*suk*, *suk* og *suk* igen
Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 15:44

Hejsa, alle.

For et par dage siden (midt i sidste uge, tror jeg), skrev jeg ang. min
700 Mhz iBook, som var blevet erklæret død og borte af
reperationsfirmaet Canon. Efter at have snakket sammen med en faktisk
helt flink gut hos Apples kundesupport fik jeg en anden tekniker, fra et
andet firma, til at kigge på den, og han kom angiveligt til samme
konklusion som Canon: Der har været væske i maskinen, og reparationen er
ikke dækket af garantien. Jeg mener ikke, jeg har noget grundlag for at
sætte spørgsmålstegn ved to teknikeres selvstændige vurderinger - der må
da være grænser for hvor korrupte/inkompetente, sådan nogle kan være?
Men der er altså ikke noget at gøre - hvis den skal repareres, kommer
jeg selv til at betale det; Altså står jeg og mangler mit
hovedinstrument. Heldigvis har de superflinke folk hos Musikhuset Aage
Jensen givet mig et godt tilbud på en stationær G4, så det går nok - men
det hele har stadig kostet mig 16500 kr. Pis også, som de siger.

Såøh... er der nogen der vil købe en defekt iBook? Hverken skærm,
strømforsyning, eller batteri fejler noget

/Niklas

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 29-01-03 16:14

On 29/01/03 15:44, in article nisbeth-804C95.15440529012003@news.tele.dk,
"Ove Jensen" <nisbeth@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Såøh... er der nogen der vil købe en defekt iBook? Hverken skærm,
> strømforsyning, eller batteri fejler noget

Hej

Det lyder godt nok surt.

For nu ikke det skal blive mere surt, så check lige hvilken G4 du køber,
nogle af dem støjer mere end andre, specielt de nyere MDD modeller (dual 867
og op).

MVH

Tommy

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 17:26

> [...]
> nogle af dem støjer mere end andre, specielt de nyere MDD modeller (dual 867

Tilbuddet går på en 400 Mhz - altså en gammel sag, men prisen er MEGET
favorabel.... Den har stået i et studie før, så der er ekstra RAM og
vidst også en ekstra HD.
Min bror har en magen til, som jeg har brugt til at lave musik på før;
det er gået udmærket, både mht. regnekraft og støj, som har ikke været
et problem der - selvom den jo larmer væsentlig mere end en iBook.
Desværre rækker finanserne ikke til stort bedre...

/Niklas
(som stadig venter på, at medierne rapporter, at historien om Joe
Strummers hjerteanfald bare var en dårlig vittighed... så tag da Johnny
Rotten i stedet, for helvede...)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-01-03 18:01

Ove Jensen <nisbeth@post4.tele.dk> wrote:

> Tilbuddet går på en 400 Mhz - altså en gammel sag, men prisen er MEGET
> favorabel.... Den har stået i et studie før, så der er ekstra RAM og
> vidst også en ekstra HD.

Det lyder ENORMT dyrt. Sådanne maskiner går for omkring 5-6000 kr.
brugt. RAM koster intet i dag og harddiske ligeså. Tjek lige om der er
dyre lydkort el. lign, for ellers bliver du taget ved næsen!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 18:35

In article <1fpk7b1.aj8r57s7mf0mN%spam02@tdcadsl.dk>,
spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) wrote:

> Det lyder ENORMT dyrt. Sådanne maskiner går for omkring 5-6000 kr.
> brugt. RAM koster intet i dag og harddiske ligeså. Tjek lige om der er
> dyre lydkort el. lign, for ellers bliver du taget ved næsen!

Nu sagde jeg jo heller ikke, hvad jeg skulle give for den, men jeg ville
nu selv mene, det er et godt tilbud, jeg har fået. iBook'en får jeg
tilbage, men den er ubrugelig. Hvad er det, der lyder dyrt?

.... og jeg, som bare ville lave lidt hiphop for sjov...

/Niklas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-01-03 00:52

> Nu sagde jeg jo heller ikke, hvad jeg skulle give for den, men jeg ville
> nu selv mene, det er et godt tilbud, jeg har fået. iBook'en får jeg
> tilbage, men den er ubrugelig. Hvad er det, der lyder dyrt?

