OS 10 - Illustrator 10
Fra : Storm

Dato : 29-01-03 21:15

Lille irriterende problem, som jo nok hænger på min preference-fil. Min
tools-palette forsvinder hver gang jeg har haft logget ud.
Jeg sætter den til visning uden et dokument oppe. Det skulle løse det.
Det gør det også mellem hver program-quit og -start, men har jeg logget
ud, er problemet der igen.
Hvad sker der egentlig med programmets preferencer når man logger ud?

Nogen bud på hvordan jeg løser det?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 15:31

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> ud, er problemet der igen.
> Hvad sker der egentlig med programmets preferencer når man logger ud?

Tror ikke rigtigt, jeg forstår.....Programmerne lukker da, når du logger
ud, så man skal da starte dem igen, hvilket vil sige, at du får
quit/start, og så gør den det ikke?

Jeg forstår det ikke, Nina.....smid pref. ad Pommern til - det skader
i hvert fald ikke....
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Storm

Dato : 30-01-03 16:17

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Tror ikke rigtigt, jeg forstår.....Programmerne lukker da, når du logger
> ud, så man skal da starte dem igen, hvilket vil sige, at du får
> quit/start, og så gør den det ikke?

Nej, ikke hvis jeg har haft logget ud, så er mine pref. "ændret" i
Illustrator 10.0.3.

> Jeg forstår det ikke, Nina.....smid pref. ad Pommern til - det skader
> i hvert fald ikke....

Men det hjælper heller ikke. I mellemtiden har jeg fundet ud af, at det
simpelthen er en bug ved OS 10.2.3.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 17:10

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Nej, ikke hvis jeg har haft logget ud, så er mine pref. "ændret" i
> Illustrator 10.0.3.

> Men det hjælper heller ikke. I mellemtiden har jeg fundet ud af, at det
> simpelthen er en bug ved OS 10.2.3.

Jamen, jeg har duda også X,10.2.3, og oplever ikke det, du skriver?
Hmm...no comprende, for nu at benytte en af dig, andetsteds benyttet
jargon..............
M.

Fra : Storm

Dato : 30-01-03 17:15

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> men, jeg har duda også X,10.2.3, og oplever ikke det, du skriver?
> Hmm...no comprende, for nu at benytte en af dig, andetsteds benyttet
> jargon..............

Altså med Illu. 10.0.3 og X 10.2.3 kan du logge ud, logge ind igen,
starte Illustrator og så har du din toolpalette åben fra start?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 17:19

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Altså med Illu. 10.0.3 og X 10.2.3 kan du logge ud, logge ind igen,
> starte Illustrator og så har du din toolpalette åben fra start?

Yes!........jeg afprøvede, inden jeg svarede første gang
Morten

Fra : Storm

Dato : 30-01-03 20:46

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Yes!........jeg afprøvede, inden jeg svarede første gang

Så det rigtigt gode spørgsmål: Hvordan gør du det?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 31-01-03 10:28

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Så det rigtigt gode spørgsmål: Hvordan gør du det?

Sikkert ligesom du:

Illustrator 10.0.3 er åben i Mac OS X, 10.2.3 -

I æblemenu´en vælger jeg LOG UD -

Dialogen spørger, om jeg vil lukke alle programmer og logge ud? -

Jeg svarer JA -

Programmerne gemmer og lukker -

Min LOG IND dialog kommer frem -

Jeg skriver mit password -

Jeg åbner Illustrator -

Voila...........Sådan gør jeg

Hej fra
Morten..........(Hvad er det for en Illustratorgruppe, du
frekventerer?).

Fra : Storm

Dato : 31-01-03 11:18

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

[Klip]

> Voila...........Sådan gør jeg

Jeg må (med røde kinder) indrømme, at det ser ud som om det faktisk har
hjulpet at smide preferencefilen ud, ihvertfald 2 ud ad 3 gange.
Lidt uforståeligt, medmidre jeg laver et ubevidst genvejsstunt der gør
det.

> (Hvad er det for en Illustratorgruppe, du frekventerer?).

_alt.graphics.illustrator_ er klart bedre end
adobe.illustrator.macintosh - selv om det er begge platforme, er det her
kapaciteterne sidder

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 01-02-03 18:00

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
>
> [Klip]

> Jeg må (med røde kinder) indrømme, at det ser ud som om det faktisk har
> hjulpet at smide preferencefilen ud, ihvertfald 2 ud ad 3 gange.

Ups - det var ikke for at være koket, det var røde _ører_ jeg mente
Men det hjælper nu ikke alligevel, og der er ingen konsekvens i det. Jeg
kan ikke regne med at Tool-paletten er fremme ved opstart.

> Lidt uforståeligt, medmidre jeg laver et ubevidst genvejsstunt der gør
> det.

Og sådan et er der ikke. Men nu har jeg lavet et, så jeg kan slå Tools
til når de er væk.

--
Venlig hilsen
Nina Storm