Netradio (DR) og Mac
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-02-03 21:20

- er åbenbart ikke forenelige? Eller?

De angiver selv flg. på hjemmesiden:
"Mac: Vores nye netplayer giver desværre nogle problemer for
Mac-brugere.

Du kan dog sagtens høre netradio ved at bruge de direkte links til
MediaPlayeren nedenfor."

Men er MediaPlayer ikke _kun_ til Win styresystemer?

Der popper også et vidue op som siger:
" Vi beklager at DR Netradio ikke understøtter dit styresystem eller
browserversion på nuværende tidspunkt.

Du har dog stadig mulighed for at høre netradio direkte - Klik her "

Det er da utilfredsstillende ;-(

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-02-03 21:32

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Men er MediaPlayer ikke _kun_ til Win styresystemer?

Undskyld, jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren. Har fundet noget der
hedder Media Player til Mac OS X .... den downloader nu, så måske kan
jeg alligevel komme til at høre noget radio

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-03 14:56

> [...]

> hedder Media Player til Mac OS X .... den downloader nu, så måske kan
> jeg alligevel komme til at høre noget radio

Men så får du altså en Microsoft-tingest ind på din maskine, uha-uha
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-03 23:37

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Men så får du altså en Microsoft-tingest ind på din maskine, uha-uha

Ja, uha-uha. Det er også meget imod mine grundliggende Mac-holdninger.
Men hvad, pyt, så ... bare denne ene gang ?!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-02-03 21:39

> [...]

> browserversion på nuværende tidspunkt.
>
> Du har dog stadig mulighed for at høre netradio direkte - Klik her "

Jeg vil engang se Big Brother og det krævede Windows Media Player og
hvad det lort nu hedder. Det skal lige siges at min Mac kører hverdag
uden bøvl og fryser måske en gang hver 14. dag. Efter at jeg havde
indstalleret WMP, så måtte jeg genstarte hver eneste gang jeg brugte
WMP.

Hvis DR ellers levede op til deres forpligtelser, så kunne netradio
streames i QT og de andre, men det gør DR ikke.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-02-03 22:00

> [...]
> uden bøvl og fryser måske en gang hver 14. dag. Efter at jeg havde
> indstalleret WMP, så måtte jeg genstarte hver eneste gang jeg brugte

Din kontante betegnelse af det stykke software er ikke langt fra min
egen bedømmelse af det. Det virker i hvert fald ikke (eller _jeg_ kan
ikke få det til at virke). Men de tfår nu ikke Mac OS 10.1.5 til at gå
ned

> Hvis DR ellers levede op til deres forpligtelser, så kunne netradio
> streames i QT og de andre, men det gør DR ikke.

Ja, public service skal vel ikke være forbeholdt én udvalgt platform,
vel?

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-03 21:45

> [...]

> MediaPlayeren nedenfor."
>
> Men er MediaPlayer ikke _kun_ til Win styresystemer?

Nej da. Mac-versionen virker fint. Jeg hører da DR på min computer en
stor del af tiden. Dog ikke om aftenen, da P3 sender sådan noget
elektronisk noget i en monoton rytme. Musikerne omtales altid som
kendte, og der refereres til deres tidligere såkaldte hit. Jeg har
aldrig hørt om nogen af dem. Om aftenen hører jeg derfor Radio2.
Sjovt nok hedder programmet Windows Media Player og ikke
Microsoft Media Player, men det skal man ikke lade sig narre af. Ikonet
er endda ganske Aqua-agtigt.

> [...]
> browserversion på nuværende tidspunkt.
>
> Du har dog stadig mulighed for at høre netradio direkte - Klik her "

Ikke hvis du bare klikker der. Du kan kopiere URL'erne til de
forskellige kanaler og lægge dem som foretrukne i Windows Media Player.
Så åbner du dem bare herfra fremover.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-02-03 22:00

> [...]
> kendte, og der refereres til deres tidligere såkaldte hit. Jeg har
> aldrig hørt om nogen af dem. Om aftenen hører jeg derfor Radio2.

Nu er der altså andre udbud osse. En kanal med klassisk og en kanal med
jazz (den sidste læste jeg om i en avis og ville derfor gerne på)
Radio2 kender jeg slet ikke.

> Ikke hvis du bare klikker der. Du kan kopiere URL'erne til de
> forskellige kanaler og lægge dem som foretrukne i Windows Media Player.
> Så åbner du dem bare herfra fremover.

