USB-hubs, A og B porte
Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-03 16:22

Efter at have forbundet min usb-hub med coputeren gennem hub'ens B-port
[det lille stik], noget der har gjort at den pludselig virker, er
spørgsmålet så:

• Skal en usb-hub forbindes til maskinen gennem et A til B kabel, og
skal hub'ens indgang altså ske gennem dens B-port. Er de to kabeltyper
forskellige [A til A og A til B], lige som det kendes fra ethernet
[almindeligt eller krydset]?

• Eller er det indkøbte A til A kabel, med to hanstik, defekt?

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 30-01-03 18:39

Per Rønne wrote:
> [...]
> [almindeligt eller krydset]?
>
> • Eller er det indkøbte A til A kabel, med to hanstik, defekt?

ALT hvad jeg nogen sinde har haft af USB udstyr har været med et mindre
stik (b) i den ende der skulle i udsyret, inc min USB hub fra ONE.
Dog har jeg haft et USB link kabel med de store (a) stik i begge ender,
men der var en "klump" monteret på kablet, (med noget elektronik i)
Så jeg er ret sikker på at du skal anvende et a->b kabel til din hub.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-03 19:19

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Så jeg er ret sikker på at du skal anvende et a->b kabel til din hub.

Og dermed er mit indkøb af en a<-->a kabel, med to hanstik i, så nok et
fejlkøb.

Er a->b kablerne krydsede eller lignende?

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 31-01-03 00:11

Per Rønne wrote:

> Og dermed er mit indkøb af en a<-->a kabel, med to hanstik i, så nok et
> fejlkøb.
>
> Er a->b kablerne krydsede eller lignende?

USB kabler kan ikke krydses, det a->a kabel du har købt er ikke til
noget som helst !!!!!

Det a->a kabel jeg beskrev før var et special kabel der var beregnet til
link mellem to maskiner, det virkede til både PC og Mac, også cross
platform. Der var monteret en lille box midt på kablet, hvori der var
nogle dimser og dibbeduter (gennemsigtigt plast i Mac design)
Det virkede udemærket, og var indkøbt til at overføre filer fra en
bærbar PC til Macen, da eternet porten i den bærbare var optaget af et
trådløst netværkskort.

Se også Peter's svar

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Per Rønne

Dato : 31-01-03 05:35

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> USB kabler kan ikke krydses, det a->a kabel du har købt er ikke til
> noget som helst !!!!!

Jeg tager kablet med til Cybercity for at få pengene tilbage, eller få
det byttet!

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-01-03 19:20

in article 1fplx9v.1qcdb5l13rbo28N%per@ronne.invalid, Per Rønne at
per@ronne.invalid wrote on 30/01/03 16:22:

> [...]
> [almindeligt eller krydset]?
>
> € Eller er det indkøbte A til A kabel, med to hanstik, defekt?

Prøv at læse lidt på det her, måske især 7 og 8:

<http://www.usb.org/faq/ans5#q7>

--
/peter