Hvilke større firmaer anvender Mac?
Fra : Jimmy

Dato : 05-02-03 19:36

Hej

Findes der stadig større firmaer i Danmark, som anvender Mac eller er de
alle gået over til PC?

Det er en diskussion jeg har med en af mine PC-"venner"

Mvh
Jimmy

Fra : Morten Lind

Dato : 05-02-03 20:01

Jimmy <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote:

> [...]
> alle gået over til PC?
>
> Det er en diskussion jeg har med en af mine PC-"venner"

LO(altså LandsOrganisationen) & HerlevBladet, for nu at nævne to - og
TV2, for nu at nævne tre

M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-02-03 20:25

Morten Lind wrote:

> LO(altså LandsOrganisationen) & HerlevBladet, for nu at nævne to - og
> TV2, for nu at nævne tre

Jeg ved ikke om det stadig er gældne, men Røde kors og Tetra
Pak har tidligere været til Mac, og det har været word wide.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-02-03 20:37

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> LO(altså LandsOrganisationen) & HerlevBladet, for nu at nævne to - og
> TV2, for nu at nævne tre

LO bruger ikke Mac længere.

Stort set alle aviser bruger Mac

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-02-03 20:40

> LO bruger ikke Mac længere.
>
> Stort set alle aviser bruger Mac

"Dagen" gjorde dog ikke, og se bare hvordan det gik ;-9

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Bitbucket

Dato : 05-02-03 21:22

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> "Dagen" gjorde dog ikke, og se bare hvordan det gik ;-9

Der var en PowerMac G4 , en PowerMac G4 Server og en PowerBook G4 til
salg fra Dagens konkursbo.

Fra : Peter Theglev

Dato : 05-02-03 20:48

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> LO bruger ikke Mac længere.
>
> Stort set alle aviser bruger Mac

Og stort set alle tegnestuer og reklamebureauer.

Peter

Fra : Storm

Dato : 05-02-03 21:16

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Og stort set alle tegnestuer og reklamebureauer.

Nyoprettede af slagsen starter vist lige så tit/tiere op med pc i dag.
Men ihvertfald indtil for et års tid siden Legos grafiske afdeling.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : tk

Dato : 06-02-03 22:52

> LO bruger ikke Mac længere.
>
> Stort set alle aviser bruger Mac

Næ, der er efterhånden ikke så mange tilbage. I de grafiske afdelinger måske
nok, men på redaktionerne (og i administrationerne) er pc'erne kommet ind.
vh. Tommy

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-02-03 22:56

"tk" <nospam@hotmail.dk> writes:

> Næ, der er efterhånden ikke så mange tilbage. I de grafiske
> afdelinger måske nok, men på redaktionerne (og i administrationerne)
> er pc'erne kommet ind.

Det har du sikkert ret i. Dog bemærkede jeg for nylig, at Information
lader til at holde sig til Mac'erne. Der var i hvert fald kommer en
stribe farvestrålende bobler op i indlagdsredaktionen.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Sebastian Løck

Dato : 07-02-03 14:10

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>.... Dog bemærkede jeg for nylig, at Information
> lader til at holde sig til Mac'erne. Der var i hvert fald kommer en
> stribe farvestrålende bobler op i indlagdsredaktionen.

The site information.dk is running WebSTAR/4.4(SSL) ID/78212 on MacOS.
Du kan spørge http://uptime.netcraft.com efter deres Webserver og
hvor godt det går med uptime.

hilsen
Sebastian

Fra : Mads

Dato : 10-02-03 21:03

Da ikke B.T., Berlingeren, Weekendavisen, Politiken og Ekstra Bladet.
Jyllands-Posten gør vist.

-mads

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 05-02-03 21:26

Morten Lind wrote:

> LO(altså LandsOrganisationen) & HerlevBladet, for nu at nævne
> to - og TV2, for nu at nævne tre

Temmeligt mange steder køres med begge dele, f.eks. hos
Synkron[1], der er en af landets største leverandører af
content-management systemer - de har blandt andet løsninger
kørende hos SAS, Bang & Olufsen, Dansk Røde Kors og
Nationalmuseet.

