Frontpage til Mac
Fra : Andreas Krog

Dato : 01-02-03 19:43

Er der nogen der har erfaring med Frontpage til mac?
Er det mere brugervenligt end Adobe Go Live?

- Andreas

Fra : Peter Ursin

Dato : 01-02-03 19:54

"Andreas Krog" <krog@net.dialog.dk> wrote in message
> Er der nogen der har erfaring med Frontpage til mac?
> Er det mere brugervenligt end Adobe Go Live?
>
> - Andreas
Frontpage kan ikke anbefales efter min mening. Alt for mange standarder der
ikke følges.
Brug istedet Dreamweaver eller GoLive, selv hælder jeg mest til Dreamweaver
som jeg synes er mere brugervenligt end GoLive, men det er nu nok en
smagssag.

mvh
Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 01-02-03 20:16

Andreas Krog <krog@net.dialog.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med Frontpage til mac?
> Er det mere brugervenligt end Adobe Go Live?
>
> - Andreas

Hej Andreas
Der er ikke noget, der hedder FrontPage til Mac, og brugervenligheden må
du selv vurdere.

FP er jo et Microsoftprogram og kan derfor kun lave sider, der kan vises
i InternetExplorer på en wintelmaskine, udstyret med Windows i én eller
anden afskygning.

Så hvis du vil lave hjemmesider, der virker - så holder du dig LAAAAANGT
væk fra FP.

Der findes masser af andre programmer, der er billige/gratis og som
laver bedre WYSIWYG end FP.

Hvis du er Macbruger bør du se et afskrækkende eksempel på FP´s elendige
arbejde.

Du åbner Internet Explorer 5.2 på din Machintosh og så henter du denne
side:

http://www.e-bogscenter.dk/nyt/

Det site er lavet i FrontPage af to søde bibliotekarer i en uvidende,
fattig, personalemisbrugende kommune.

Men du kan jo selv bedømme - specielt, hvordan "Ø"´erne ser ud

Jeg ser det gennem OS X, 10.2.3 - så hvordan det ser ud i tidligere
systemversioner, véd jeg ikke, og jeg tør heller ikke se efter

Du kan få et ældre Adobe hjemmesideprogram gratis, der kan lige så meget
som FrontPage.

Det hedder PageMill 3.0, men har du råd, så køb GoLive.

Et andet program hedder noget med FreeHand eller FreeWawe - jeg kan ikke
huske det...måske hedder det bare Free?

Søg efter det, eller spørg Mac112 på Mediamac.dk - han bruger det.

Deres tidlige versioner forærer de bort.

Held og lykke fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-03 20:54

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Men du kan jo selv bedømme - specielt, hvordan "Ø"´erne ser ud

Hvad er der dog galt med ø'erne? I Safari ser de da passende ud.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 01-02-03 21:10

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvad er der dog galt med ø'erne? I Safari ser de da passende ud.

Hej Per.....
I inlægget skriver jeg, at du skal se den med Internet Explorer 5.2...
Det var i hvert fald meningen, fordi det viser IE´s "evner" på en Mac
M.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-03 21:54

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> I inlægget skriver jeg, at du skal se den med Internet Explorer 5.2...

Åh, nu ser jeg det. I de blå områder ser 'ø' ud som √. Pinligt.

Det gælder i øvrigt også i Safari ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-03 21:54

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Du kan få et ældre Adobe hjemmesideprogram gratis, der kan lige så meget
> som FrontPage.
>
> Det hedder PageMill 3.0,

Tjae, på:

http://www.adobe.com/products/pagemill/main.html

får man nu beskeden:

»PageMill is no longer available«.

> men har du råd, så køb GoLive.
>
> Et andet program hedder noget med FreeHand eller FreeWawe - jeg kan ikke
> huske det...måske hedder det bare Free?

Købeprogrammer.

Kan BBEdit i øvrigt også bruges til at lave hjemmesider med? Er det i så
fald et godt program til formålet?
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 01-02-03 22:08

> [...]

> »PageMill is no longer available«.

> Købeprogrammer.
>
> Kan BBEdit i øvrigt også bruges til at lave hjemmesider med? Er det i så

Han kan da få PageMill af mig - det er et ulicenseret program, der
fulgte med iMac DV - undskyld, der var faktisk licens - den er
registreret - det er nogle gange svært at huske de forskellige ting fra
hinanden, når det går med den hastighed, det gør for tiden....

