David, hvordan kommer man ud igen? (AW-TRI~
Fra : Martin Petersen

Dato : 30-01-03 19:50

Hej David

Det var en smart ting du tippede gruppen om vedr. AW.
Men hvordan dælen får man slettet de webhenvisninger fra startvinduet
igen? At hive dem i trash ser godt ud, men ved næste AW-boot er de der
igen, og det betyder at AW liiiiige skal checke om den kan finde de
pågældende dokumenter.
Er det lykkedes dig - eller andre - at slette nogen henvisninger igen -
og i givet fald hvordan?

Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-01-03 20:24

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> pågældende dokumenter.
> Er det lykkedes dig - eller andre - at slette nogen henvisninger igen -

- øh, nåh, man skal bare aktivere fanebladet "basis" i startvinduet
inden man lukker ned.
Men stadig: Hvordan sletter man faneblade?
Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 21:06

On Thu, 30 Jan 2003 20:23:54 +0100, Martin Petersen wrote
(in message <1fpm8mf.tnmqtu8v391cN%martinmarius@petersen.mail.dk>):

> - øh, nåh, man skal bare aktivere fanebladet "basis" i startvinduet
> inden man lukker ned.
> Men stadig: Hvordan sletter man faneblade?
> Martin

Du kan slette alle slags filer i Starting Points ved at bruge contextual menu
- control+ click i Starting Points vinduet, og der vil stå bl.a. 'delete
starting point'. Voila! Du kan også skifte andre indstillinger.

--
The Moose says: I hate prejudiced people.

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 21:09

On Thu, 30 Jan 2003 21:06:29 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA5F4455002A968FF0080600@news.cybercity.dk>):

> On Thu, 30 Jan 2003 20:23:54 +0100, Martin Petersen wrote
> (in message <1fpm8mf.tnmqtu8v391cN%martinmarius@petersen.mail.dk>):

Nu har jeg læst dit spørgsmål ordentligt: Man controlklikker på fanebladet,
så kan du vælge at smide det ud eller gemme det. Men som du selv siger, så er
det nemmeste bare at lade AW åbne med et af de normale, ikke net-aktiverende
faneblade.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-01-03 22:20

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> det nemmeste bare at lade AW åbne med et af de normale, ikke net-aktiverende

Yes, dér var den! Tak skal du ha'
v.h
Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 23:30

On Thu, 30 Jan 2003 22:19:38 +0100, Martin Petersen wrote
(in message <1fpme04.1d8tgj819qjo6kN%martinmarius@petersen.mail.dk>):

> Yes, dér var den! Tak skal du ha'
> v.h
> Martin

Jeg har prøvet Word, og det kan da en masse, selvom det er tungt som et ondt
år. Men der er et eller andet charmerende og kreativt over AppleWorks (hvis
ellers ikke pædagogerne har ødelagt ordet kreativt) og det viser sig jo, at
det kan en masse og har en masse skjulte talenter. Jeg er meget spændt på,
hvad Apple vil gøre.
Jeg har haft Photoshop, men man skulle altid tage sig gevaldigt sammen for at
tegne i det, med layers og filtre og jeg ved ikke hvad. Ikke at jeg ikke
kunne, men jeg ved ikke, man endte altid op med at sidde og prøve forskellige
filtre... Med AppleWorks skitserer jeg lige en tegning mens jeg sidder og
skriver, eller også går jeg i Paint - det impulsive, det er mere mig. Og med
Silk er AppleWorks lige så pænt som Word -> hurtigere, meget hurtigere til at
åbne, at skrive i - og så fylder det ingenting. Jeg tror ikke mere på
Microsoft applikationer til Mac - de har indbygget modstand.

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-01-03 07:30

> [...]

> åbne, at skrive i - og så fylder det ingenting. Jeg tror ikke mere på
> Microsoft applikationer til Mac - de har indbygget modstand.

Jeg har ikke Word og skriver meget i AW. Men miit bedste skriveprogram
er nu MacWrite Pro!
Og faktisk er det fordi det kan én speciel ting som jeg ikke kan få
AW til.

Når man skriver tekster der skal blive til bøger, her man brug for
(mindst) to typer afsnit:
Efter en tom linje skal det ny afsnits første linje IKKE rykkes ind.
Men det skal de øvrige, og det kan MWP klare automatisk med sine
"forme".
(Forsøgt vist i disse to afsnit ...)

Her kan man definere en form der ikke har indrykning "efter-blanklinje"
kalder jeg den - og så definere hvad den "næste" skal være "brødtekst",
altså efter man går på ny linje - og således skifter den selv over til
de almindelige brødtekstafsnit med indrykning.

Man kan også med et enkelt klik ændre et afsnits formattering. Klik et
sted i afsnittet og klik så på den rigtige form, og hele molevitten står
nu med 9 punkts Garamond kursiv - eller hvad man nu har defineret.

Jeg ved at AW BURDE kunne noget der ligner, nemlig i funktionen
"typogrammer", men jeg synes helt ærligt ikke det virker særlig godt.

Så nå der skal skrives seriøst her, må Classic i gang og gamle MWP hives
frem!

v.h
Martin

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-03 10:17

> [...]

> åbne, at skrive i - og så fylder det ingenting. Jeg tror ikke mere på
> Microsoft applikationer til Mac - de har indbygget modstand.

Har du Finns AW-CD, David?......Den er suveræn. Hvis du har 100,-kr. så
køb den af ham på lørdag, hvis du ikke har, må vi lige stikke hovederne
sammen. Det forstår han sikkert godt
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)