[1] http://www.synkron.dk
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Nu ét totalt systemnedbrud siden 1997...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-03 23:40

In article <3e41735f$0$156$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Thomas Alexander Frederiksen wrote:
> [...]
> content-management systemer - de har blandt andet løsninger
> kørende hos SAS, Bang & Olufsen, Dansk Røde Kors og

Synkron var ikke Mac kompatibel da jeg hostede og var med til at
sælge det (ca. 1.5 år siden).

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-02-03 00:07

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Synkron var ikke Mac kompatibel da jeg hostede og var med til at
> sælge det (ca. 1.5 år siden).

Jeg er ret sikker på, at deres sider lever op til HTML
4.x-specikationen.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-03 09:03

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Jeg er ret sikker på, at deres sider lever op til HTML
> 4.x-specikationen.
>
> -j

Ja NU....Janus - men manden har ret - Min arbejdsplads købte CMS af
Synkron/gør det stadig, men det er først indenfor det seneste halve år,
at jeg/mac og de linux-folk jeg kender, kan få det fulde udbytte af det.

Vi har haft så meget bøvl med tilgangen til f.eks. personalets
nyhedsbrev, at vores kommunikatiomschef var lige ved at blive sagt op,
fordi hun havde valgt Synkron.

Hun vidste jo ikke, at der var så mange "underlige" mennesker ansat

Selv med Internet Explorer på Mac gik der ged i deres javamenu og andre
browsere viste bare hvide plamager eller teksten gik halvt ind i
billeder og der var meget i vejen.

Det tog et års tid
M.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 08-02-03 00:39

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> wrote in message

> Jeg er ret sikker på, at deres sider lever op til HTML
> 4.x-specikationen.

Det er dog ingen garanti for at siden bliver vist korrekt, hverken på
Wintel, Linux eller MacOS.

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-03 00:57

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> writes:

> Det er dog ingen garanti for at siden bliver vist korrekt, hverken
> på Wintel, Linux eller MacOS.

Så er det vel fordi, browserne ikke lever 100 pct. op til
specifikationerne? Jeg mener at 4.01 strict er en ISO-standard.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 08-02-03 12:01

> Så er det vel fordi, browserne ikke lever 100 pct. op til
> specifikationerne? Jeg mener at 4.01 strict er en ISO-standard.

Jepsen.

Fra : Storm

Dato : 08-02-03 10:20

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Jeg er ret sikker på, at deres sider lever op til HTML
> 4.x-specikationen.

Men Chimera og Safari viser ikke altid Synkron sider (menuer) rigtigt.
Who is to blame?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-02-03 00:09

> Synkron var ikke Mac kompatibel da jeg hostede og var med til at
> sælge det (ca. 1.5 år siden).

Serverdelen er/var udviklet på Windows XX, men klientdelen kunne
afvikles fint[1] på Mac, hvilket måske ikke er så underligt, taget i
betragtning af, at Synkron for et par år siden stort set ikke var
andet end mennesker fra imv.au.dk.

Thomas
[1] For så vidt det skrammel kunne siges at afvikles fint overhovedet.
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-02-03 08:02

In article <m3u1fi8gv9.fsf@dogbert.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen wrote:

> [...]
> afvikles fint[1] på Mac, hvilket måske ikke er så underligt, taget i
> betragtning af, at Synkron for et par år siden stort set ikke var

Men administrationsinterfacet i HTML virkede ikke i Mac,
kun bruger-output.

Og jeg kender flere synkronfolk. Og lavede selv en tilsvarende
løsning år inden Synkron startede på det samme i en papkasse.

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-03 10:26

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> skrev:

> [...]
>andet end mennesker fra imv.au.dk.
>
>Thomas
>[1] For så vidt det skrammel kunne siges at afvikles fint overhovedet.

I dag går det vist meget godt for dem. http://www.aakb.dk/ er de da
sluppet nogenlunde fra.
--
Christian

Fra : Mikael Kern

Dato : 06-02-03 16:03

> LO(altså LandsOrganisationen) & HerlevBladet, for nu at nævne to - og
> TV2, for nu at nævne tre

TV 2 gør IKKE - det er PC overalt. Med undtagelse af nogle grafiske
arbejdspladser, redigeringssuiter og transportabel redigering på
Powerbook. Grundlæggende er det en PC baseret arbejdsplads.