BBEdit er en teksteditor, og så skal man jo kunne sin HTML, det tror
jeg, ikke er tilfældet i denne tråd, som Andreas startede

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-03 22:10

> [...]

> registreret - det er nogle gange svært at huske de forskellige ting fra
> hinanden, når det går med den hastighed, det gør for tiden....

Hvor meget fylder den? Og er det et Classic-program?
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 01-02-03 22:18

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvor meget fylder den? Og er det et Classic-program?

Jeg ved s´gu´ ikke, hvad den fylder, og ja, det er et classic-program.
Jeg vil gerne tjekke det i morgen?
M.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 05:49

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jeg vil gerne tjekke det i morgen?

OK.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-03 17:03

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> OK.

Per.....jeg har lavet en anden tråd til dig: Per Rønne/PageMill
Hilsen
Morten

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-02-03 11:45

In dk.edb.mac, Morten Lind wrote:

> Der er ikke noget, der hedder FrontPage til Mac, og brugervenligheden må
> du selv vurdere.

Vi har ellers FrontPage 1.0 på arbejdet. Har aldrig prøvet den, og har
heller ikke noget ønske om det.

   "The trouble with the Internet is that it's replacing
   masturbation as a leisure activity." -- Patrick Murray.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-02-03 12:41

http://www.trincoll.edu/depts/cc/acad/documents/frontpage/fp1_mac/fp1.ht
http://csv.smsu.edu/training/documentation/doc/doc085/default.htm
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Madsen

Dato : 02-02-03 12:58

> [...]

> huske det...måske hedder det bare Free?
>
> Søg efter det, eller spørg Mac112 på Mediamac.dk - han bruger det.

Det hedder Freeway og er WYSIWYG. Det er afsindigt nemt at bruge, også
for en nybegynder. Den eneste side jeg nogensinde har lavet, er blevet
til på en lille time med Freeway (link i sign.),- bare for at have noget
på det domæne jeg alligevel havde købt. Den er meget grim,- men den er
min
Anyway, freeway (hov det rimer) er nemt at bruge og du kan sagtens lave
flotte sider med det Andreas.

http://www.softpress.com/Mainframeset.html

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-02-03 20:40

Andreas Krog <krog@net.dialog.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med Frontpage til mac?
> Er det mere brugervenligt end Adobe Go Live?

Hej Andreas

Frontpage fandtes i sin tid i en version 1 vist nok, men da Frontpage er
absolut det ringeste editor program overhovedet, så vil jeg anbefale dig
at lære html fra bunden og så vælge melem Dreamweaver eller GoLive.

Frontpage på PC generer en Microsoft-only kode og hvis du ikke virkelig
er en haj til html, så er resultatet ofte (altid) at det kun virker på
PC i Internet Explorer.

Det vil sige at du afskærer alle Mac brugere samt Linux brugere for at
kunne benytte dit site.

Skulle du så efterfølgende til at rette alle de fejl, der er i koden, så
tager det meget lang tid.

Håber at du kan bruge svaret til noget ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 01-02-03 20:52

> Er det mere brugervenligt end Adobe Go Live?

Frontpage har desværre mange mangler/fejl.
Brug GoLive eller Dreamweaver, alt efter smag. (min anbefaling er GoLive)

Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-02-03 05:41

Hej Andreas

Andreas Krog wrote:

> Er der nogen der har erfaring med Frontpage til mac?

Ja, jeg har leget noget med den seneste version til Mac i forbindelse
med nogle forsøg.

> Er det mere brugervenligt end Adobe Go Live?

Desværre må det også indrømmes, at den er langt mere brugervenlig end
GoLive. Men til gengæld er programmet så dårlig og fyldt med fejl, at
det er en rædsel. Sider, der er lavet med FP vil være nærmest ubrugelige
på Mac, - også selvom de er lavet på en Mac version. FrontPage laves nu
ikke mere i Mac version.

His du er ude efter et brugervenligt program, der samtidig overholder
div. normer, så skal du kigge på PageSpinner 4.1.1. Jeg har også prøvet
den i de samme opgaver som FP, og PS eragt bedre - og endnu mere
brugervenligt. Og i modsætning til FP, så overholder PS div. normer og
standarder. - Og svjh. findes den både i alm. PPC og i X version. Prøv
at hente den fra www.versiontracker.com.

mvh. Erik Richard