Jeg klikker og jeg klikker (på 64 Mbps filen), men der sker ikke en
fløjtende fxx. Det er jo i bruseren, jeg gør det, den starter ikke MS
WMP .... som jeg troede at den ville. Skal jeg virkelig logge ud og ind
for at få skidtet til at give lyd fra sig?

Man kan ikke finde noget direkte fra WMP - så vidt jeg kan se. Jo, der
er en mulighed for at skrive en URL, men http://www.dr.dk/netradio/
giver ikke noget som helst. Der skal nok andre boller på suppen, ik'?

Foretrukne i WMP ? Den kan jeg ikke umiddelbart se.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 22:42

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> [...]
> WMP .... som jeg troede at den ville. Skal jeg virkelig logge ud og ind
> for at få skidtet til at give lyd fra sig?

Nej. Højremus på linket, og så ind i Open-dialogen i WMP. Herefter
kan du sætte et bogmærke.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-02-03 23:20

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Nej. Højremus på linket, og så ind i Open-dialogen i WMP. Herefter
> kan du sætte et bogmærke.

Tak, Thorbjørn. Fik skidtet til at virke på almindelig mac-anarkistisk
manér. Se mit svar til dr. Monster (hvis det lykkes mig at sende det ...
det vil rewrappe, men kommandoen er greyet)
--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-03 14:58

> [...]

> manér. Se mit svar til dr. Monster (hvis det lykkes mig at sende det ...
> det vil rewrappe, men kommandoen er greyet)

Du skal markere det, der skal wrappes....
M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-03 21:09

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Du skal markere det, der skal wrappes....

Ja, det med at det var greyed out skulle have ledt mig selv til den
forklaring, ik'?
Nå, men jeg trak nu bare i beskeden så den blev bred. Så var de lange
linier jo lange, og den rewrappede :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-03 22:42

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Nu er der altså andre udbud osse. En kanal med klassisk og en kanal med
> jazz (den sidste læste jeg om i en avis og ville derfor gerne på)

Den har jeg lige åbnet. Det var dog det mest modbydelige! Hold dig fra
den.

> Radio2 kender jeg slet ikke.

Den findes normalt kun på kabelnettet, men de er begyndt at sende alm.
radiobølger i de større byer. Den sender dejlig, populær musik, der ofte
er fra dengang vi andre var unge. Der er få reklamespots, men ellers kun
musik. God at have i baggrunden.

> [...]
> WMP .... som jeg troede at den ville. Skal jeg virkelig logge ud og ind
> for at få skidtet til at give lyd fra sig?

Du har fundet <http://www.dr.dk/netradio/?venstre=true>, kan jeg høre.
Det er nu, man skal bevise, at Windows er for idioter, mens Mac-folk kan
bruge hovedet. Du skal ctrl-klikke på linket og vælge "Copy link to
clipboard". Så har du kopieret URL'en til musikken. Så åbner du Windows
Media Player (WMP), går ind i File og vælger "Open URL...". Der kommer
så et vindue, hvor du kopierer din URL ind. Derefter vælger du OK, og
musikken skulle gerne starte efter en kort buffering.

> [...]
> giver ikke noget som helst. Der skal nok andre boller på suppen, ik'?
>
> Foretrukne i WMP ? Den kan jeg ikke umiddelbart se.

De hedder "Favorites" på godt amerikansk. Du kan behandle den helt som
en browser. Når din musikkanal spiller, vælger du bare "Add to
Favorites..." (æble-D), og du kan gemme musikkens URL og selv give den
et navn. På den måde kan du lægge alle DR´s kanaler i mappen Favorites
og åbne dem derfra.
Når du så har opdaget, at det lyder elendigt på din PowerBook,
kan du for kr. 399,- købe et sæt Creative Inspire 2.1 2400 højttalere
med subwoofer og få god musik for få penge, eller et par Sennheiser
MX500 hovedtelefoner (ørepropper) til kr. 250,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-02-03 23:20

> Den har jeg lige åbnet. Det var dog det mest modbydelige! Hold dig fra
> den.

Nej, nej, den er slet ikke modbydelig. Har lige hørt DR Big band spille
et arrangement af Thad Jones kl. 22,45. Det er sukker for øregangene

>. Der er få reklamespots, men ellers kun
> musik. God at have i baggrunden.

Reklamespots. Fy da.

> [...]
> så et vindue, hvor du kopierer din URL ind. Derefter vælger du OK, og
> musikken skulle gerne starte efter en kort buffering.

