Trådløst i Mac OS 9?
Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-03 21:39

´Alo oeut there...(Franske frihedsoste).

Har nogle af jer erfaringer med trådløs ADSL under OS 9.x?
Morten?
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-02-03 21:41

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> ´Alo oeut there...(Franske frihedsoste).
>
> Har nogle af jer erfaringer med trådløs ADSL under OS 9.x?

Tja du er da velkommen til at komme og se vores.

Eller spørger du for ham fra mediamac ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-03 22:02

> Tja du er da velkommen til at komme og se vores.
>
> Eller spørger du for ham fra mediamac ?

Ja, Jesper - jeg spørger for Jan
M.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-02-03 22:02

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Eller spørger du for ham fra mediamac ?

Hvem?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-03 22:13

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvem?
>
> -j

Én som Jesper og jeg kender. En der hedder Jan.
M.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-02-03 22:02

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Har nogle af jer erfaringer med trådløs ADSL under OS 9.x?

Tænker du på AirPort?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-02-03 23:09

Morten Lind wrote:

> Har nogle af jer erfaringer med trådløs ADSL under OS 9.x?

Mener trådløs adgang til Internettet, som www.intercitynet.dk
leverer, eller mener du et trådløst lokalt netværk...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 13-02-03 08:53

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Mener trådløs adgang til Internettet, som www.intercitynet.dk
> leverer, eller mener du et trådløst lokalt netværk...?

Ha, ha, Niels - der fik du mig - Jeg var lige ved at sige, at det véd
jeg ikke, men det er det sidste, og Jesper har vist sådan et set-up(?)
Hej fra Morten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-02-03 10:38

Morten Lind wrote:

> Ha, ha, Niels - der fik du mig - Jeg var lige ved at sige, at det véd
> jeg ikke, men det er det sidste, og Jesper har vist sådan et set-up(?)

Ja - Jesper har noget trådløst netværk, han lavede en demo
sammen med D-Link på forrige MacBruger workshop.

Hvis du laver et trådløst netværk, så husk at lave det rig-
tigt, det er nemlig noget sjusk når et trådløst netværk
står pivåbent, så alle og enhver kan bruge det.

Min søn går på HTX-datalinien, og til det brug skal han ha'
en bærbar PC'er med et trådløst PCMCIA netværkskort, og når
vi skal ud til svigermoderen i Charlottenlund, så tager han
altid den bærbare med, for som han tørt konstaterer, så er
der en udmærket forbindelse til Internettet på Jærgersborg
Allé, det er et af firmaerne på den anden side af gaden, der
har et pivåbent trådløst netværk.

Han laver også tit skoleopgaver i bussen på vej hjem fra
Hillerød, og der er to steder på turen, hvor der et kort
øjeblik er er forbindelse til et netværk.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-02-03 11:20

> [...]

> Hillerød, og der er to steder på turen, hvor der et kort
> øjeblik er er forbindelse til et netværk.

Det er da et glimrende eksempel på "internet til alle".
Hvis firmaet har rigelig båndbredde og i øvrigt sikkert ikke bruger det
i weekenden, er det da helt fint, at din søn kan bruge det.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-02-03 20:46

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> Det er da et glimrende eksempel på "internet til alle".
> Hvis firmaet har rigelig båndbredde og i øvrigt sikkert ikke bruger det
> i weekenden, er det da helt fint, at din søn kan bruge det.

Netop. Det er da en smuk tanke, at man stiller netværket til rådighed
for alle. Det er surt, at jeg ikke vidste det med Jægersborg Allé. Jeg
har lige været i Hellerup en uge og havde lidt svært ved at finde en
internetforbindelse. Jeg kørte endda langsomt rundt om Microsoft nede i
Tuborg Havn en aften. Min søster og svoger viste sig til gengæld at have
trådløst netværk, men dem besøgte jeg kun en gang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-02-03 23:28

> [...]
> Tuborg Havn en aften. Min søster og svoger viste sig til gengæld at have
> trådløst netværk, men dem besøgte jeg kun en gang.

Du lovede at du ville komme forbi til bajere næste gang du var i
København !

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-02-03 12:39

> Du lovede at du ville komme forbi til bajere næste gang du var i
> København !

Det må du undskylde, men det havde jeg glemt. Jeg tror også, jeg ville
have haft svært ved at finde tid. Når vi er i København, er det fordi vi
skal noget. Og desuden har vi en masse venner og familie at besøge, så
der er nok at bruge tiden på. Vi må ellers have været lige i nærheden.
Mine forældre er lige flyttet fra 2820 til 2900.
--
Henrik Münster
Esbjerg