hjælp med fildeling
Fra : Thomas

Dato : 01-02-03 10:00

Har givet min hedengangne iMac 233 (den allerførste) 9.2.2 til gode
mennesker som i forvejen har en PowerMac 244 med OS DK8.6.
Jeg skal hjælpe dem med at flytte deres filer fra PM til iMac.
Sætter Ethernet-kabel mellem de to maskiner. Åbner Arkivdeling på
begge maskiner og gør de to harddiske til fællesarkiver. Intet sker,
ingen fejlmeldinger eller noget. De to maskiner kan ikke se hinanden
- hverken under brugere og grupper eller i vælger under filesharing.
Hvad mon jeg kan have glemt at tilslutte? Jeg har gået alle
udvidelser igennem og jeg synes at jeg har tændt for alle relevante
dimser.

Tak for al hjælp,
Thomas

ps: kan ej heller få en lacie cd-brænder til at køre på iMacen.
Husker i sin tid at jeg vist opdaterede Firmwaren for at få den til at
køre, forsvinder den opdatering ved genindstalering af OS9.2.2?

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 01-02-03 10:08

Thomas wrote:
> [...]
> Husker i sin tid at jeg vist opdaterede Firmwaren for at få den til at
> køre, forsvinder den opdatering ved genindstalering af OS9.2.2?

Er det et krydset kabel du bruger ?

--

Mvh.
'

Fra : Morten Lind

Dato : 01-02-03 10:14

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Er det et krydset kabel du bruger ?

Øhhhh......så vidt jeg husker, skal der også oprettes en bruger?
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-02-03 13:28

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> Hvad mon jeg kan have glemt at tilslutte? Jeg har gået alle
> udvidelser igennem og jeg synes at jeg har tændt for alle relevante

Måske skal AppleTalk være slået til??
Martin

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 01-02-03 16:21

Hej Thomas

> [...]
> Hvad mon jeg kan have glemt at tilslutte? Jeg har gået alle
> udvidelser igennem og jeg synes at jeg har tændt for alle relevante

Hvis de er direkte forbundet uden hub/switch, så skal du bruge et
krydset kabel (oft er det rødt)

Jeg mener ikke , at du behøver lave en bruger, bare der er en ejer, og
arkivdeling er slået til.

Du behøver vist ikke engang at gøre emner fælles, når du logger ind som
ejer, ellers marker en disk, og vælg arkivdeling vha Vis Info (eller i
Fil-menuen - i ældre systemer)

/Sebastian

> [...]
> Husker i sin tid at jeg vist opdaterede Firmwaren for at få den til at
> køre, forsvinder den opdatering ved genindstalering af OS9.2.2?

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Thomas

Dato : 01-02-03 21:43

> Hvis de er direkte forbundet uden hub/switch, så skal du bruge et
> krydset kabel (oft er det rødt)
jeg har brugt et helt almindeligt kabel - det der går fra computeren
til adsl-stikket i væggen. Jeg har også brugt det til at udveksle
filer mellem to andre maskiner. Men jeg kan da prøve med et krydset.

> [...]
>

> Du behøver vist ikke engang at gøre emner fælles, når du logger ind som
> ejer, ellers marker en disk, og vælg arkivdeling vha Vis Info (eller i

Det der med brugere samt at gøre min. den ene harddisk til fælles
emne, tror jeg nok jeg har styr på, men ingen af maskinerne bliver
synlige hos den anden.
Og som sagt, ingen opklarende fejlmeldinger.