Tak, Henrik. Men jeg snuppede da bare URL'en fra bruserens ovenvindue
eller hvad det hedder. Copy and Paste. Rigtig Mac'sk. Lagde den ind i
den der Windows dimmer ....

> De hedder "Favorites" på godt amerikansk. <snip>. På den
>måde kan du lægge alle DR´s kanaler i mappen Favorites
> og åbne dem derfra.

Favorites, javel. Fundet og erklæret for tilgængeligt område ... nu skal
jeg lige have lagt den klassiske kanal ind. Siger du også "hold dig fra
den" ?

> [...]
> med subwoofer og få god musik for få penge, eller et par Sennheiser
> MX500 hovedtelefoner (ørepropper) til kr. 250,-.

Jeg ville elske at have sådan nogle subwoofer nogen. Der er noget med
subwoofer og mig, tror jeg. Det der ukendte land lokker (aner ikke
hvad det betyder, men det er også lige godt, som man siger i Jylland).
Jo, de indbyggede er ikke meget værd. Men Fakta havde for nogle uger
siden nogle uspecificerede Sony til kr. 59, 95 pr. par. Købte en lille
håndfuld. De virker flot, flot lyd.

Men ellers er der jo Sennheiser i reserve. Har et næsten tyve år gammelt
sæt (Open Air blev de markedsført som). Dem ser man stadigvæk rundt
omkring, når man laver radio. Skal bare lige kigge i gemmerne for at
finde omformeren fra tykt stik til tyndt stik (hvad de nu ellers
hedder?) Og så skal jeg lige hen og finde et par skumgummipuder til
Sennheiser hørebøfferne ....

Nå, men som sagt, jeg springer lige over på den klassiske. For nu
spiller jazz-kanalen noget Klyver-noget. Åh, ja. De er såmænd gode, men
de mangler det drive, som f.eks. Thad Jones kunne tilføre bigband
musikken.

Men jeg stopper med mine musikytringer, inden jeg bliver smidt over i
sikkel.gruppen Tak for hjælpen, Henrik.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-02-03 00:47

> Nej, nej, den er slet ikke modbydelig. Har lige hørt DR Big band spille
> et arrangement af Thad Jones kl. 22,45. Det er sukker for øregangene

OK, der er stor forskel på jazz. Men det, de spillede i aften, da jeg
lyttede, var noget underligt urytmisk noget. Jeg har nok lidt had til
jazz, for hver gang, man sætter sig på en hyggelig café for at sludre
lidt sammen med nogle venner, dukker der et forbistret jazz-orkester op
og spiller med en volumen, så man ikke kan tænke klart. Der sidder man
og har betalt i dyre domme for drikkevarer og måske mad, men det hele
bliver ødelagt, fordi man ikke kan få vekslet et ord med de andre i
selskabet. Det synes jeg er uforskammet. Men der er ingen, der tør sige
noget, for jazz er åååh så kulturelt, livsbekræftende og originalt.

> Reklamespots. Fy da.

Men som sagt, FÅ spots. Til gengæld er der ikke meget speakertid, så den
samlede procentdel musik i forhold til andet er meget stor. I DR taler
de jo hele tiden.

> Favorites, javel. Fundet og erklæret for tilgængeligt område ... nu skal
> jeg lige have lagt den klassiske kanal ind. Siger du også "hold dig fra
> den" ?

Klassisk kan jeg bedre lide, men det er jo også mange ting. Som regel
får man ikke presset det ned over hovedet, hvis man ikke ønsker det - i
modsætning til jazz.

> Jeg ville elske at have sådan nogle subwoofer nogen. Der er noget med
> subwoofer og mig, tror jeg. Det der ukendte land lokker (aner ikke
> hvad det betyder, men det er også lige godt, som man siger i Jylland).

Subwooferen giver god bas, men det kan være svært at få lydbilledet til
at hænge sammen. Den kan let stå og køre sit eget løb. Jeg vil ikke
ubetinget foretrække den til et stereo i stuen. Derimod er det fint til
en computer, at højttalerne kan holdes meget små, og det sparer lidt
penge. Mit sæt er bestemt ikke dyrt og heller ikke specielt godt. Men
det giver meget lyd for pengene.

> Jo, de indbyggede er ikke meget værd. Men Fakta havde for nogle uger
> siden nogle uspecificerede Sony til kr. 59, 95 pr. par. Købte en lille
> håndfuld. De virker flot, flot lyd.

