Test af ftp server (David Blangstrup)
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-02-03 09:36

Nu har vores ftp server efterhånden kørt et års tid og der er mange
besøg hverdag, men David Blangstrup kan simpelthen ikke komme ind på
den.

Derfor ville jeg blive meget glad hvis I gider teste den for mig.

Den er sat til en begrænsning på 3 brugere.

- hvad sker der hvis der er mere end 3 brugere på ? I min log fil står
der: "too many users". Får dunogen besked ?

- skriv præcist hvilken application du brugte.

- skriv hvilket OS ?

ftp serveren er en 7500/100 med OS 9.1 samt NetPresenz 4.1

På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Carsten Matzon

Dato : 02-02-03 09:59

> - hvad sker der hvis der er mere end 3 brugere på ? I min log fil står
> der: "too many users". Får dunogen besked ?

WinSock 2.0
Connecting to 80.197.181.14
Connected to 80.197.181.14 Port 21
220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
USER anonymous
400 Too many users (max 3), try again later.

> - skriv præcist hvilken application du brugte.

Brugte FlashFXP på under Win32

> - skriv hvilket OS ?

Windows XP

- Kan se under logon at du har problemer med din router?.Du har ingen porte
åbne til at man kan logge på med PASV

---

Carsten

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-02-03 10:09

Carsten Matzon <carsten@i.hate.spam.matzon.dk> wrote:

> [...]
>
> Windows XP
>

> - Kan se under logon at du har problemer med din router?.Du har ingen porte

Hvad betyder det ? Jeg har lige kigget min router igennem, men der er
ikke noget med PASV.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 10:51

> Hvad betyder det ? Jeg har lige kigget min router igennem, men der er
> ikke noget med PASV.

Hej Jesper......det er ikke i din router.......det er i NetPresenz, du
under ftp-opsætning skal tillade anonym(PASSIV/PASV) adgang, men det
tror jeg, du har gjort(?)
M.

Andet spørgsmål: Hvorfor kommer mine indlæg i forkert rækkefølge? Dét
indlæg, der er mit første, står under det andet?
Det er s´gu´ da dumt;-(
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-02-03 10:54

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Andet spørgsmål: Hvorfor kommer mine indlæg i forkert rækkefølge? Dét
> indlæg, der er mit første, står under det andet?
> Det er s´gu´ da dumt;-(

Du har sendt dem samtidig. Måske starter MacSOUP i bunden af listen, når
man sender flere indlæg. Vil du være sikker på rækkefølgen, skal du
sende, når du har skrevet indlægget og derefter skrive det næste.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 11:04

> Du har sendt dem samtidig. Måske starter MacSOUP i bunden af listen, når
> man sender flere indlæg. Vil du være sikker på rækkefølgen, skal du
> sende, når du har skrevet indlægget og derefter skrive det næste.

Hmmmm.....det er nok rigtigt, Henrik
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 14:46

On Sun, 2 Feb 2003 10:53:55 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fpr277.2z4qrs1bgqzdxN%henrik@muenster.dk>):

Eller bruge... ha ha ha... Hogwasher!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Carsten Matzon

Dato : 02-02-03 11:21

> Hej Jesper......det er ikke i din router.......det er i NetPresenz, du
> under ftp-opsætning skal tillade anonym(PASSIV/PASV) adgang, men det
> tror jeg, du har gjort(?)

Øøøh.Nu er jeg ikke netværks ekspert men for at bruge PASV skal du da OGSÅ
have en åben port range...

---

Carsten

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-02-03 11:35

> Øøøh.Nu er jeg ikke netværks ekspert men for at bruge PASV skal du da OGSÅ
> have en åben port range...

Arrgghhhhhh !! Carsten, jeg fatter nada ! 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Carsten Matzon

Dato : 02-02-03 11:52

> Arrgghhhhhh !! Carsten, jeg fatter nada ! 8-D

=)

Definition: PASV refers to an alternate mode for establishing File Transfer
Protocol (FTP) connections. In general, PASV mode works better when
connecting through a firewall than does the normal FTP connection mode.

Most FTP client programs leave PASV turned "off" by default. However,
Internet Explorer and some other Web-based programs turn on PASV by default.
All of these programs should allow the user to turn the PASV feature on or
off through an interface option.

