Så drop dog den eMac...
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-01-03 13:38

Efter at have kigget på AppleStore DK'kan jeg se at prisforskellen på
iMac'en og eMac kun er 800 kr.

eMac'en er simpelthen for stor og kluntet - udryd den dog, Apple.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET JOB!!!

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 31-01-03 16:04

Peter_Bjørn_Perlsø wrote:
> Efter at have kigget på AppleStore DK'kan jeg se at prisforskellen på
> iMac'en og eMac kun er 800 kr.
>
> eMac'en er simpelthen for stor og kluntet

Til hvad ?

Øhh hvis jeg skulle producere noget grafik, som jeg samtidig skulle
kunne ses af alle, og kunne stå inde for det, som jeg har produceret,
ville der ikke være tvivl om mit valg, eMac og en besparelse på 800,-

CRT 17" her kan jeg fremstille proff grafik med garanti.
LCD 15" hmm god til alt andet end producere grafik...

Alt afhænger af behov....

Henry lerche Madsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-01-03 16:46

On Fri, 31 Jan 2003 16:03:32 +0100, Henry Lerche Madsen wrote
(in message <20030131160307955+0100@news.tele.dk>):

> [...]
>
> CRT 17" her kan jeg fremstille proff grafik med garanti.
> LCD 15" hmm god til alt andet end producere grafik...

Jeg bliver nysgerrig. Hvad er der i vejen med en LCD til at lave grafik på...
udover størrelsen her?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-03 16:58

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> (in message <20030131160307955+0100@news.tele.dk>):

> Jeg bliver nysgerrig. Hvad er der i vejen med en LCD til at lave grafik på...

Lyset, David - på en LCD ændrer farverne sig, hvis skærmen eller øjnene
flytter sig, og det er minus´et ved de flade - Specielt de nye iMacs -
min lillebror har købt den største, man (endnu) kan få, og arbejder man
på et billede, skal man IKKE flytte på hverken skærm eller hoved, før
man er færdig.
Bare min ringe mening.......
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-01-03 17:15

On Fri, 31 Jan 2003 16:58:15 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpntll.9ijrwd1jnc5cN%mortenlind@mac.com>):

[klip]

> [...]
> min lillebror har købt den største, man (endnu) kan få, og arbejder man
> på et billede, skal man IKKE flytte på hverken skærm eller hoved, før

Er han ellers glad for skærmen? Og iMac'en? Lad mig høre, jeg er helt vild
med den nye 17' iMac.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 31-01-03 17:44

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
[...]
Vil man have 17", er der valg ml. eMac til 10.000 og iMac til 20.000...
Så *ER* det heller ikke samme maskine, vist, og CRT giver kun 16 tommer
for prisen af 17, men de 800 i forskel kræver en nærmere forklaring, før
jeg forstår det!
vh Jens, som har slæbt en eMac til huse i dag

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-03 18:22

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> [...]
> jeg forstår det!
> vh Jens, som har slæbt en eMac til huse i dag
Hej Jens
Tror du ikke, Peter mente prisforskel på den lille iMac/eMac?
Altså den med 15" skærmen? Hans indlæg melder jo intet om modellen, så
tjek priserne - find en 800,-krones prisforskel - tjek modellernes
spec., så er svaret dér......medmindre Peter lige vil opklare
M.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 31-01-03 19:03

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> tjek priserne - find en 800,-krones prisforskel - tjek modellernes
> spec., så er svaret dér......medmindre Peter lige vil opklare

Selvfølgelig mener jeg mellem den mindste iMac.

Iøvrigt giver emac'en kun 1" mere i reelt billedfelt, men kører man ved
højre opløsninger bliver billedet mindre skarpt og mere gnidret. Ikke en
kvalitet jeg har brug for i et apparat jeg bruger flere timer foran om
dagen.

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-03 18:18

> [...]

> [klip]

> Er han ellers glad for skærmen? Og iMac'en? Lad mig høre, jeg er helt vild

Ja, David.....han er enormt glad for den......han kom fra en tangerine
iMac333/OS9, så det er en ændring, der vil noget. Fra 13,8" sebart areal
til 17"widescreen - den er bare SÅÅÅÅÅÅ flot, David. 15"´eren kan
overhovedet ikke bruges, når man har siddet ved den anden. Hvad siger du
til to stk. A4 ved siden af hinanden PLUS paletter!!!

Så har den jo 80GB HD, og han betalte kontant, så jeg pressede min
dealer til extra RAM-klods.

Og "superdrive", David! Hans maskine har (næsten) de samme spec. som
min, men han har kun givet det halve, ja - mindre, for han har en skærm
i prisen - det fik jeg ikke, da min var high-end(Men jeg er vokset fra
at ærgre mig - til gengæld er jeg fattig).

Han har IKKE GIGA-netværk og han har IKKE L3 cache som jeg, men
ellers...........

Hej fra
Morten

Fra : Jens Find

Dato : 03-02-03 18:15

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Efter at have kigget på AppleStore DK'kan jeg se at prisforskellen på
> iMac'en og eMac kun er 800 kr.
>
> eMac'en er simpelthen for stor og kluntet - udryd den dog, Apple.

Hvis man mener at 800 kr er for meget at betale for 17" skærm og
G4-processor kan man da bare lade være med at købe. Så længe
tilstrækkeligt mange køber den, lader Apple den leve - hvis ingen køber
den, skal Apple nok lade den dø - Uanset hvad du og jeg mener om det

Jens Find

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 03-02-03 18:29

Jens Find <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
> tilstrækkeligt mange køber den, lader Apple den leve - hvis ingen køber
> den, skal Apple nok lade den dø - Uanset hvad du og jeg mener om det

jamen iMac'en har jo også G4 processor!

og iMac'ens TFT mål er sande og ikke falske som eMac'ens.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET ARBEJDE!!!

Fra : Jens Find

Dato : 03-02-03 22:47

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> jamen iMac'en har jo også G4 processor!

Jeg troede indledningsvis at det var CRT-iMac'en du mente. Jeg ser nu -
efter et kig på AppleStore - at det er TFT-iMac'en der sammenlignes med.
Den har jo ganske rigtigt G4 processor (irriterende nok ).

For at jeg da kan få bare lidt ret, må jeg ty til at påpege, at den i
modsætning til eMac'en kun har CD-RW drev, hvor eMac har DVD/CD-RW drev.
Jeg ved godt at den er tynd - men det ka' da blive til hjørnespark.
Ikke?

Jens find
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-02-03 13:37

> [...]

> modsætning til eMac'en kun har CD-RW drev, hvor eMac har DVD/CD-RW drev.
> Jeg ved godt at den er tynd - men det ka' da blive til hjørnespark.

Sammenligner du ikke maxi-modellen af eMac med den mindste iMac?

Fra : Jens Find

Dato : 04-02-03 23:31

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Sammenligner du ikke maxi-modellen af eMac med den mindste iMac?

Nej.

eMac Combo, DKK 9.490:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/9167/wo/YH5Ok0BNq20G
LnmI1r/0.3.0.3.27.37.1.0.1.3.1.3.1.1.0?123,53

iMac Combo, DKK 12.490:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/9167/wo/YH5Ok0BNq20G
LnmI1r/0.3.0.3.27.21.0.1.3.1.3.1.1.0?119,42

Min sammenligning er i øvrigt ikke længere valid. Priser og
konfigurationer(?) er ændret i løbet af det sidste døgns tid. Nu er
forskellen altså 3000 piskeslag, så jeg forstår stadig at Apple fortsat
vil sælge den.

Jens Find
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.