mapquest
Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 14:11

Er det bare mig der er langsom, eller har I andre også fundet ud af, at
Address Book i stedet for som før i tiden kun at ville vise adresser i USA,
når man klikkede på 'home' ud for adressen, og klikkede 'map of' ‹ nu viser
dem i Danmark? Cool service!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-02-03 15:02

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> når man klikkede på 'home' ud for adressen, og klikkede 'map of' — nu viser

Det er nok dig der er lidt langsom. Servicen er cool nok, men kortene
kan stort set ikke bruges da de ikke er detaljeret nok

Jeg bruger stadig krak når jeg skal finde en adresse...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 18:30

On Fri, 7 Feb 2003 15:01:45 +0100, Nicolai Brandt wrote
(in message <1fq0mzg.9u7mt64a8200N%spam@robra.dk>):

> Det er nok dig der er lidt langsom. Servicen er cool nok, men kortene
> kan stort set ikke bruges da de ikke er detaljeret nok
>
> Jeg bruger stadig krak når jeg skal finde en adresse...

Tænk, jeg havde sådan på fornemmelsen, at når der blev svaret var det for at
nedgøre det. Jeg synes bare det er fedt det funker. Og fx min adresse er da
perfekt på kortet.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-02-03 19:24

> [...]

> nedgøre det. Jeg synes bare det er fedt det funker. Og fx min adresse er da

Tjah.....kortet er da ligeså godt som KRAKs.......(eller ligeså dårligt)
- David, det var et fedt tip. Jeg kan godt huske at have læst om det, da
adressebogen kom, men at de forskellige features kun virkede i USA.

Så det er godt, de virker hér nu. Lidt ligesom med iPhoto, der i USA kan
bestille en fotobog hos Kodak........

Forresten kan du i Adressebogen også klikke på e-post, så springer en ny
mailside op i hovedet på dig, fedt - fedt

Hej fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 19:48

On Fri, 7 Feb 2003 19:24:10 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fq0xdn.1lhfeq11feaxcnN%mortenlind@mac.com>):

[gnask]

> [...]
>
> Forresten kan du i Adressebogen også klikke på e-post, så springer en ny
> mailside op i hovedet på dig, fedt - fedt

Hvorfor ser jeres bogstaver så mærkelige ud? Er jeg nu igen kommet til at
bruge en elipse...?

Fra : Morten Lind

Dato : 07-02-03 20:04

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvorfor ser jeres bogstaver så mærkelige ud? Er jeg nu igen kommet til at
> bruge en elipse...?

Der kom en advarsel, da jeg sendte, for indlægget før mit så nemlig
sådan ud, så jeg blev spurgt, om det skulle sendes alligevel, hvilket
jeg svarede ja til, men det var ikke dit(oprindelige) indlæg, der så
sådan ud, men derimod det første svar.

Nu har jeg fjernet unoderne, mon ikke det så fungerer?
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 20:26

On Fri, 7 Feb 2003 20:04:29 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fq10yq.16dub841pedamzN%mortenlind@mac.com>):

> [...]
> sådan ud, men derimod det første svar.
>
> Nu har jeg fjernet unoderne, mon ikke det så fungerer?

Jo, du skal lytte til suppen i det her tilfælde, den advarer godt.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-02-03 21:11

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvorfor ser jeres bogstaver så mærkelige ud? Er jeg nu igen kommet til at
> bruge en elipse...?

Nej da Denne gangvar det en såkaldt "em dash"
(skift-alt-bindestreg). Kig på teksten "'map of' -- nu viser". Jeg har
erstattet den med --.

(Og hvis du vil være typografisk korrekt, så skal du på dansk bruge en
"en dash" (alt-bindestreg), den lange er mere angelsaksisk.)

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 00:00

On Fri, 7 Feb 2003 21:10:59 +0100, Thomas Tvegaard wrote
(in message <1fq141r.1g3bbr2u96lc0N%ttvegaard@yahoo.dk>):

> [...]
>
> (Og hvis du vil være typografisk korrekt, så skal du på dansk bruge en
> "en dash" (alt-bindestreg), den lange er mere angelsaksisk.)

Jeg kan lide den angelsaksiske. Anglere og Saksere, Juter og er vi ikke alle
sammen vikinger? Det er bare svært at undgå at lave emdash, endash og
ellipser og rigtige vinklede gåseøjne, de sidder i fingrene på mig, det har
jeg lært af den anden David, David Pogue.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-03 09:26

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Hvorfor ser jeres bogstaver så mærkelige ud? Er jeg nu igen kommet til at
> bruge en elipse...?

Du svarede på <news:1fq0mzg.9u7mt64a8200N%spam@robra.dk> som var
skrevet med UTF-8 tegnsættet.