Arghh... jeg læste forkert, da jeg troede at du skulle give 16500 kr.
for G4'eren. Sorry..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-03 03:38

Hej Niklas

Uanset, hvad Musikhuset Aage Jensen kan finde på at bilde dig ind, så må du
_IKKE_ købe en G4/400 til musikproduktion!!! - Det er noget nær den værste
model til det formål.

Og hvis AaJ siger, at den har stået i et studie og været brugt dér, så vil
jeg ikke give _én_ krone over 3000kr. for den, - og så vil jeg endda være
bange for at gøre det! - Har du fx. eksterne lydmoduler - lydkort, MIDI,
keyboard osv., så er det ikke engang sikkert, at de vil virke sammen med den.
- Havde det så bare været en G4/450, så stiller sagen sig helt anderledes.
Den er langt bedre og mere kompatibel med eksternt udstyr. - Spørg blot en
vis Thomas Neumann om hvilke problemer han har haft med et par af de der
G4'ere...

Du vil være bedre tjent med at købe en gammel G3/300 eller G3/333AV (Beige)
og så smide en G4 opgradering + USB/FW kort i den. Dert er der andre
musikfolk, der har gjort - med meget fine resultater.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-01-03 09:09

in article 3E38900F.A5CF8D4A@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 30/01/03 3:38:

> [...]
> vis Thomas Neumann om hvilke problemer han har haft med et par af de der

Er du fuld? En G4 400 og 450mhz er samme maskine med undtagelse af processor
og og harddiskbestykning. Og så tror jeg du tænker på Thomas Schreiber som
havde problemer med nogen helt andre maskiner, en B&W G3 samt en Dual 500mhz
G4. Niklas kan roligt købe den maskine hvis prisen er rimelig.

--
/peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-03 17:02

Hej Peter

Undskyld ja selvfølgelig Thomas Schreiber, men det ændrer ikke ved hverken mine
eller flere andres erfaringer med den gamle G4/400 og musik - ja, multimedia i det
hele taget.
Beklager Peter, men det er desværre fakta...

mvh. Erik Richard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 17:05

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> hverken mine eller flere andres erfaringer med den gamle G4/400 og
> musik - ja, multimedia i det hele taget. Beklager Peter, men det er

Hvad er problemet med maskinen?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Ove Jensen

Dato : 30-01-03 17:33

In article <m2fzrahbd2.fsf@sputnik.janus.dk>,
Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hvad er problemet med maskinen?
>
> -j

Jeg kørte nu Logic Audio 4.81 på sådan en igennem 3-4 måneder. Uden
hovedpine - men det var selvfølgelig også gennem det interne lydkort, og
uden externt MIDI grej.

/Niklas

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-01-03 18:03

in article 3E394C8E.6D5C3130@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 30/01/03 17:02:

> [...]
> det
> hele taget.
> Beklager Peter, men det er desværre fakta...

Er du så ikke lige rar at forklare mig forskellen på en 400mhz og en 450mhz?
Og hvilken betydning det har for en 400mhz's audio og multimediaevner?

--
/peter

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 09:40

> [...]

> Uanset, hvad Musikhuset Aage Jensen kan finde på at bilde dig ind,
> så må du _IKKE_ købe en G4/400 til musikproduktion!!! - Det er noget

Hvorfor dog?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-03 02:25

Hej Janus

Fordi, som jeg også skrev, - så kan der være problemer med eksterne USB
og/eller Firewire enheder i form af div. lydkort, MIDI enheder osv. -
Også selvom disse enheder er 'Mac Editions'.

Og så findes der rent faktisk flere versioner af netop G4/400. Der findes
to grundmodeller. Én med indbygget zip drev og alm. CD drev, samt en
version med indbygget DVD drev.

Iflg. de opl. jeg har, så er der kommet en del her til landet, hvor
zip-drevet blot er erstattet med DVD drevet uden videre og uden at være
ordentlig tilpassede mht. bl.a. firmware og ROM'ens konfiguration.

