(eng) Microsoft vittigheder
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-01-03 20:30

http://haxor.dk/articles/msjokes.html

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET JOB!!!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-02-03 12:08

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> http://haxor.dk/articles/msjokes.html

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981.

Jeg har ikke kunnet finde denne udtalelse nogensteder. Er du sikker
på han faktisk har sagt det?

Og den er der endda to gange!

Begrænsningen ligger iøvrigt i en kombination af 8086 processorens
konstruktion, og de oprindelige tildelinger af adresserummet i den
første PC. At Microsoft så benyttede en tåbelig hukommelsesstyring i
deres DOS gjorde bare at problemet var så hårdt da man ramlede mod
loftet.

DR-DOS kunne sagtens hacke sig uden om.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Devast8or

Dato : 01-02-03 16:28

Her siger han at han ikke har sagt det:
http://www.tafkac.org/celebrities/bill.gates/gates_memory.html

Joke:
A woman in her forties went to a plastic surgeon for a face-lift. The
surgeon told her about a new procedure called "The Knob," where a small knob
is placed on the back of a woman's head and can be turned to tighten up her
skin to produce the effect of a brand new face lift. Of course, the woman
wanted "The Knob." Over the course of the years, the woman tightened the
knob, and the effects were wonderful -- the woman remained young looking and
vibrant. After fifteen years, the woman returned to the surgeon with two
problems.
"All these years, everything has been working just fine. I've had to turn
the knob many times and I've always loved the results. But now I've
developed two annoy-ing problems: First, I have these terrible bags under my
eyes and the knob won't get rid of them."
The doctor looked at her closely and said, "Those aren't bags, those are
your breasts."
She said, "Well, I guess there's no point in asking about the goatee."

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-02-03 19:33

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> DR-DOS kunne sagtens hacke sig uden om.

Viser vist bare at M$ er inkompetent, men det er der intet nyt i.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET ARBEJDE!!!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-02-03 22:57

> Viser vist bare at M$ er inkompetent, men det er der intet nyt i.

Er Apple så også inkompetent, hvis der eksempelvis er grænser for hvor
store diske, OSX kan adressere?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-02-03 00:12

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Er Apple så også inkompetent, hvis der eksempelvis er grænser for hvor
> store diske, OSX kan adressere?
>
> -j

Intet tyder på at det er andet end en børnesygdom, som snart bliver
overkommet.

Det var det ikke med MSDOS/Windows.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 10:10

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Intet tyder på at det er andet end en børnesygdom, som snart bliver
> overkommet.

Med nyt hardware! De eksisterende maskiner vil stadigvæk ikke kunne
bruge de store diske.

> Det var det ikke med MSDOS/Windows.

Næh, der var det software. Dvs man kunne bare rulle Linux eller NT
ind og være kørende.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-02-03 15:56

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Næh, der var det software. Dvs man kunne bare rulle Linux eller NT
> ind og være kørende.

Jamen så snakker vi jo heller ikke Microsoft længere, vel?

Mht. at gamle maskiner heller ikke kan klare store diske. Lige for at
minde dig om det, det kan gamle PC'er heller ikke uden ATA133 PCI kort
eller lign.

Så klap lige hesten, ok? Man kan klandre Apple for meget, men gør det
ikke værre end det er.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 16:52

> Jamen så snakker vi jo heller ikke Microsoft længere, vel?

Ikke? Hvor kommer NT så fra?

> Mht. at gamle maskiner heller ikke kan klare store diske. Lige for at
> minde dig om det, det kan gamle PC'er heller ikke uden ATA133 PCI kort
> eller lign.

Jeg kan høre vi har forskellig opfattelse af hvornår noget er
gammelt. Jeg tænkte på dengang hvor verden var begrænset af PC'eres
BIOS til kun at kunne håndtere de første 504 Mb på IDE diske.

BIOS er som bekendt software.

> Så klap lige hesten, ok? Man kan klandre Apple for meget, men gør det
> ikke værre end det er.

Du må forveksle mig med en anden. Jeg klandrer vist højest Apple for
deres sløve HotSpot.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-03 09:59

Den 01 Feb 2003 22:57:14 +0100 skrev Janus Sandsgaard:

>Er Apple så også inkompetent, hvis der eksempelvis er grænser for hvor
>store diske, OSX kan adressere?

Kun hvis de ikke kan finde ud af at rette det i flere år efter at det
er blevet normalt med større diske.