Det kan dit program ikke forstå. Kan du eventuelt opgradere til et
der kan?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 10:13

On Sat, 8 Feb 2003 9:25:52 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote
(in message <kky94rqiun.fsf@mimer.null.dk>):

Kan du eventuelt opgradere din karisma?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-03 16:37

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Kan du eventuelt opgradere din karisma?

Heh. Nu giver du mig jo flere muligheder.

Jeg kan

* Komme med et spydigt, personligt svar, som du vil tage fortrydeligt
op, hvorefter du formentligt vil enten plonke mig, eller forfølge
mig personligt som ovenstående hver gang jeg skriver et indlæg.

* Påpege at jeg som sådan ikke har nogen interesse i at være uvenner
med nogen herinde, og at jeg egentlig er ked af at du ikke har
henvendt dig direkte (som andre har, når jeg har skrevet for stramt
til dette medie), så det kunne blive ordnet i mindelighed, men nu
bliver vi her på usenet.

* bare plonke dig (når du nu selv ikke kan hitte ud af det), hvorefter
jeg ikke ser dine indlæg og derfor ikke kan svare på dem.

* eller blot henvise til dk.snak.mudderkastning hvor du er velkommen
til at give den hele armen, og jeg skal nok give igen så godt jeg
kan. Dér er det nemlig manden man går efter :)

* eller noget helt femte jeg ikke lige kan komme på.

Jeg er som sagt ikke interesseret i at være uvenner med dig eller
andre, så jeg vil lade det være op til dig at afgøre hvordan vi
fortsætter herfra.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 08-02-03 02:02

> [...]

> nedgøre det. Jeg synes bare det er fedt det funker. Og fx min adresse er da

Efter at ha' læst mit indlæg et par gange skylder jeg dig vist en
uforbeholden undskyldning. Det virkede mere kikset end meningen var. I
øvrigt efter jeg har siddet og tjekket mapquest lidt ud ser det ud til
at det fungere ret godt (og hurtigt).

Meningen var ikke at forsøge at nedgøre dit indlæg men et aldeles kikset
forsøg på at være lidt morsom... Jeg fandt det i øvrigt først selv ved
en tilfældighed for an månedstid siden, så det...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 10:14

On Sat, 8 Feb 2003 2:01:55 +0100, Nicolai Brandt wrote
(in message <1fq1gu0.ywujvu1144xc0N%spam@robra.dk>):

> [...]
> forsøg på at være lidt morsom... Jeg fandt det i øvrigt først selv ved
> en tilfældighed for an månedstid siden, så det...

Ah, tak, det var dejligt - især efter en omgang nedladende TRA.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-02-03 10:01

> [...]

> når man klikkede på 'home' ud for adressen, og klikkede 'map of' - nu viser

I Danmark, ja, men hvor i Danmark? Jeg er f.eks blevet flyttet fra
amager ud på østerbro, så jeg holder mig til krak, de ved i de mindste
hvor gaderne ligger.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 10:34

On Sat, 8 Feb 2003 10:01:09 +0100, Kaj Christiansen wrote
(in message <1fq23kz.1huoyghoinx8qN%kajc@ofir.dk>):

> I Danmark, ja, men hvor i Danmark? Jeg er f.eks blevet flyttet fra
> amager ud på østerbro, så jeg holder mig til krak, de ved i de mindste
> [...]

Ja, men så har du nok ikke lagt mærke til, at den skriver at den ikke kunne
finde adressen og viser postnummeret eller sådan noget. Jeg lagde heller ikke
lige mærke til det i første omgang, så MapQuest er faktisk smartere end man
tror.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-03 11:35

> [...]

> kunne finde adressen og viser postnummeret eller sådan noget. Jeg lagde
> heller ikke lige mærke til det i første omgang, så MapQuest er faktisk

Jeg synes nu ofte, den svigter og viser USA i stedet for Danmark. Viser
den endelig Danmark, så er det et forkert sted. En af mine venner bor
således midt inde i Øverød Skov.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-03 17:30

> Jeg synes nu ofte, den svigter og viser USA i stedet for Danmark. Viser
> den endelig Danmark, så er det et forkert sted. En af mine venner bor
> således midt inde i Øverød Skov.

Må være rart Fred, ro og skøn natur
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-03 23:44

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Må være rart Fred, ro og skøn natur

Men sjovt nok har jeg besøgt ham ovre på den anden side af Øverødvej et
par hundrede meter mod øst.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-03 16:15

> Men sjovt nok har jeg besøgt ham ovre på den anden side af Øverødvej et
> par hundrede meter mod øst.

Nå ja, han har vel to hytter - er det ikke en stor skov?
M.