Underligt men min FTP klient har PASV sat som standard.
For at få PASV til at virke så skal du sætte din FTP server til at
understøtte det(?).Så skal du have en port range åben i din router hvis du
har sådan en...

eks.

Man connecter på Port 21 på server
Du har så portene 22-30 åben for PASV.Denne range skal sættes i FTP serveren

Dette var et tænkt eksempel og er baseret på min viden under Win32

---

Carsten
-glad ejer af en G4

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 12:19

"Carsten Matzon" <carsten@i.hate.spam.matzon.dk> writes:

> [...]
> All of these programs should allow the user to turn the PASV feature on or

Tillad mig at uddybe.

Ftp-protokollen er fra før der kom onde mennesker på Internettet og
den formoder at de to maskiner har 100% ublokeret adgang til hinanden.

Fx benyttes _to_ forbindelser. En kontrol-forbindelse på port 20
hvorover der sendes kommandoer (fx ls, get, put osv) og fåes svar
tilbage, samt en data-forbindelse på port 21 som oprettes når man
beder om at overføre en fil til en port på serveren som varierer (de
præcise detaljer kan jeg ikke huske, men det sidste er det vigtige).

Normalt åbner _klienten_ data-forbindelsen, og er atlså en forbindelse
udefra og ind til serveren, og dette stemmer dårligt overens med
moderne firewalls som absolut ikke bryder sig om vilkårlige
forbindelser udefra og ind. Hvis man vælger passiv (PASV) så er det
_serveren_ der forbinder sig til _klienten_ hvilket en firewall foran
serveren meget bedre kan lide. De fleste webbrowsere skifter
automatisk til PASV hvis det er nødvendigt.

Her er den gamle Netscape 4.x faktisk ret god, da den både tillader
brug af ftp:// urler, samt at man kan uploade ved at hive en fil over
på den. Det har jeg brugt en del.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 14:50

On Sun, 2 Feb 2003 12:19:04 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote
(in message <kk1y2r0w2f.fsf@mimer.null.dk>):

[xnap]

> [...]
> serveren meget bedre kan lide. De fleste webbrowsere skifter
> automatisk til PASV hvis det er nødvendigt.

[snip]

Og jeg logger på med PASV, Jesper. Og det er derfor, jeg ikke behøver puste
min firewall ud hver gang, Morten, men bare kan have ild i den hele tiden.
Meget smartere.

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 14:59

On Sun, 2 Feb 2003 14:49:41 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA62E085001753D2F0101600@news.cybercity.dk>):

[znup]

> Og jeg logger på med PASV, Jesper. Og det er derfor, jeg ikke behøver puste
> min firewall ud hver gang, Morten, men bare kan have ild i den hele tiden.
> Meget smartere.

Det er helt sikkert her (PASV) at hunden ligger begravet, Jesper.

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 10:37

> [...]
>
> - skriv præcist hvilken application du brugte.
>
> - skriv hvilket OS ?
>
> ftp serveren er en 7500/100 med OS 9.1 samt NetPresenz 4.1

Hej Jesper.....

Ja, du véd vel godt, hvad jeg vil skrive

Jeg har prøvet lidt forskelligt:

1. Aktiv firewall - Interarchy 6.1 - ingen adgang
2. Passiv firewall - Interarchy 6.1 - ingen adgang
(Interarchy 6.1 har en bug, jeg endnu ikke har lokaliseret/forstået)
3. Aktiv firewall - Interarchy 5.0.1 - ingen adgang
4. Passiv firewall - Interarchy 5.0.1 - fuld adgang
5. Aktiv firewall - Transmit 2.2 - ingen adgang
6. Passiv firewall - Transmit 2.2 - fuld adgang

To screenshots af henholdsvis Interarchy & Transmit er på:

http://mortenlind.dk/interarchy.jpg

og

http://mortenlind.dk/transmit.jpg

Dette er afviklet i Mac OS X, 10.2.3 på en PM733/768/60/L3, GigaNet &
Superdrive.

Min konklusion er, at fra min pind skal jeg have slået firewall fra.
Dette er iøvrigt også gældende, når jeg uploader til TDC & Telia.

Jeg har ikke oplevet nogen begrænsninger i antallet af brugere, men det
kan skyldes mit valg af tidspunkt på døgnet

Så herfra fejler din server ikke noget, Jesper - men det vidste du vel
godt.....