Selv da vi havde (hjemme) maskiner med 16MB RAM, var 640KB grænsen en
man hele tiden stødte ind i, og måtte forsøge at bruge loadhigh og
devicehigh så mange steder som muligt, for at flytte nogen ting
op i toppen af 1MB området.

Mvh
Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-02-03 10:09

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Er Apple så også inkompetent, hvis der eksempelvis er grænser for hvor
> store diske, OSX kan adressere?

Naturligvis. De kunne jo bare have været med til at definere
standarden!

Gad vide hvornår de lærer at alle registre skal være 64 bit :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jacob

Dato : 02-02-03 23:40

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@unixsnedkeren.dk> skrev i en
meddelelse news:kku1fo9s2r.fsf@mimer.null.dk...

> "640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981.
>
> Jeg har ikke kunnet finde denne udtalelse nogensteder. Er du sikker
> på han faktisk har sagt det?
>
> Og den er der endda to gange!

han sagde engang at der ville være et market for 5 computere på verdensplan,
så mun ikke han har sagt det !

Jacob

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 03-02-03 00:07

"Jacob" <devnull@tiscali.dk> wrote in message
> han sagde engang at der ville være et market for 5 computere på
verdensplan,
> så mun ikke han har sagt det !

Det tror jeg Thomas Watson fra IBM ville vende sig i sin grav, hvis han
hørte dig sige.

Det var nemlig ham som sagde det i 1943.

--
Anders Vind Ebbesen
www.webbesen.dk | www.packets.dk

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 03-02-03 09:31

In article <b1k6mg$f7v$1@sunsite.dk>, "Jacob" <devnull@tiscali.dk> wrote:
> [...]
[snip]

>han sagde engang at der ville være et market for 5 computere på verdensplan,

Så vidt jeg har forstået var det vist en direktør hos IBM der sagde det med de
5 computere engang for længe siden

Kim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-02-03 22:08

Det er korrekt. Det skal dog siges at det var i 50erne og blev sagt om
en computer på størrelse med en villa. Så den gang var det nok ikke
helt ved siden af.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-02-03 01:00

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> "640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981.
>
> Jeg har ikke kunnet finde denne udtalelse nogensteder. Er du sikker
> på han faktisk har sagt det?

Så vidt jeg er orienteret, er det en grov misfortolkning taget ud af
sammenhæng om noget Gates en gang har sagt om hukommelsessegmenter.

Sidste gang jeg svarede på det spørgsmål (Message-ID:
<m3n0qze30i.fsf@dogbert.gen-v.net>) henviste jeg til
http://www.urbanlegends.com/celebrities/bill.gates/gates_memory.html

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-02-03 10:04

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> wrote:

> [...]
> sammenhæng om noget Gates en gang har sagt om hukommelsessegmenter.
>
> Sidste gang jeg svarede på det spørgsmål (Message-ID:

Eller også er manden bare så forlegen over ikke at fremstå som komplet
orakel, at han lyver om tidligere udtalelser.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 10:23

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Eller også er manden bare så forlegen over ikke at fremstå som komplet
> orakel, at han lyver om tidligere udtalelser.

Er du så ufejlbarlig at du ikke kan indrømme at du har bragt en
vandrehistorie til torvs?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-02-03 17:08

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Er du så ufejlbarlig at du ikke kan indrømme at du har bragt en
> vandrehistorie til torvs?

Jeg tror ikke på at det bare er en vandrehisotrie.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 20:36

> Jeg tror ikke på at det bare er en vandrehisotrie.

Så må du have bedre kildemateriale end jeg.

Har du et par troværdige URL'er?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-02-03 20:47

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Så må du have bedre kildemateriale end jeg.
>
> Har du et par troværdige URL'er?

Du kritiserer mig for at betvivle Gates' troværdighed når han benøgter
at have sagt 640K-kommentaren, med andre ord betragter du Gates som
sandhedsvidne.

Hvor blåøjet kan man være. Bill Gates er computerinsutriens største
løgnhals og egoman, som har et stort behov for at gå over i historien
som manden der bragte PC'en til verden og altid har kommet med dybe
sandheder i alle sine "forudsigelser".

Troede du også på Bill Clinton da han sagde at han ikke havde haft sex
med Lewinsky? Eller Schluter da han sagde at der intet var fejet ind
under gulvtæppet? Bare fordi person X påstår Y betyder det altså ikke at
det er sandt, hvilket du ellers hviler din argumentation på, Thorbjørn.

Prøv evt. at læse bøgerne "Barbarians led by Bill gates" og "Overdrive:
The race to control cyberspace", samt Gates' egen bog "Grib Fremtiden",
samt "Fire In the Valley: The making of the personal computer".