Volvo?

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-02-03 21:30

> [...]

> alle gået over til PC?
>
> Det er en diskussion jeg har med en af mine PC-"venner"

KPMG brugte engang, ved ikke om mac'en overlevede sparekniven..

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET ARBEJDE!!!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-02-03 22:18

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> KPMG brugte engang, ved ikke om mac'en overlevede sparekniven..

Det gør de ikke længere.

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-02-03 23:30

"Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote in message

> Det gør de ikke længere.

Hvem/hvad er KPMG ? Bare sådan off-the-rocord?

mvh
Peter Ursin

Fra : Christian Bech

Dato : 05-02-03 23:42

"Peter Ursin" <zorillaREMOVE@THISmyrealbox.com> skrev:

>"Thomas Bjorn Andersen" <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote in message

>Hvem/hvad er KPMG ? Bare sådan off-the-rocord?

Revisorfirma.
--
Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 06-02-03 06:22

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Revisorfirma.

Som bl.a. stod bag Maconomy.

Fås Maconomy i øvrigt stadig til MacOS X? Maconomy Light er i hvert fald
ikke mere på »hylden«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-02-03 09:35

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> Som bl.a. stod bag Maconomy.

Er du sikker på, at KPMG ikke "blot" reviderede systemet og sagde god
det for i henhold til bogførringslovgivningen?

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-02-03 23:34

> Er du sikker på, at KPMG ikke "blot" reviderede systemet og sagde god
> det for i henhold til bogførringslovgivningen?
Korrekt! De var ikke investorer. Faktisk købte KPMG DK programmet, men
satte det aldrig i drift. KPMG Schweitz er en stor Maconomy-kunde.

Maconomy har desværre fulgt den åh-så-fornuftige slipse-bank-mentalitet,
og lagt 'afstand' til Mac-fortiden, selvom en masse folk i
'underverdenen' stadig kender dem. Der er stadig en Mac-klient, som jeg
finder glimrende, men den har set næsten ens ud i årevis.

En Maconomyserver kræver en SQL-database, som næsten altid er Oracle.
SQL Server *yrk* har dog også været en mulighed. Maconomyserveren er
derfor blevet udviklet / porteret til Oracles markedsmæssigt store
platforme, nemlig M$ NT, samt Unix-varianter fra HP, IBM og Sun.

vh Jens

Fra : Sebastian Løck

Dato : 07-02-03 14:12

"Peter Ursin" <zorillaREMOVE@THISmyrealbox.com> wrote:

> Hvem/hvad er KPMG ? Bare sådan off-the-rocord?
temmelig stor revisorfirma og erhvervsrådgiver, bl. it-rådgiver.
it-Rådgivningsdelen blev solgt til IBM.

hilsen
Sebastian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-02-03 20:03

thorfinn@forum.dk (Sebastian Løck) writes:

> temmelig stor revisorfirma og erhvervsrådgiver, bl. it-rådgiver.
> it-Rådgivningsdelen blev solgt til IBM.

Næh næh, det var skam PriceWaterhouseCoopers. Rygtet siger at da IBM
hørte at de stakkels konsulenter skulle udskilles i et firma der hed
"Monday", så fik de så ondt af dem, at de øjeblikkeligt købte
selskabet.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-02-03 23:31

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> writes:

> Findes der stadig større firmaer i Danmark, som anvender Mac eller
> er de alle gået over til PC?

Politikens Lokalaviser, som udgiver Hillerød Posten, Allerød Nyt,
UgeNyt m.fl.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-02-03 23:38

In article <i%c0a.234$2C6.8@news.get2net.dk>, Jimmy wrote:
> Hej
>
> Findes der stadig større firmaer i Danmark, som anvender Mac eller er de
> alle gået over til PC?
>
> Det er en diskussion jeg har med en af mine PC-"venner"

Jeg ved reklameafdelingen i Netto har nogle Macs, ved ikke helt
med Føtex/Biloka da de får lavet tilbudsaviser ude i byen.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-02-03 00:09

info@niels-ebbesen.net writes:
>Jeg ved ikke om det stadig er gældne, men Røde kors og Tetra
>Pak har tidligere været til Mac, og det har været word wide.