God søndag fra
Morten, der ikke forstår, hvorfor David ikke kan komme ind, når han kan
komme ind andre steder?

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 10:37

> [...]
>
> - skriv præcist hvilken application du brugte.
>
> - skriv hvilket OS ?
>
> ftp serveren er en 7500/100 med OS 9.1 samt NetPresenz 4.1

Hej igen, Jesper.....

Jeg véd ikke, om det kan lade sig gøre, men jeg prøvede at simulere fire
brugere, altså jeg gik ind fire gange, men det kan være, den kun
registrerer mig som een, da det jo er samme forbindelse.

I hvert fald kunne jeg godt lave fire adgange.

Ses på:

http://mortenlind.dk/4brugere.jpg

Hej igen
M.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 02-02-03 11:19

> Jeg véd ikke, om det kan lade sig gøre, men jeg prøvede at simulere fire
> brugere, altså jeg gik ind fire gange, men det kan være, den kun
> registrerer mig som een, da det jo er samme forbindelse.

Tror ikke det helt er tilfældet da jeg også testede med x4 logins fra samme
IP...
Måske FTP programmer opfører sig anderledes på Mac siden?

Jeg har ihvertifald svært ved at finde en FTP klient under X som jeg kan
lide... 8(

---

Carsten

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 11:34

> [...]
> Måske FTP programmer opfører sig anderledes på Mac siden?
>
> Jeg har ihvertifald svært ved at finde en FTP klient under X som jeg kan

Hej Carsten....
Det afhænger af, hvad du ønsker af features, men InterArchy 5.0.1 er
langt den bedste, den er de andre overlegen, men er ikke så pædagogisk.

Transmit er bygget op som de fleste andre, men har det flotteste
interface.

Fetch har jeg kun benyttet under de gamle OS´er, men den er i hvert fald
stabil og kan det samme som alle andre.

Hvis du virkelig vil noget med filoverførsler, så prøv InterArchy, der
iøvrigt er fuldt integreret med netværksopsætninger i OS X/Netværktøj.

Som jeg har skrevet i et andet inlæg, er der dog noget galt med version
6.1 - som jeg ikke har haft tid til at gennemskue, men version 5.x
fejler ikke noget

http://interarchy.com

http://panic.com

Hej fra
Morten

Fra : Carsten Matzon

Dato : 02-02-03 11:56

> Transmit er bygget op som de fleste andre, men har det flotteste
> interface.

Eeeeeeeeeeek....

Hvorfor kan "fabrikanterne" ikke lige huske screenshots så man kan se et
program før man henter det ned?...
Jeg har da ikke fået min en X maskine for at glo på grimme programmer.Så
kunne jeg jo ligeså godt sidde på min WindowsXP maskine... =)

---

Carsten

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 13:49

> [...]
> Jeg har da ikke fået min en X maskine for at glo på grimme programmer.Så
> kunne jeg jo ligeså godt sidde på min WindowsXP maskine... =)

Carsten.....et sted i tråden hér, er der screenshots af både Transmit og
Interarchy. De er godt nok ikke lagt, så du skulle kunne se Transmits
interface, men som en teaser kunne du vel kigge?

http://mortenlind.dk/transmit.jpg

Hej fra Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-02-03 14:26

> [...]
> Jeg har da ikke fået min en X maskine for at glo på grimme programmer.Så
> kunne jeg jo ligeså godt sidde på min WindowsXP maskine... =)

Kan du ikke lide Transmit?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 14:53

On Sun, 2 Feb 2003 11:55:50 +0100, Carsten Matzon wrote
(in message <b1itg2$2f20$1@news.cybercity.dk>):

> [...]
> Jeg har da ikke fået min en X maskine for at glo på grimme programmer.Så
> kunne jeg jo ligeså godt sidde på min WindowsXP maskine... =)

Interarchy var god dengang den hed Anarchy/Anarchie. Nu er den noget bloated
bæ. Fetch er stadig god, jeg bruger Cocoa ftp klienten OSXigen. Den er
lækker!
http://www.jomosoft.com/osxigen/osXigen.html

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 16:11

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> bæ. Fetch er stadig god, jeg bruger Cocoa ftp klienten OSXigen. Den er

Hvad har du dog imod den indbyggede ftp-klient? Du skriver bare »ftp
<ip-adresse« til UNIX-promptet ...
--
Per Erik Rønne

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 19:12

On Sun, 2 Feb 2003 16:10:36 +0100, Per_Rønne wrote
(in message <1fprfl9.ftmltg192a9p5N%per@ronne.invalid>):

Ikke noget.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 12:35

> [...]