God idé. Det kan nemt gå i stykker. Især hvis man har børn i huset.
Lyder de godt? Jeg købte et sæt Sennheiser MX500 på anbefaling i
TidBITS, så det er lidt Mac-relateret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 04-02-03 08:44

Måske er flg. forening noget for dig: http://www.df.dk/

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-03 22:17

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Måske er flg. forening noget for dig: http://www.df.dk/

Mærkelig adresse du angiver. Den virker slet ikke på min maskine

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 04-02-03 23:43

mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk (Mich. Ottosen) skrev:

>Mærkelig adresse du angiver. Den virker slet ikke på min maskine

Hva'? Er der ikke nogen indmeldelsesblanket?
--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-03 23:54

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Hva'? Er der ikke nogen indmeldelsesblanket?

Har lige kigget i bunden af maskinen. Nej, der er ikke nogen
indmeldingsblanket, men der er vist en eller anden stregkode eller strip
med koder inde under batteriet. Det har jeg ikke tjekket.

Så jeg aner stadigvæk ikke, hvad du taler om? Rabler det for dig - for
meget institutkaffe ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-03 22:17

> OK, der er stor forskel på jazz.

Skarp iagttagelse

> [...]
> bliver ødelagt, fordi man ikke kan få vekslet et ord med de andre i
> selskabet. Det synes jeg er uforskammet.

Nå, vi frekventerer åbenbart ikke de samme (spise)steder

>Men der er ingen, der tør sige
> noget, for jazz er åååh så kulturelt, livsbekræftende og originalt.

Ja gu er det så. Men hvis dit "åååh så" er nedladende ment, er jeg slet
ikke enig med dig. Jeg synes, at det meste musik er kulturelt ,
livsbekræftende og originalt (nå, ja, det sidste med måde dog). Især for
de mennesker der nyder deres musik. Men det er nu ikke alle genrer, jeg
værdsætter.

> Men som sagt, FÅ spots. Til gengæld er der ikke meget speakertid, så den
> samlede procentdel musik i forhold til andet er meget stor. I DR taler
> de jo hele tiden.

I _professionel_ radio er der tradition for at lave oplæg og nedlæg.
Derfor.

> Klassisk kan jeg bedre lide, men det er jo også mange ting. Som regel
> får man ikke presset det ned over hovedet, hvis man ikke ønsker det - i
> modsætning til jazz.

Det er da vist noget pladder, Henrik?

> [...]
> en computer, at højttalerne kan holdes meget små, og det sparer lidt
> penge. Mit sæt er bestemt ikke dyrt og heller ikke specielt godt. Men

Nå, du er ikke ubetinget tilhænger af dem?

> God idé. Det kan nemt gå i stykker. Især hvis man har børn i huset.
> Lyder de godt?
Ja, til prisen. Ingen klager her, men de holder nok ikke til en kritisk
bedømmelse af de folk herinde, som også véd en masse om musik. Men til
husbehov går de an.

>Jeg købte et sæt Sennheiser MX500 på anbefaling i
> TidBITS, så det er lidt Mac-relateret.

Sennheiser er god kvalitet. Har et godt ry. Jeg er meget glad for det
(gamle) sæt, jeg har.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-02-03 17:25

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> Skarp iagttagelse

Jep, den ene slags er værre end den anden

> Nå, vi frekventerer åbenbart ikke de samme (spise)steder

Det er måske ikke så meget på deciderede spisesteder, men man kan da
dårligt sætte sig på torvet i Esbjerg eller Nyhavn i København om
sommeren uden at være tvangsindlagt til at få sine trommehinder mast mod
hinanden af et overgearet jazz-band.

> [...]
> livsbekræftende og originalt (nå, ja, det sidste med måde dog). Især for
> de mennesker der nyder deres musik. Men det er nu ikke alle genrer, jeg

Det var nok en lille smule nedladende ment. Det er som om, man ikke må
sige noget nedladende om jazz, for alle er enige om, at det bare er så
godt og ægte. Alle andre genrer må man gerne rakke ned.

> I _professionel_ radio er der tradition for at lave oplæg og nedlæg.
> Derfor.

Det er da også meget godt. Men der er da mange udsendelser på P3, hvor
der er temmeligt meget snak om forskellige emner mellem musiknumrene. I
nogle tilfælde vil man bare gerne have lidt baggrundsmusik uden for
meget snak, og så er Radio 2 god.

> Nå, du er ikke ubetinget tilhænger af dem?