Røde Kors er efterhånden mest pc og tynde klienter. Men der står stadig en
del mac'er rundt omkring i huset. Og web-afdelingen arbejder udelukkende
med mac

Mvh Ben
webredaktør, Dansk Røde Kors

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-02-03 00:11

povlhp@povl-h-pedersens-computer.local writes:
>Synkron var ikke Mac kompatibel da jeg hostede og var med til at
>sælge det (ca. 1.5 år siden).

Måske ikke på serversiden, men redigering går da fint... Vi bruger det
hver dag.

Mvh Ben

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 06-02-03 00:29

Alle kataloger og trykt materiale laves vist på Mac hos Ikea.
Hilsen Hanne

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-02-03 00:50

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> Alle kataloger og trykt materiale laves vist på Mac hos Ikea.

Så konklusionen er altså, at Mac'en hos danske firmaer stort set
udelukkende bliver brugt til grafisk arbejde.

Er der virkeligt ingen firmaer i Danmark, med mere end 10 ansatte, der
bruger Mac som primær platform?

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-02-03 08:49

On 06 Feb 2003 00:49:48 +0100, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

>Er der virkeligt ingen firmaer i Danmark, med mere end 10 ansatte, der
>bruger Mac som primær platform?

Bruuns Auktioner har vist mere end 10 ansatte.

Fra : Mikael Kern

Dato : 06-02-03 16:05

> Er der virkeligt ingen firmaer i Danmark, med mere end 10 ansatte, der
> bruger Mac som primær platform?

Easy Film
Republica

mvh Mikael Kern

Fra : Tom Dissing

Dato : 06-02-03 17:50

Og sikkert også en mængde andre reklamebureauer og trykkerier ( med en
grafisk/pre-press afdeling)
Tom

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-02-03 00:34

Ben Knudsen wrote:

> Røde Kors er efterhånden mest pc og tynde klienter. Men der står stadig en
> del mac'er rundt omkring i huset. Og web-afdelingen arbejder udelukkende
> med mac

Hvad med Røde Kors på internationalt plan, der var et eller
andet med, at der er et stort fælles system bygget over
FileMaker...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-02-03 10:17

info@niels-ebbesen.net writes:
>Hvad med Røde Kors på internationalt plan, der var et eller
>andet med, at der er et stort fælles system bygget over
>FileMaker...?

Det er vist før min tid. Forbundet af Røde Kors/Røde Halvmåneselsskaber
(IFRC) bruger pc til alt andet end layout. Og de har gudhjælpemig
tokenring-netværk. Internationalt Røde Kors (ICRC) bruger svjh også kun
mac i begrænset omfang. De arbejder pt. på et meget omfattende
XML-projekt, men filemaker... hm.

Ben

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-02-03 10:21

povlhp@povl-h-pedersens-computer.local writes:
>Men administrationsinterfacet i HTML virkede ikke i Mac,
>kun bruger-output.

Hvis du derimod mener den almindelige backend - redigeringsinterfacet om
du vil - så virker det altsåpå mac. Vi har brugt det i flere år.
Det KAN finde på at hænge lidt i explorer, men det er mere et
irritationsmoment end en stopklods. Og pt. arbejder de på at få Safari
understøttet, hvilket vi glæder os meget til (man kan pt. godt fuske sig
ind i backend med Safari og det er meget hurtigere og mere stabilt i
backend end IE).

Mvh Ben

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-02-03 23:10

Jimmy <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote:

> Findes der stadig større firmaer i Danmark, som anvender Mac eller
> er de alle gået over til PC?

Ude og hjemme Desværre er det lidt ældre modeller, da de bruger
Quark Express og dermed Mac OS 9. Jeg er også lidt urolig for, om de
bliver på Mac-platformen. Microsoft praler på deres hjemmeside med,
hvordan hele Aller Press A/S bruger en Microsoft-løsning til deres
hjemmesider.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Alex

Dato : 07-02-03 12:04

Philips Danmark - Reklameafdeling.

Hilsen
Alex

Fra : Sebastian Løck

Dato : 07-02-03 14:45

"Jimmy" wrote:

> Hej
>
> Findes der stadig større firmaer i Danmark, som anvender Mac eller er de
> alle gået over til PC?
Hvad er "større firmaer"?

anvender en mac/pc til hvad?
Altså vi er storbrugere af PalmOS - men det bruger jeg altså ikke til
at skrive breve med eller køre et økonomisystem.

