

Dan Henriksen wrote:

> [...]
> forhold til Quark
>
> G4 Dual 450 MHz med 768MB Ram. OSX 10.2.3 (6 programmer åbne)

Ingen problemer her. G4 350 MhZ7320 MB ram. OS 9.2.2
Dokument A3 med billede i 170 DPI der fylder ud. Zoom og scroll er bare fint.
InDesign 2.02 - samtidig åben Quark 4.1.1, Phostoshop 6 og Illustrator 9 samt
Netscape 4.7.8

--
Villy Erichsen - Systemansvarlig
Ugeaviserne i Hammel

Fra : Jakob Bock

Dato : 13-02-03 15:36

teknik skrev:

> Ingen problemer her. G4 350 MhZ7320 MB ram. OS 9.2.2

Måske er det bare InDesign og OS X der ikke spiller så godt sammen?
Som skrevet i et andet indlæg i denne tråd, sidder jeg med en
forholdsvis langsom maskine med OS 9, men synes heller ikke programmet
overdrevet langsomt.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Dan Henriksen

Dato : 13-02-03 17:29

> [...]
> Som skrevet i et andet indlæg i denne tråd, sidder jeg med en
> forholdsvis langsom maskine med OS 9, men synes heller ikke programmet

Jo, på de indlæg der ind til videre er kommet i denne tråd, så kan man jo
med al tydelighed se at ID køre fint i 9, men at flere har problemer i X. Så
problemet er nok et samspil mellem ID og X. Vi må jo så vente på X 10.2.4
eller en update mere af ID ((

Dan