Jeg har heller ikke sagt, at G4/400 er en dårlig maskine til alm. brug.
Det er specifikt til multimediebrug, den ikke er velegnet. Jeg er
'bagvagt' for et amtskommunalt projekt, hvor de har 3 af disse maskiner,
og de har ikke andet end problemer med dem til deres lydproduktioner og
delvis også til videoproduktioner. De er generelt ustabile, såsnart der
sættes lydmoduler til dem via USB, og ligeledes med den video editor til
FW, de bruger.

Et andet problem, som vi fandt på alle de her tre, var, at RAM'en
tilsyneladende 'fragmenteres' og ikke tømmes helt, når man lukker et
program. Dette blev dog lidt bedre, da der blev opg. til OS 9.2 og VM
blev slået fra. Men godt er det ikke.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 31-01-03 09:45

in article 3E39D072.50D6567D@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 31/01/03 2:25:

> Og så findes der rent faktisk flere versioner af netop G4/400. Der findes
> to grundmodeller. Én med indbygget zip drev og alm. CD drev, samt en
> version med indbygget DVD drev.

Der er ingen forskel i hverken firmware el. hardware på G4/400 mhz uanset om
de har DVD, CD el. Zip.

> Iflg. de opl. jeg har, så er der kommet en del her til landet, hvor
> zip-drevet blot er erstattet med DVD drevet uden videre og uden at være
> ordentlig tilpassede mht. bl.a. firmware og ROM'ens konfiguration.

Så er det godt nok nogen mærkelige oplysninger du har. Tror du Apple ville
sælge Zipdrev til eftermontering i de maskiner hvis det krævede en anden
firmware og ROM? Du har en livlig fantasi.

Kom nu med noget dokumentation istedet for at skræmme Niklas væk fra det,
der kunne være en god handel. Ammestuehistorier tæller ikke.

--
/peter

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 31-01-03 10:05

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Ammestuehistorier tæller ikke.

Optimist

--
preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Peter Kiil

Dato : 31-01-03 10:11

in article 1fpnanp.94g5z21qsmq88N%null@device.dk, Preben Boedker Nielsen at
null@device.dk wrote on 31/01/03 10:05:

> Optimist

Jeg ved det godt....

--
/peter

Fra : Tina H.

Dato : 29-01-03 17:12

Hej Ove

Ja det er squ rigtig surt. Hvis du kan vente med at købe ny Mac, så vent der
er nye på vej til gode priser. Gå ind på Apples website og kig.

hilsen Tina

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-01-03 17:17

> [...]

> Såøh... er der nogen der vil købe en defekt iBook? Hverken skærm,
> strømforsyning, eller batteri fejler noget

Du har vel en klumre forsikring ikek ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 17:56

> Du har vel en klumre forsikring ikek ?

Ikke forstået, hr. Gylling

/Niklas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-01-03 17:52

> Ikke forstået, hr. Gylling

Nu er jeg ikke helt med på hvordan der er kommet vand i den, men det er
vel også ligegyldigt.

Jeg har sådan en klumreforsikring, som dækker hvis jeg ved et uheld
hælder kaffe i tastaturet på min bærbare. Selvrisikoen er godt nok på
ca. 4.000,-, men det er jo langt mindre end hvad du skal betale for en
ny computer.

I dit tilfælde må det da kunne betale sig at bruge din ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 18:33

> [...]
> ny computer.
>
> I dit tilfælde må det da kunne betale sig at bruge din ?!

Hvis det er noget, jeg selv skal have gjort noget aktivt for at få, så
nej. Jeg har de forsikringer, min far har været så flink at tegne for
mig, og hvad der nu ellers gælder, når jeg stadig bor hjemme. Computeren
som sådan er ikke forsikret.

Og jeg aner ikke, hvordan der er kommet vand i. Det eneste sted, der
decideret kan være spildt noget i den, er på værkstedet efter jeg sendte
den til reperation. Skaden er nok opstået, fordi jeg transporteret den i
en almindelig rygsæk - som måske ikke er vandtæt nok, hvis det har
regnet. Jeg ved ikke, men det er også fuldstændig irrelevant, for det
kan enhver jo komme og sige.

/Niklas

Fra : Andreas Rasmussen

Dato : 29-01-03 18:37

> [...]