Det er sikkert rigtigt at Windows på x86 sidder _meget_ tungt på alle
kontorskrivebordene.
Udbuddet er på x86 maskiner er langt større og man kan få
skræddersyede maskiner til eens behov, der fx. er nemt at servicere
(f.x. thin clients).
Vores kontorassister har ikke brug for mere end et eller andet, der er
nemt at servicere og kan slæbe en standart Office pakke og en SAP.

Som projektleder i en udviklingsafdeling er en standart office pakke
bare ikke nok. Det er her jeg savner min Mac og dens drag-n-drop på
kryds og tværs.
Mac'en har sin styrke i den grafiske branche - stadigvæk, selv om
nogle gik over til Adobe på PC.

Men hvad er med de "core buisness" systemer?

Mange banker kører stadig med OS/2, nogle gange også på desktoppen.
På serverområdet bliver pingvinen større og større.
PowerPc og andre Risc UNIX systemer er også stærkt på området.

> Det er en diskussion jeg har med en af mine PC-"venner"
Ja og? Hvad er meningen? Lad ham være glad med at der stå beige
larmende klodser på alle kontorer - så kan jeg være glad over en
lille, rød, smart og let at betjene iMac

hilsen
Sebastian - som hader diskussionen PC vs. Mac.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 13-03-03 07:12
Fra : Olav Noergaard

Dato : 08-02-03 23:06

In <1fpz5rq.v8vhdu1nai8a6N%henrik@muenster.dk> Henrik_Münster wrote:

> [...]
> bliver på Mac-platformen. Microsoft praler på deres hjemmeside med,
> hvordan hele Aller Press A/S bruger en Microsoft-løsning til deres

Det gør reklameafdelingen hos Würth Danmark, Ecco, Lego, Velux, TeleDK forlag,
Bdr. Gram osv. osv.

Olav

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-02-03 13:15

Ninzen@ofir.dk writes:
>Men Chimera og Safari viser ikke altid Synkron sider (menuer) rigtigt.
>Who is to blame?

Nu er Safari jo i rent faktisk i beta...
Fra synkron lyder beskeden, at Safari i fremtiden vil blive understøttet,
og det er da udmærket. Mere konkrete kan de vel ikke blive, før de har en
færdig browser at teste op mod.

Ben

Fra : Storm

Dato : 09-02-03 15:06

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> og det er da udmærket. Mere konkrete kan de vel ikke blive, før de har en

Nej det er vel egentlig fair nok. Men det skuffede mig med Navigator
(Chimera) som jeg ellers havde blæret mig med viste sider rigtigere end
IE. Både på pc og Mac kom de rigtigt op i IE, ikke i Chimera.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-02-03 15:31

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> writes:

> [...]
> og det er da udmærket. Mere konkrete kan de vel ikke blive, før de har en

"Problemet" med Synkron er at de laver HTML til den enkelte browser
afhængig af hvad det lige er der kommer forbi.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af med mig selv om det er smart eller ej :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens Find

Dato : 09-02-03 15:41

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> "Problemet" med Synkron er at de laver HTML til den enkelte browser
> afhængig af hvad det lige er der kommer forbi.
>
> Jeg kan ikke rigtigt finde ud af med mig selv om det er smart eller ej :)

Det sikrer da i hvert fald udviklerne arbejde i fremtiden - hvis
produktet bruges.

Jens Find

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Jakob Bock

Dato : 09-02-03 15:41

Thorbjoern Ravn Andersen skrev:

> "Problemet" med Synkron er at de laver HTML til den enkelte browser
> afhængig af hvad det lige er der kommer forbi.
>
> Jeg kan ikke rigtigt finde ud af med mig selv om det er smart eller ej :)

Arbejder man uden "browser sniffing" må man jo kode til laveste
fællesnævner for de browsere man vælger at understøtte. Dermed ikke
sagt, at et netsted der understøtter en bred vifte af browsere på
forskellige platforme behøver at være ringere end et netsted kodet
specifikt med henblik på at udnytte alle de nyeste funktioner i den
seneste version af IE til Windows.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock