lodret justering i AppleWorks
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-02-03 20:50

Bruger regnearket i AW for 1. gang;
kan centrere tekst, men kun i det vandrette plan.

HAR prøver onlinehjælp

Fra : Karen Seiersen

Dato : 11-02-03 22:01

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Bruger regnearket i AW for 1. gang;
> kan centrere tekst, men kun i det vandrette plan.
>
> HAR prøver onlinehjælp

Prøv at markere hele rækken lodret med din markør,
det gør du nemmest ved at klikke i det øverste felt i
den række du vil centrere.

Håber dette hjælper ?

Machilsen Karen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-02-03 22:38

Karen Seiersen <vise@besked.com> wrote:

> Prøv at markere hele rækken lodret med din markør,
> det gør du nemmest ved at klikke i det øverste felt i
> den række du vil centrere.
>
> Håber dette hjælper ?
>
> Machilsen Karen
Ikke så meget, desværre. Måske skulle jeg skrive, hvad det er, jeg vil:

Ringbind fra Esselte har nogle røde linjerede ryg-etiketter /
indstiks-papstykker. Jeg har købt lidt passende tykt papir til
blækprinteren, og mit 1. forsøg er da også blevet næsten pænt...

Mit ønske er at lave et ark med et antal celler, svarende til disse
rygge; de er alle 11,3 cm høje, men bredden varierer lidt. De står kun
pænt i ryglommerne, hvis papstykke lige netop passer...

Har forgæves ledt efter en skabelon til dette. Du skulle vel ikke have
en sådan? Det er ligefedt, om det er i AW, Excel eller whatever.

pft,
Jens

Fra : Karen Seiersen

Dato : 11-02-03 23:18

> [...]

> Har forgæves ledt efter en skabelon til dette. Du skulle vel ikke have
> en sådan? Det er ligefedt, om det er i AW, Excel eller whatever.

Desværre ingen skabelon herfra.
Jeg er klar over hvad du mener,men du kan ændre rækkebredde/højde under
format menuen i finder, derefter klikker du i øverste felter
A dernæst B - o.s.v. og (under justering samme sted) derefter centrerer
du, også ved at klikke først på A dernæst på B - o.s.v. så skulle det
kunne lade sig gøre. (du skal ikke markere alle felter på én gang)

Alternativt kan du sætte liniealer til og sætte din ,mussemarkør op i
mellem rækkerne og selv flytte kolonnebredden til målet er rigtigt, er
nok nemmest når der er forskellige mål.

held med det

Machilsen Karen

Fra : Tom Dissing

Dato : 12-02-03 02:23

En af de måder jeg plejer at "snyde" på, godt nok I et andet program, er ved
at skrive en linie med hvide bogstaver, I den størrelse der gør at det hele
passer.
Lidt besværligt, men som regel med et godt resultat !
Tom

On 11/02/03 23:17, in article 1fq8o2j.h6a7zt10dfj96N%vise@besked.com, "Karen