Min Ibook på nettet
Fra : David Ramskov

Dato : 09-02-03 21:32

Hej,

Jeg har en Ibook som jeg gerne vil have på internettet via mit Ethernet. Jeg
har ikke den store kendskab til mac, da jeg bruger pc. Hvor skal jeg gå hen
for at konfigurere computeren til at kalde op til nettet via netværkskortet?

Kablet går op i en hub som har fobindelse til en router som går vidre til en
Bredbåndforbindelse fra TDC.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
David Ramskov

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-02-03 21:37

"David Ramskov" <dr@dr-webdesign.dk> writes:

> [...]
> Ethernet. Jeg har ikke den store kendskab til mac, da jeg bruger
> pc. Hvor skal jeg gå hen for at konfigurere computeren til at kalde

Hvis det blot handler om at få maskinen på internettet som den slags
forbindelser er flest skal du blot bede maskinen hente en adresse via
DHCP. I MacOS9.x:

Æblemenu -> kontrolpaneler -> TCP/IP -> DHCP.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-02-03 22:11

David Ramskov <dr@dr-webdesign.dk> wrote:

> [...]
>
> Kablet går op i en hub som har fobindelse til en router som går vidre til en

Janus gav løsning til Mac OS 9.

Til Mac OS X hedder det Æblemenu -> Systemindstillinger -> Netværk. Sørg
for, at den i menuen "Vis" skriver "Indbygget Ethernet".

I fanebladet TCP/IP skal den stå til DHCP, medmindre I kører med faste
IP-adresser.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas N

Dato : 10-02-03 16:59

Q: Hvordan får jeg mac'en på nettet?
A: Sæt netkablet i maskinen!

Sorry - det var for oplagt! Ellers se hvordan de to andre gentlemen
besvarer.

Thomas