> bæ. Fetch er stadig god, jeg bruger Cocoa ftp klienten OSXigen. Den er

A´VA´ - hva´ mener du med det.....skal du besudle min
ynglingsprogrammør?

Jeg er hans personlige betatester, og så siger du det......

Véd du nu hvad, David........hér syntes....bla, bla

Hej fra
Morten, der lige er i drillehumør

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 13:04

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> A´VA´ - hva´ mener du med det.....skal du besudle min
> ynglingsprogrammør?
>
> Jeg er hans personlige betatester, og så siger du det......

Kan du ikke lave en "Testernes klub" sammen med ERS?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 13:13

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Kan du ikke lave en "Testernes klub" sammen med ERS?

Hæ, hæ......sammen med hvem? Eller: Hvem er ERS?
Iøvrigt er det ikke mig, der tester i denne tråd - det er Jesper...Og
det har varet siden i lørdags, ha - ha.....
M.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 13:38

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Hæ, hæ......sammen med hvem? Eller: Hvem er ERS?

Flittig skribent i denne gruppe. Dagens tip: Det er en forkortelse.

> Iøvrigt er det ikke mig, der tester i denne tråd - det er Jesper...Og
> det har varet siden i lørdags, ha - ha.....

Ting tager den tid ting tager.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 14:11

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Flittig skribent i denne gruppe. Dagens tip: Det er en forkortelse.

> Ting tager den tid ting tager.

Nemlig, og måner har den farve, måner skal have

Det skulle vel ikke være Erik fra Brønshøj?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 14:19

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Det skulle vel ikke være Erik fra Brønshøj?

Niks.

Det er heller ikke Erik fra Brande, eller Erik fra Brno.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 14:42

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Niks.
>
> Det er heller ikke Erik fra Brande, eller Erik fra Brno.

Nåeh..........Herr Sørensen, Erik Richard - Så var E´et jo godt nok?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-02-03 23:32

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Flittig skribent i denne gruppe. Dagens tip: Det er en forkortelse.

Stallmann?!

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-03 17:41

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> A´VA´ - hva´ mener du med det.....skal du besudle min
> ynglingsprogrammør?

Nåeh, er han da så ung .
--
Per Erik Rønne

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-02-03 17:49

On Mon, 3 Feb 2003 12:34:48 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpt1ga.83cmx9whvvyzN%mortenlind@mac.com>):

> A´VA´ - hva´ mener du med det.....skal du besudle min
> ynglingsprogrammør?

Ham Andrew Tomato med den spidse stemme?

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 18:34

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Mon, 3 Feb 2003 12:34:48 +0100, Morten Lind wrote
> (in message <1fpt1ga.83cmx9whvvyzN%mortenlind@mac.com>):

> Ham Andrew Tomato med den spidse stemme?

Har du talt med ham? Kender du ham? Hvad er der i vejen med hans
program? Bryder du dig ikke kangaroomos? Med pølser...som din s....
ordbog HELLER ikke kan oversætte...... Og så kan jeg iøvrigt ikke
finde ud af savværket.....det er sgu teknisk Og hvis vi lader Jesper
få det, læser vi ikke om andet det næste halve år, hi....hi, hi

M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-02-03 19:42

On Mon, 3 Feb 2003 18:34:10 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpthzo.1nyq9phjkhcinN%mortenlind@mac.com>):

> [...]
> finde ud af savværket.....det er sgu teknisk Og hvis vi lader Jesper
> få det, læser vi ikke om andet det næste halve år, hi....hi, hi

Kære Morten, savværket skulle altså være lige til at gå til. Hvad er det, du
ikke kan finde ud af?
Jeg har hørt Andrew Tomatos stemme et eller andet sted, jeg tror han takkede
for at købe Anarchy. Han virker meget sirlig.
Det er bare ikke det. Jeg har betalt for Anarchy, men jeg synes lige som en
masse andre, at siden de er blevet til Interarchy (hæsligt navn) er Anarchy
blevet bloated og dårlig, samtidig med at de tager hampre priser for hver
opgradering, stor eller lille, vel at mærke opgradering med overflødige ting
som et ftp-disk. Jeg syntes det var meget smart i starten, indtil den
slettede hele min hjemmeside fra serveren! Arrrrrgh! Og hvad skal man med
den? Det er jo bare et billede... næh, må jeg så bede om Fetch eller endnu
bedre, cocoa OSXigen, som jeg har været med lige fra starten, og også
foreslået visse detaljer til... Og den er pæn! Og rigtig Aqua!
Du skal altid spørge ordbogen om en pølse, ikke flere.