Alle disse bøger bidrager til et puslespil der maler et billede af Bill
Gates som en lille spoleret snothvalp som har et herskerkompleks når det
kommer til computerverdenen. Og sandheden er ikke ligefrem en af de ting
Gates' synes at gå ind for.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-02-03 22:08

Og det kan du selvfølgelig bevise med nogle konkrete eksempler ikke
sandt?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 22:16

> [...]

> Du kritiserer mig for at betvivle Gates' troværdighed når han benøgter
> at have sagt 640K-kommentaren, med andre ord betragter du Gates som

Jeg tiltror ham i hvertfald at have en cirka-idé om hvorvidt han har
udtalt det eller ej.

Herudover vil jeg tro at _hvis_ han havde sagt det, så ville
udtalelsen være at finde på nettet et sted. Jeg kiggede efter for et
stykke tid siden, netop fordi jeg gerne ville være sikker inden jeg
selv bragte den til torvs.

Tro det eller ej - udtalelsen befinder sig kun på sider som din (og så
naturligvis urbanlegends), og ikke andre steder. Jeg betragter altså
ikke Gates som sandhedsvidne, men konstaterer blot at der ikke er
nogen "officielle" medier som kan bevidne den.

[klip: rant om Gates]

> under gulvtæppet? Bare fordi person X påstår Y betyder det altså ikke at
> det er sandt, hvilket du ellers hviler din argumentation på, Thorbjørn.

Mnjah. Jeg konstaterer at hvis X er dig, og Y er "Bill Gates har sagt
at '640 Kb should be enough for everybody'" så har vi en interessant
konklusion.

[Klip: Mere rant om Gates]

Jeg er sådan set ligeglad med din analyse af Bill Gates - spørgsmålet
er om han har sagt det eller ej. At henvise til indicier gør det ikke
sandt.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-03 22:46

Den 03 Feb 2003 22:15:49 +0100 skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

>Jeg tiltror ham i hvertfald at have en cirka-idé om hvorvidt han har
>udtalt det eller ej.

Men derfra og så til at regne med at manden siger sandheden...

> [...]
>ikke Gates som sandhedsvidne, men konstaterer blot at der ikke er
>nogen "officielle" medier som kan bevidne den.

Oficielle som "Danmarks Stats-radio"?

Hele fordelen ved nettet frem for de officielle medier er da netop han
man har en chance for at høre sagen fra flere sider, og ikke kun fra den
side de officielle medier fremhæver.

Hvor mange ting manden har sagt for *mange* år siden, som ikke direkte
har været som svar på et spørgsmål stillet af en journalist kan man
overhovedet finde på nettet?

Alternativt kan du jo prøve at se hvor meget de officielle medier har
om Microsoft OS/2

>[klip: rant om Gates]

>Mnjah. Jeg konstaterer at hvis X er dig, og Y er "Bill Gates har sagt
>at '640 Kb should be enough for everybody'" så har vi en interessant
>konklusion.

Hvis vi forudsætter flg:

1. Bill Gates påstår han ikke har sagt det.

2. Bill Gates lyver oftere end han siger sandheden.

Så kan vi konkludere at sandsynligheden for at han _har_ sagt det
er større end 50%.

Mvh
Kent
--
Gilthoniel, A Elbereth
Aiya elenion ancalima!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-03 23:01

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

> Så kan vi konkludere at sandsynligheden for at han _har_ sagt det
> er større end 50%.

Er det virkelig niveauet i dk.snak.vittigheder?

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-03 23:06

Den 03 Feb 2003 23:01:01 +0100 skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

>Er det virkelig niveauet i dk.snak.vittigheder?

Det var vist et sidespring. Normalt går det mere på bøsser i badekar
og æsler bag døre...

>Jeg håber du er bedre til programlogik, end ovenstående antyder.

Programlogik?

Mvh
Kent
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-02-03 01:01

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net>

> Det var vist et sidespring. Normalt går det mere på bøsser i badekar
> og æsler bag døre...

*LOL* Det var nok den bedste i denne tråd!

Mvh.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-02-03 11:09

Fra : Kent Friis

Dato : 04-02-03 17:10

Den 04 Feb 2003 11:09:02 +0100 skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

>Dybsindigt. Man går virkelig glip af noget her.

>Jeg troede du levede af at programmere. Det gør du åbenbart ikke -
>det er nok også godt det samme.

VB har ikke noget med programmering at gøre

- og heller ikke noget med logik.