> en almindelig rygsæk - som måske ikke er vandtæt nok, hvis det har
> regnet. Jeg ved ikke, men det er også fuldstændig irrelevant, for det

Jeg skal ikke kunne sige om følgende er tilfældet for dig, men da jeg
sendte min mobiltelefon ind til reperation da joysticket havde svært ved
at virke vertikalt, fik jeg den tilbage med den besked at der var kommet
vand i elektronikken = ingen garanti. Den havde aldrig været udsat for
andet end at være i min lomme, og havde desuden fungeret upåklageligt
(bortset fra joysticket) i næsten et år. Jeg ser det som en dårlig
undskyldning for en reperation de ikke lige syntes de gad / ville blive
for dyr.

Jeg troede/håbede da bare at apple's værksteder har lidt højere moral
end Merlins.

Held og lykke.

anr

"When you think about it - mud is nothing but wet dirt!"
- Homer Simpson

Fra : Per Madsen

Dato : 29-01-03 19:00

> [...]

> en almindelig rygsæk - som måske ikke er vandtæt nok, hvis det har
> regnet. Jeg ved ikke, men det er også fuldstændig irrelevant, for det

Den har ikke stået under et utæt akvarie,... Det dækker din
forsikring nemlig

--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 20:54

In article <1fpka0b.qtzfjlsl5amiN%permandREMOVE@cool.dk>,
permandREMOVE@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Den har ikke stået under et utæt akvarie,... Det dækker din
> forsikring nemlig

Jeg er vist lidt fatsvag idag... hvad mener du? At min alm. forsikring
bør dække det? Jeg kan jo ikke redegøre for, hvordan skaden er opstået.
/Niklas

Fra : Per Madsen

Dato : 29-01-03 21:14

> [...]

> Jeg er vist lidt fatsvag idag... hvad mener du? At min alm. forsikring
> bør dække det? Jeg kan jo ikke redegøre for, hvordan skaden er opstået.

Kan jeg maile dig direkte på ovenstående adresse?
--
Per Madsen
www.ecotox.dk

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 22:07

In article <1fpkg9h.osn1av1u7urvyN%permandREMOVE@cool.dk>,
permandREMOVE@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Kan jeg maile dig direkte på ovenstående adresse?

Prøv: revolution808@hotmail.com

/Niklas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-03 20:48

> [...]
> en almindelig rygsæk - som måske ikke er vandtæt nok, hvis det har
> regnet. Jeg ved ikke, men det er også fuldstændig irrelevant, for det

Det er kondensvand. På en kold computer der tages med ind i varmen,
sker der det samme som på indersiden af en vinduesrude en kold dag.
Den varme lufts indhold af vand kondenseres på den kolde flade, da kold
luft ikke kan rumme lige så meget vand som varm luft.

Der er som regel temmeligt varmt i et studie, din computer har måske
derfor været ude for for store temperaturforskelle.

Placér derfor aldrig en computer eller en guitarforstærker (aht.
rørerne) i bagagerummet på en taxa. Den skal ind på bagsædet at ligge.

vh Flemming Rubini

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 21:12

In article
<1fpkemm.arq2ulo7om7mN%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk>,
flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) wrote:

> Der er som regel temmeligt varmt i et studie, din computer har måske
> derfor været ude for for store temperaturforskelle.

Jeg tror nu ikke, mit 'studie' er så meget varmere end enhver anden
18-årigs soveværelse...

> Placér derfor aldrig en computer eller en guitarforstærker (aht.
> rørerne) i bagagerummet på en taxa. Den skal ind på bagsædet at ligge.
>
> vh Flemming Rubini

Hmm. Hvad med hvis jeg har brugt den i bussen (meget inspirerende sted
for en musiker/tekstforfatter, faktisk), og så skal direkte ud i kulden,
med computeren på vågeblus i en rygsæk? Er det det, der er galt?

Iøvrigt sagde ham jeg snakkede med hos Apple, at der var for meget væske
til at det kan være kondensvand - han mente at det var et glas vand, der
var spildt i den. Jeg kan ikke modbevise det, men bare sige, at det
kender jeg altså ikke noget til. Hvilket jo ikke vil holde i en retssal.
Jeg tror der skal stå et referat af min sag under 'bittert' i ordbogen.
Eller, hvis jeg må være så fri, kan det meget kort opsumeres i mit
yndlings Jakob Martin Strid citat:

FUCK!!