Når du har en server, er Savværket blændende til at finde ud af, hvem der
rigtigt kommer på din side, og hvad der bare er edderkopper (spidere) og...
du vil blive overrasket over hvor meget trafik der er bots og spiders... så
find nu ud af det, ik'?
Jeg har spurgt Greg Ferrar om Jesper Haaber Gylling kan få min Sawmill, jeg
venter lige på svar. Og det er som sagt kun, fordi jeg lige nu ikke har en
server. Det larmede simpelthen for meget om natten, det var til at få pip
af... eller da det var om natten, uhu af.
Jeg er faldet pladask for en 17' babe.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 11:35

Carsten Matzon <carsten@i.hate.spam.matzon.dk> wrote:

> Jeg har ihvertifald svært ved at finde en FTP klient under X som jeg kan
> lide... 8(

Jamen, jeg kender da alle tider lette ftp-klient. Åbn Terminal eller en
xterm under X11. Tast »ftp« ...

Alle tiders enkle brugergrænseflade. Se blot:

ftp> ?
Commands may be abbreviated. Commands are:

! features mls proxy size
$ fget mlsd put sndbuf
account form mlst pwd status
append ftp mode quit struct
ascii gate modtime quote sunique
bell get more rate system
binary glob mput rcvbuf tenex
bye hash msend recv throttle
case help newer reget trace
cd idle nlist remopts type
cdup image nmap rename umask
chmod lcd ntrans reset unset
close less open restart usage
cr lpage page rhelp user
debug lpwd passive rmdir verbose
delete ls pdir rstatus xferbuf
dir macdef pls runique ?
disconnect mdelete pmlsd send
edit mdir preserve sendport
epsv4 mget progress set
exit mkdir prompt site

--
Per Erik Rønne

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-02-03 11:36

http://www.pure-mac.com/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-03 10:56

In article <1fpqyaw.1ackv96159ycfkN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> [...]
> den.
>
> Derfor ville jeg blive meget glad hvis I gider teste den for mig.

Kl. 10:54 kommer jeg på med følgende hilsen:
220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
Name (80.197.181.14:povlhp): ftp
331 Guest log in, send Email address (user@host) as password.
Password:
230-This file must be in the Startup Messages folder in either the same
folder as NetPresenz or in the NetPresenz Preferences folder in the
Preferences folder, and will be displayed to guests user when they log
in. Guest users log in by using the username "ftp" or "anonymous".
230 Anonymous login to 1 volumes. Access restrictions apply. "/Behrendt-WebDesign-server".
Remote system type is MACOS.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 11:29

> ftp://80.197.181.14/

Understøtter Safari ikke ftp?

Men ok:

[G4] per% ftp 80.197.181.14
Connected to cpe.atm2-0-5187.0x50c5b50e.bynxx11.customer.tele.dk.
220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
Name (80.197.181.14:per): ?
331 Password required.
Password:
530 Login failed (-5019).
ftp: Login failed.

ftp> ls
530 USER and PASS required.
530 USER and PASS required.
530 USER and PASS required.
530 USER and PASS required.
ftp>
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 12:33

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> [G4] per% ftp 80.197.181.14
> Connected to cpe.atm2-0-5187.0x50c5b50e.bynxx11.customer.tele.dk.
> 220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
> Name (80.197.181.14:per): ?
> 331 Password required.
> Password:
> 530 Login failed (-5019).
> ftp: Login failed.

anonymous?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 13:11

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> anonymous?

Ja. Var der da angivet noget om userid/password?
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 13:15

> Ja. Var der da angivet noget om userid/password?

Der staar da ikke noget om anonymous ovenfor.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 13:37

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Der staar da ikke noget om anonymous ovenfor.