Nej. Der har ligesom været en tendens til, at det er bedre end
almindelige højttalere. Det ser da også smart ud med et par små
satellit-højttalere og så en subwoofer gemt lidt af vejen nede på
gulvet. Men det er bestemt ikke bedre. Det kan måske være lige så godt,
hvis det er ordentlig lavet. Endelig bør der faktisk være en subwoofer
til hver kanal. Jeg ved godt, at dybe toner ikke er så retningsbestemte,
men lidt retningsbestemte er de nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-02-03 20:48

Henrik Münster wrote:
> [...]

Kliiip

> Det er som om, man ikke må
> sige noget nedladende om jazz, for alle er enige om, at det bare er så
> godt og ægte. Alle andre genrer må man gerne rakke ned.

Fulstændig og totalt enig.

Klip

> [...]
> hvis det er ordentlig lavet. Endelig bør der faktisk være en subwoofer
> til hver kanal. Jeg ved godt, at dybe toner ikke er så retningsbestemte,

Har selv stilet Wooferen op på bordet af samme grund, men så kan jeg
heller ikke klage (pris Vs kvalitet) Det siger sig selv at et sæt
højtalere til knap 400,- ikke kan hamle op med et lækkert sæt studie
højtalere der fylder en m3 hver

--

Mvh.

Henrik Lindskou

I don't apologize... I'm sorry, but that's just the way I am.
Homer

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-02-03 22:48

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Fulstændig og totalt enig.

I at man bare kan rakke ned på andre musikgenrer?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
jazz på Mac er bare det fedeste

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 06-02-03 01:47

Mich. Ottosen wrote:

> I at man bare kan rakke ned på andre musikgenrer?

NAaa, svaret er forkert, du kan få lidt hjælp. Hvis noget er dømt godt
af de som har forstand på kultur, er det tilladt at tvinge andre til at
syentes om det.
Eller der er en anden variant, det her bras er simpethen u-udholdeligt,
jeg fatter ikke at der altid er udsolgt til deres koncerter og så mange
mennesker gider købe deres CDer (om IKKE finkulturel musik)

--
Mvh. Henrik Lindskou

Min Mac er MS. og jazz fri

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-02-03 08:32

On Wed, 5 Feb 2003 22:47:47 +0100, mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk
(Mich. Ottosen) wrote:

>I at man bare kan rakke ned på andre musikgenrer?

Fik du ikke et r for meget i det sidste ord?

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-03 08:47

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Fik du ikke et r for meget i det sidste ord?

Nej, Martin.....én genre, flere genrer - fransk og betyder slægt,
stillbillede, art....
M.

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-02-03 09:15

On Thu, 6 Feb 2003 08:47:01 +0100, mortenlind@mac.com (Morten Lind)
wrote:

>Nej, Martin.....én genre, flere genrer - fransk og betyder slægt,
>stillbillede, art....

Du valgte det forkerte r.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-03 09:50

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Du valgte det forkerte r.

Ja, så er der altså noget rivende galt med min suppe - jeg får ikke alle
indlæg med - se hér: -

paste:

>I at man bare kan rakke ned på andre musikgenrer?

Fik du ikke et r for meget i det sidste ord?

slut

Disse to linier er, hvad jeg svarer på/kommenterer.......Hér går jeg ud
fra, at du, Martin skriver nederste linie til den øverste linie, hvor
sidste ord jo er MUSIKGENRER.....

Men der var jo også bøvl igår, hvor Preben & jeg udvekslede
skærmbilleder af samme tråd, og det lader til, at jeg bliver hægtet af
på én eller anden måde.........ligesom med indlægget fra dig, forleden?

Nå, jeg véd ikke, hvad det kan være, men hvis det bevirker, at jeg af
og til kommer til at svare på/kommentere noget andet, end det, der er
gang i, er det jo ikke særlig befordrende for den videre tilslutning

Hej fra

Morten Lind

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-02-03 10:28

On Thu, 6 Feb 2003 09:50:11 +0100, mortenlind@mac.com (Morten Lind)
wrote:

>Disse to linier er, hvad jeg svarer på/kommenterer.......Hér går jeg ud
>fra, at du, Martin skriver nederste linie til den øverste linie, hvor
>sidste ord jo er MUSIKGENRER.....

Hvis man fjerner det rigtige r, så står der musikgener.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-02-03 10:44

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvis man fjerner det rigtige r, så står der musikgener.

ØØØØVVVVVVVV*LOL**LOL* Der fik du mig
M.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-02-03 23:36

> ØØØØVVVVVVVV*LOL**LOL* Der fik du mig
> M.
Også mig!
LOL

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-02-03 21:42

> Jep, den ene slags er værre end den anden

_Er_ du en slags musik-rindalist?

