Hvad er prebinding?
Fra : Martin Petersen

Dato : 09-02-03 09:28

Sad og kiggede i min system-log (for at blive klogere på hvorfor jeg nu
og da få "panics" når jeg connecter via mit USB-modem) - og så så dette
om MacSoup:
--------------
Feb 9 09:21:25 Martin-Petersens-computer /Applications/MacSOUP 2.5b2
(X)/MacSOUP.app/Contents/MacOS/MacSOUP: *** Warning: ATSUMeasureText has
been deprecated. Use ATSUGetUnjustifiedBounds instead. ***
Feb 9 09:21:27 Martin-Petersens-computer /usr/libexec/fix_prebinding:
/Applications/MacSOUP 2.5b2 (X)/MacSOUP.app/Contents/MacOS/MacSOUP could
not be launched prebound.
Feb 9 09:21:28 Martin-Petersens-computer /usr/libexec/fix_prebinding:
/Applications/MacSOUP 2.5b2 (X)/MacSOUP.app/Contents/MacOS/MacSOUP
couldn't be prebound in the past, and probably can't be prebound now.
Feb 9 09:21:28 Martin-Petersens-computer /usr/libexec/fix_prebinding:
2003-02-09 09:21:28 +0100: prebinding for MacSOUP done.
Feb 9 09:23:28 Martin-Petersens-computer /usr/libexec/fix_prebinding:
fix_prebinding quitting for now.
Men hvad er "prebinding" - og er det et problem at MacSOUP "could not be
launched prebound"?

v.h

Martin

p.s. Hvorfor er der ikke en "panic.log" på min iBook når jeg flre gange
om ugen får en "You need to restart your computer"-besked i forbindelse
med opkald til nettet?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-02-03 13:00

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Men hvad er "prebinding"

Det er en proces hvormed systemet kalkulerer adresserne på de systemdata
som som programmerne skal bruge under udførelse. Prebinding gør
programstart hurtigere.

Når systemet opdateres ved en systemopdatering smides prebinding
informationen ud og der genereres en ny.

> - og er det et problem at MacSOUP "could not be
> launched prebound"?

Nej!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-02-03 14:16

Hej Michael!

> [...]
> programstart hurtigere.
>
> Når systemet opdateres ved en systemopdatering smides prebinding
> informationen ud og der genereres en ny.

Tak for svaret.

v.h
Martin