Mvh
Kent
--
A Elbereth Gilthoniel, silivren penna míriel
o menel aglar elenath! Na-chaered palan-díriel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-02-03 20:01

> Attachment decoded: untitled-2.txt
> --=-=-=
> Attachment decoded: untitled-3.txt
> --=-=-=
> Attachment saved: C:\Programmer\XNews\download\untitled-4.txt
> --=-=-=
> Attachment saved: C:\Programmer\XNews\download\untitled-5.txt
> --=-=-=--

Er det dig der er gået helt galt i byen da du sendte det indlæg eller
er det bare XNews der ikke kan finde ud af:

??

--
..: Henrik Stidsen - HS235.dk ::...
http://hs235.dk/cracks - http://susie.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-02-03 07:43

Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> writes:

> Er det dig der er gået helt galt i byen da du sendte det indlæg eller
> er det bare XNews der ikke kan finde ud af:

Det er Gnus der sender i multipart fordi Kent bruger ISO-Latin-9
(formentlig fordi han skal bruge en masse Euro-tegn).

Jeg opgraderer naar der er et passende fix. Indtil da, saa taev lidt
paa Kent.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : HrSvendsen

Dato : 15-02-03 08:55

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> [...]
> ikke Gates som sandhedsvidne, men konstaterer blot at der ikke er
> nogen "officielle" medier som kan bevidne den.

"Lunds Universitet" er med på den.
"'640 Kb should be enough for anyone.' - Bill Gates."
http://www.student.lu.se/support/faq_dos.jsp

Så er der den her side. Den virker også ret ædruelig:
"640 kb should be enough for anyone". Bill Gates, 1981
http://www.going-beyond.dk/uk/Paradigm-shift-2-article.htm

"The German Hydrogen Association" vil også være med:
"640 kB should be enough for everybody."
http://www.dwv-info.de/wss/wse992.htm

"Paul-Fahlisch-Gymnasium-Lübbenau" har det også på programmet:
""640 KB of memory should be enough for everyone." "
http://www.gymlau.de/Schueler/complex/komp/speicher.htm

Om manden har sagt det findes der ikke ikke beviser for (ikke
lettilgængelige i hvert fald).

Ligesom der heller ikke findes beviser for, at Ritt Bjerregaard sagde:
"Hvad ikke alle kan lære, skal ingen lære".

Bill og Ritt må retfærdigvis anses for at være uskyldige til andet er
bevist.

Til gengæld er der klippefaste beviser på, at Erhard Jacobsen udtalte:
"Hvad sagde jeg .. det har jeg aldrig sagt". Men sært nok kan Google kun
finde en henvisning til denne udtalelse i sin helhed på
dk.snak.vittigheder.

Enkelte ovre i dk.snak synes at dyrke genren med stor fornøjelse:
http://makeashorterlink.com/?E13A16A73

Fra : Martin Pedersen \(He~

Dato : 04-02-03 13:47

slap dog af... det er godt nok synd for dig hva?

Bill har fattet det. han har lavet noget som han er blevet mega rig af.
mange stader vægter hans ord mere end bushes hvad mere kan man forlange

Så kan du være uenig i hans metoder og træt af hans produkter, man sålange
du ikke går noget ved det syntes jeg bare du skulle lukke røven!

Så lav PbP sytessystemet eller klap kajen. Røde pamper der ikke kan tåle
andres succes. føj

Martin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-02-03 14:02

Martin Pedersen (Herning) <Martin.pedersenREMOVE@privat.dk> wrote:

> Så lav PbP sytessystemet eller klap kajen. Røde pamper der ikke kan tåle
> andres succes. føj

Antyder du at jeg er socialist?

Ahem.

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-03 14:41

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Antyder du at jeg er socialist?
>
> Ahem.

*LOL*
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 04-02-03 01:22

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> http://haxor.dk/articles/msjokes.html

Peter vil du ikke være så venlig at markere når du X-poster, det er ikke
altid man ser hvilke grupper der postes til og det er jo ikke sikkert
alle er intreseret i at skrive i eks. dk.snak.vittigheder.

På forhånd tak.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-02-03 20:02

On Tue, 4 Feb 2003 19:00:38 +0000 (UTC)
Henrik Stidsen <idontwantnospam@hs235.dk> wrote:
> Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote in

> Er det dig der er gået helt galt i byen da du sendte det indlæg eller
> er det bare XNews der ikke kan finde ud af:

hansk mail er fucked up! jeg har samme fejl her i sylpheed-claws