/Niklas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-01-03 21:27

Ove Jensen <nisbeth@post4.tele.dk> writes:

> Eller, hvis jeg må være så fri, kan det meget kort opsumeres i mit
> yndlings Jakob Martin Strid citat: FUCK!!

Jamen, for pokker altså! Har folkene på værkstederne fortalt, hvad
maskinen mere præcis fejler og hvad der skal udskiftes? Er printet
iret til, eller kan den mon fixes med en hårtører og en masse
tålmodighed? Der står en Ibook-700 på spil. Hvis jeg var dig ville jeg
skille skidtet af selv og forsøge at lokalisere bristen og udbedre
den.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 22:10

In article <m23cnbu2gp.fsf@sputnik.janus.dk>,
> [...]

> tålmodighed? Der står en Ibook-700 på spil. Hvis jeg var dig ville jeg
> skille skidtet af selv og forsøge at lokalisere bristen og udbedre

Hmm. Jeg skaffer mere info snarligt, men jeg ved at der blev snakket om
irring, mest omkring portene/drevene... men de kan fortælle mig hvad som
helst. Jeg er bare musiker, for pokker!
Evt. kan jeg måske lægge nogle billeder på nettet... så kan vi fixe det
sammen

/Niklas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-01-03 22:19

Ove Jensen <nisbeth@post4.tele.dk> writes:

> Evt. kan jeg måske lægge nogle billeder på nettet... så kan vi fixe
> det sammen

God ide. Lyder som et skægt projekt her til gruppen. Jeg har fikset
flere ting gennem tiden uden rigtig at vide hvordan, inden jeg åbnede
kabinittet.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : ole thofte

Dato : 29-01-03 22:55

"Janus Sandsgaard" og

> God ide. Lyder som et skægt projekt her til gruppen. Jeg har fikset
> flere ting gennem tiden uden rigtig at vide hvordan, inden jeg åbnede
> kabinittet.

Hej Janus og Ove,
som moralsk opbakning til 'gør-det-selv' projektet, vil jeg fortælle om min
kollega, hvis kæreste havde en bærbar med defekt skærm. Hun fik at vide i
butikken, at den kunne repareres for 6.000 kr...! Kollegaen er lidt af en
gør-det-selv Kjeld og ville se hvad problemet var, fordi han havde hørt at
reparatørerne ikke arbejder på komponentniveau, som det så smukt hedder, men
skifter printkort og andre store enheder ud ad gangen. Han skilte lortet
delvist ad og opdagede at kablet fra 'krop' til skærm var knækket, fordi der
var en lille grat på en plastikring, der samlede nogle fladkabler. Med tiden
havde de mange frem- og tilbagevridninger hen over graten medført et brud.
Han fjernede isoleringen fra kablet med temmelig mange baner og tilpassede
en stump fladkabel, som han herefter simpelthen loddede ind så kablet igen
kunne 'nå'. Det var dybt tilfredsstillende at se skærmen vågne op igen,
fortalte han!
Det tog 3 timers puslen alt i alt, men de var godt investeret mhp fremtidig
goodwill hos kæresten!! Han gav dog kun 3 timers garanti på reparationen....
Den bærbare virker stadig her en måned efter og hvad kan vi så lære af det?.
At Janus har den rette indstilling og at der måske heller ikke er de store
problemer med din iBook, Ove, når det kommer til stykket. Der er i hvert
fald ikke så meget at tabe ved at forsøge. Der er evt anvisninger at hente
på nettet. Tag billeder af maskinen efterhånden som den bliver skilt ad så
processen kan rekonstrueres og billeder evt kan rundsendes til teknikkyndige
med forespørgsler.
Held og lykke med projektet!

venlig hilsen ole thofte

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 00:13

"ole thofte" <ole.thofte@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> ikke er de store problemer med din iBook, Ove, når det kommer til
> stykket. Der er i hvert fald ikke så meget at tabe ved at forsøge.