Jeg har forsøgt med anonymous og emailadresse som pw, men kan ike se
nogen filer.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 14:14

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Jeg har forsøgt med anonymous og emailadresse som pw, men kan ike se
> nogen filer.
>
> -j

Kære allesammen....
Det virker lidt, som om tingene gøres mere inviklede end de er.
Nogle siger, Jesper skal åbne mere end port 21 for PASV ftp-adgang.

Vel skal han ej.

Nogle taler om password og log-in.....

Vel er der ej.

Nogle mener, routeren skal åbne porte...

Vel skal den ej.

Det er muligt, at Jesper mangler at konfigurere noget i sin server - dét
véd jeg ikke - måske har han ikke givet tilladelser nok, måske er der
overført brugerbegrænsninger fra et andet sted, eller andet godt, men
ligefrem at udstyre Jespers lille maskine med så mange indviklede evner,
det tror jeg altså er i overkanten

Men I kan jo teste videre, hvis I gider.

Jesper og jeg har (næsten) samme opsætning, så hvis de, der har
problemer med Jespers maskine, også har problemer med min, så er det hos
dem, der er noget galt.

Vær så god at lege, drenge(& piger).

ftp://mortenlind.dk

Mange hyggelige søndagshilsener fra
Morten

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 14:50

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Vær så god at lege, drenge(& piger).
>
> ftp://mortenlind.dk

Du skal da vist også have et løsen:

Last login: Sun Feb 2 09:37:50 on console
Welcome to Darwin!
[G4] per% ftp mortenlind.dk
Connected to mortenlind.dk.
220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
Name (mortenlind.dk:per): ls
331 Password required.
Password:
530 Login failed (-5019).
ftp: Login failed.
ftp>
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 15:39

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Du skal da vist også have et løsen:
>
> Last login: Sun Feb 2 09:37:50 on console
> Welcome to Darwin!
> [G4] per% ftp mortenlind.dk
> Connected to mortenlind.dk.
> 220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
> Name (mortenlind.dk:per): ls
> 331 Password required.
> Password:
> 530 Login failed (-5019).
> ftp: Login failed.
> ftp>

Hej Per........David kan, men du kan ikke???????????

Nå, jeg må vel hellere kigge på den PageMill, eller hvad?
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 19:13

On Sun, 2 Feb 2003 15:39:17 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fprfet.1qhcy891tcqatzN%mortenlind@mac.com>):

[snip]

> Hej Per........David kan, men du kan ikke???????????
>
> Nå, jeg må vel hellere kigge på den PageMill, eller hvad?
> M.

Jeg kan heller ikke mere. Du kræver nu et password og navn.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 19:15

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Jeg kan heller ikke mere. Du kræver nu et password og navn.

Med minder Morten Lind har ændret på noget, bruger du følgende:

brugernavn: ftp
adgangskode: din mailadresse

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 19:26

On Sun, 2 Feb 2003 19:12:43 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA631E2B0025C63BF0080600@news.cybercity.dk>):

> On Sun, 2 Feb 2003 15:39:17 +0100, Morten Lind wrote
> (in message <1fprfet.1qhcy891tcqatzN%mortenlind@mac.com>):
>
> [snip]

> Jeg kan heller ikke mere. Du kræver nu et password og navn.

Jow a ka al'iwel! Jeg kan ikke hvis jeg skriver: ftp.mortenlind.dk- så siger
den forkert login, men hvis jeg bare skriver mortenlind.dk - så er den der.

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-02-03 14:57

On Sun, 2 Feb 2003 14:14:07 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fprb2m.11750im1rsm4h5N%mortenlind@mac.com>):

[snip]

> Kære allesammen....
> Det virker lidt, som om tingene gøres mere inviklede end de er.
> Nogle siger, Jesper skal åbne mere end port 21 for PASV ftp-adgang.
>
> Vel skal han ej.

Vel skal han så. Det har noget at gøre med PASV - jeg bruger det, og du må
også give adgang til det, Morten, da jeg kan komme ind på din side. Jeg kan
kontakte Jespers, men hans ftp server kontakter ikke tilbage til min klient.