> [...]
> dårligt sætte sig på torvet i Esbjerg eller Nyhavn i København om
> sommeren uden at være tvangsindlagt til at få sine trommehinder mast mod

Høreværn, ørepropper eller har du hørt om skydevat?
Og så slipper du også for a thøre alt det sludder, som dine venner måske
vil lukke ud om, hvor rædselsfuldt jazz er

> Det var nok en lille smule nedladende ment. Det er som om, man ikke må
> sige noget nedladende om jazz, for alle er enige om, at det bare er så
> godt og ægte. Alle andre genrer må man gerne rakke ned.

Det har jeg vist svaret på.

> nogle tilfælde vil man bare gerne have lidt baggrundsmusik uden for
> meget snak, og så er Radio 2 god.

Tomgangsradio?
Nej, så er DR's jazz netraido nu bedre. Lige nu spiller de et nummer med
Radioens Bigband under ledelse af Thad Jones - dansk-amerikansk bigband
musik af verdensklasse. Det er bare et herligt genhør.
Men jeg synes godt no, at der en del 'klumper' i musikken (små
afbrydelser)

> [...]
> hvis det er ordentlig lavet. Endelig bør der faktisk være en subwoofer
> til hver kanal. Jeg ved godt, at dybe toner ikke er så retningsbestemte,

Flere klodser eller dingenoter under bordet? Nej, tak. Jeg nøjes med
Faktas Sone hørebøffer Indtil videre.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-02-03 23:33

> [...]
> så et vindue, hvor du kopierer din URL ind. Derefter vælger du OK, og
> musikken skulle gerne starte efter en kort buffering.

Tak Henrik !!

Så fik jeg også lært lidt om at cut and paste i Mac i aften...

Henry Lerche Madsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-02-03 23:19

> [...]
> WMP .... som jeg troede at den ville. Skal jeg virkelig logge ud og ind
> for at få skidtet til at give lyd fra sig?

Åben Media Player og vælg "File" "Open URL"

I URL feltet skriver du:

for P1 http://www.dr.dk/netradio/p1-wmp.asx
P3 http://www.dr.dk/netradio/p3-wmp.asx
DR-jazz http://www.dr.dk/netradio/drjazz.asx
Klassisk http://www.dr.dk/netradio/kl-wmp.asx

MusicDR

Du kan se alle adresserne her: http://www.dr.dk/netradio/#direkte før
markøren over linkene og se hvad der vises af adresse....

God fornøjelse
Henry Lerche Madsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-02-03 23:35

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
>
> Du kan se alle adresserne her: http://www.dr.dk/netradio/#direkte før
> markøren over linkene og se hvad der vises af adresse....

Kære Henry
Tak for din klare anvisning. Håber andre kan bruge den/få brug for den.
Det er en ren fornøjelse at lytte til radio over en hurtig forbindelse.
Især de to sidste henvisninger har min interesse
Men jeg har nu observeret nogle brud i transmissionen Men det er
måske fordi jeg har lavet n oget andet på 'puteren samtidigt?

Men hvordan kan man få titlerne på den transmitterede musik frem? I
Media Player er der i view en "show titles", men den giver ikke noget
resultat?

Nu re det selvfølgelig meget forlangt, det er måske endda lidt
insektsex, men det kunne nu være rart at vide lidt om, hvad de sender.
Der er ikke meget oplæg/nedlæg til musikken. Når det kommer til
drjazz.asx kan jeg godt lytte mig frem til meget, men jeg kan sku' da
ikke huske alle titlerne og alle musikerne. Så det ville være godt at få
det på tekst i vinduet. Hvad gør jeg (vi) ?

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-02-03 23:43

> [...]
> Det er en ren fornøjelse at lytte til radio over en hurtig forbindelse.
> Især de to sidste henvisninger har min interesse
Tak for de rosende ord men det er nu nemmere at bruge cut and paste med
ctrl medens du holder på linket som Henrik har beskrevet i tråden.

> [...]
> ikke huske alle titlerne og alle musikerne. Så det ville være godt at få
> det på tekst i vinduet. Hvad gør jeg (vi) ?

Jeg mener ikke at de skriver titler på deres stream, selv om det kan lade
sig gøre.
Måske de gør det også en dag......

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-02-03 21:09

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jeg mener ikke at de skriver titler på deres stream, selv om det kan lade
> sig gøre.

Ja, det ville være rart

> Måske de gør det også en dag......

Jo før, jo bedre.