[Snap]

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 16:24

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Vær så god at lege, drenge(& piger).
> ftp://mortenlind.dk

Det virker jo fint:

[...]
230 Anonymous login to 1 volumes. Access restrictions apply. "/Linds-ftp-server".
Remote system type is MACOS.
ftp> ls
227 Entering Passive Mode (80,62,40,68,53,46).
150 ASCII transfer started.
drwxrwxrwx folder 14 Jan 18 18:13 arrivaballerup
drwxr-xr-x folder 8 Jan 25 17:09 billeder
drwxrwxr-x folder 3 Jan 18 16:42 bv-forsøg
drwxrwxr-x folder 0 Nov 26 16:26 Desktop Folder
drwxrwxrwx folder 12 Feb 1 19:41 drop box
drwxrwxr-x folder 2 Jan 1 18:49 Gerts mappe
drwxrwxr-x folder 4 Jan 23 22:54 iCommune 1.0b1
drwxrwxr-x folder 2 Dec 2 18:45 Johannes e-bog
drwxrwxr-x folder 2 Sep 26 14:44 screenshots
drwxrwxr-x folder 2 Feb 2 11:01 websider
226 Transfer complete.
ftp>

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 16:51

> [...]

> drwxrwxr-x folder 2 Dec 2 18:45 Johannes e-bog
> drwxrwxr-x folder 2 Sep 26 14:44 screenshots
> drwxrwxr-x folder 2 Feb 2 11:01 websider 226

Det skulle det da også gerne, Janus - men det var vist mest Jespers
server, andre ikke kunne adressere.

Men når jeg ser det, du har pasted, bliver jeg nysgerrig......Står alt
det der med StartUpMessage og det hele, når du logger ind?

Altså, står det hos mig eller hos dig?

Og hvad er alle de dér : drwxrwxr-x for noget?

Hej fra
Mortenw

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 17:10

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Det skulle det da også gerne, Janus - men det var vist mest Jespers
> server, andre ikke kunne adressere.

Ja, ej heller jeg kan komme på den.

> Men når jeg ser det, du har pasted, bliver jeg nysgerrig......Står
> alt det der med StartUpMessage og det hele, når du logger ind?
> Altså, står det hos mig eller hos dig?

Hos dig, vil jeg mene. Det er i hvert fald ikke noget, jeg normnalt
ser med ftp.

> Og hvad er alle de dér : drwxrwxr-x for noget?

Skrive/læserettigheder.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 17:26

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Og hvad er alle de dér : drwxrwxr-x for noget?

Til ftp-promptet giver han kommandoen »ls«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 17:51

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Men når jeg ser det, du har pasted, bliver jeg nysgerrig......Står
> alt det der med StartUpMessage og det hele, når du logger ind?

Ja. Forestiller mig at det er din ftp-server, der gør opmærksomed på,
at du kan skrive en velkomstmedelelse til dine brugere ved at redigere
en tekst-fil.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 18:06

> [...]

> Ja. Forestiller mig at det er din ftp-server, der gør opmærksomed på,
> at du kan skrive en velkomstmedelelse til dine brugere ved at redigere

AHA......det var da en god idé, tiktak, Janus
M.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 18:25

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> AHA......det var da en god idé, tiktak, Janus

Tak selv. Prøv, så komme vi og tester..

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 17:11

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Det virker jo fint:
>
> 331 Guest log in, send Email address (user@host) as password.
> Password:

Kunne vi se et fuldt eksempel. Kommandolinie:

ftp mortenlind.dk ...?
--
Per Erik Rønne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 17:17

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> Kunne vi se et fuldt eksempel. Kommandolinie: ftp mortenlind.dk ...?

Sagtens. Jeg bruger "ftp" som brugernavm og min mailadresse som
adgangskode. Normalt bruger jeg ncftp, men den er ikke lige ved hånden
på min nye spand, så det bliver:

[janus@sputnik janus]$ ftp mortenlind.dk
Connected to mortenlind.dk.
220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
530 USER and PASS required.
530 USER and PASS required.
KERBEROS_V4 rejected as an authentication type
Name (mortenlind.dk:janus): ftp
[...]
227 Entering Passive Mode (80,62,40,68,54,231).
150 ASCII transfer started.
drwxrwxrwx folder 14 Jan 18 18:13 arrivaballerup
drwxr-xr-x folder 8 Feb 2 17:09 billeder

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 17:41

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Sagtens. Jeg bruger "ftp" som brugernavm og min mailadresse som
> adgangskode. Normalt bruger jeg ncftp, men den er ikke lige ved hånden
> på min nye spand, så det bliver:

OK:
Last login: Sun Feb 2 12:59:08 on ttyp2
Welcome to Darwin!
[G4] per% ftp mortenlind.dk
Connected to mortenlind.dk.
220 NetPresenz v4.1 (Unregistered) awaits your command.
Name (mortenlind.dk:per): ftp
[...]
500 EPSV command not understood.
227 Entering Passive Mode (80,62,40,68,55,117).

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-02-03 17:53

> [...]

> in. Guest users log in by using the username "ftp" or "anonymous".
> 230 Anonymous login to 1 volumes. Access restrictions apply.

OK, du er inde. ncftp er en tand bedre. Kan eksempel hitte ud af at
benytte tab til at autocomplete stier.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 17:27

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Kunne vi se et fuldt eksempel. Kommandolinie:
>
> ftp mortenlind.dk ...?

Aner ikke, hvad du taler om, Per...?
Når jeg går ind, udefra - åbner jeg et ftp-program, der som regel beder
om fire oplysninger:
1. Værtsnavn
2. Sti
3. Brugernavn
4. Kodeord

I værtsnavnslinien skriver man: mortenlind.dk

Eller

ftp://mortenlind.dk

Det sidste er mest, hvis man benytter en browser, der gerne vil vide, om
man benytter ftp- eller httpprotokollen

Så trykker man CONNECT/FORBIND, og så kan man rode og rage, som det
passer én.

Dog kan man kun uploade til DROP BOX´EN

Har du iøvrigt set de andre indlæg vedrørende PageMill, som vi pludrede
om igår?

Morten

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 17:41

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Har du iøvrigt set de andre indlæg vedrørende PageMill, som vi pludrede
> om igår?

Ja. Da den nu er gratis, er der så mulighed for at jeg kan downloade
den?

Jeg er i øvrigt kommet ind på din maskine. Som det fremgår af mit andet
indlæg her på tråden .
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 18:08

> [...]

> den?
>
> Jeg er i øvrigt kommet ind på din maskine. Som det fremgår af mit andet

Per......se på serveren - mappen hedder PM/PR.....tag objekterne ud
enkeltvis.
M.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 18:58

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Per......se på serveren - mappen hedder PM/PR.....tag objekterne ud
> enkeltvis.

Den vil bare ikke:

ftp> get
(remote-file) "Install PageMill® 3.0"
(local-file) "Install PageMill® 3.0"
227 Entering Passive Mode (80,62,40,68,55,254).
150 [WARNING: FILE MAY NEED RESOURCE FORK! FILE MAY NEED BINARY MODE! ]
ASCII transfer started (8744k).
ftp: local: Install PageMill® 3.0: Invalid argument
225 ABOR command successful.
426 Transfer aborted. Data connection closed.
ftp>
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 20:33

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> 227 Entering Passive Mode (80,62,40,68,55,254).
> 150 [WARNING: FILE MAY NEED RESOURCE FORK! FILE MAY NEED BINARY MODE! ]
> ASCII transfer started (8744k).

Har du prøvet med "bin" først?

Det plejer at være standard med den slags ting. Kan undre at den
bruger ascii som standard - det troede jeg var gået af mode.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-03 12:39

> [...]

> Det plejer at være standard med den slags ting. Kan undre at den
> bruger ascii som standard - det troede jeg var gået af mode.

Hej Thorbjørn.....NetPresenz er en temmelig ældre dame - den har også
Gopher

Ku´ godt være, jeg snart skulle tage mig sammen til at installere den
indianer, jeg har liggende - UGH
M.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 13:05

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Hej Thorbjørn.....NetPresenz er en temmelig ældre dame - den har også
> Gopher

Det er da rart at ældre software stadig virker fint.

Per, måske skulle du stuffe den først?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Tue Dissing

Dato : 02-02-03 12:37

> ftp://80.197.181.14/

ok har prøvet i fetch på osx.2
fik følgende besked: "Server file error: CWD command failed (Directory
not found)."

Håber at du kan bruge det til noget

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-02-03 15:56

> ftp serveren er en 7500/100 med OS 9.1 samt NetPresenz 4.1
>
> På forhånd tak.

Med den i finderen indbyggede FTP klient er din server ikek til at komme
ind på.

Via transmit er den uhyrlig langsom, og heller ikke til at komem ind på.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET ARBEJDE!!!