Netop. Min sviger-papfar lånte engang sit dyre Nikon zoom-objektiv ud
til en af sine unger, som skulle på kano-tur. Det endte selvfølgelig
med at det røg ned på bunden af åen, og at forhandleren erklærede det
for dødt. Alt andet ville også være uforsvarligt fra et
forretningmæssigt synspunkt, for der var mose-agtigt vand overalt i
dimsen.

Så let lod sviger-papfar sig nu ikke påvirke, så han pillede
zoom-dimsen fra hinanden, rensede alle de mikro-små stumper - og
samlede hele balladen igen med mini-værktøj, lup og brug af datterens
neglelak til at hæfte skruer og den slags. Det tog en helvedes tid og
krævede en tålmodighed, som jeg ikke selv besidder. Men resultatet var
strålende: Objektivet har virket 100 pct. lige siden, nu på sit femte
år. Vi brugte det i Italien sidste sommer.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 30-01-03 20:49

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> [...] som moralsk opbakning til 'gør-det-selv' projektet [...]

Lidt mere opbakning

Jeg havde hældt kaffe i min Wacom tegneplade hvorefter den virkede meget
underligt, men efter en masse gnubben med en vatpind og lidt sprit rundt
omkring på den forkalkede printplade, har den fungeret upåklageligt lige
siden

mvh ~ Jørgen

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 29-01-03 22:57

Ove Jensen <nisbeth@post4.tele.dk> wrote:

> Evt. kan jeg måske lægge nogle billeder på nettet... så kan vi fixe det
> sammen

Det er efter sigende ikke særligt nemt at skille iBook'en ad, men hvis
du har Apples reparationsmanual går det nok nemmere.

Hent de 2,8 MB PDF på http://imv.au.dk/~mpagh/ibook_repair.pdf

Venlig hilsen Mikkel

--
Mikkel Pagh
Berlin

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 30-01-03 17:33

> [...]

> helst. Jeg er bare musiker, for pokker!
> Evt. kan jeg måske lægge nogle billeder på nettet... så kan vi fixe det

Jeg synes at denne sag bør sendes til Forbrugerstyrelsen.

--
Peter - http://titancity.com/ , http://haxor.dk/islamnyt/
BLOOD OF LUCIFER - KLIP DIT HÅR OG FÅ ET JOB!!!

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-01-03 22:45

> [...]
> Iøvrigt sagde ham jeg snakkede med hos Apple, at der var for meget væske
> til at det kan være kondensvand - han mente at det var et glas vand, der

Så er der kalkpletter på printpladen.
Nu ikke noget med fingeraftryk eller lignende før vi har set billederne

vh Flemming Rubini

Fra : Ove Jensen

Dato : 29-01-03 23:04

In article
<1fpkkgw.1envgxq12p5yk8N%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk>,
flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk (Flemming Rubini) wrote:

> Så er der kalkpletter på printpladen.
> Nu ikke noget med fingeraftryk eller lignende før vi har set billederne
>

> vh Flemming Rubini

Den kommentar har måske reddet det hele! Ingen kalkpletter = skaden
forvoldt af kondensvand/fugt = stor sandsynlighed for at forsikringen
dækker. Heh.
Med mindre selvfølgelig de opdager, at jeg altid drikker demineraliseret
vand herhjemme

/Niklas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 00:08

Ove Jensen <nisbeth@post4.tele.dk> writes:

> Med mindre selvfølgelig de opdager, at jeg altid drikker
> demineraliseret vand herhjemme

De er fanme tossede, de musikere...

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : ole thofte

Dato : 30-01-03 00:23

"Janus Sandsgaard"

> De er fanme tossede, de musikere...

Ja, med mindre vi kan få at vide, hvad han blander det med af
printlakopløsende vædsker...
- fx: en rigtig god blanding er 1 dråbe vand til et godt glas maltwhisky!
det bringer aromaen og smagen rigtigt frem.

vh ole thofte

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 09:39

> [...]

> printlakopløsende vædsker... - fx: en rigtig god blanding er 1
> dråbe vand til et godt glas maltwhisky! det bringer aromaen og

Hendrix er tilbage!

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-03 03:26

Hej Niclas

Jeg har sendt en mail til din (eller din fars?) adresse ang. problemet med
forsikring m.v. Check lige den.

Meget kort går det ud på, om du kan få en erklæring fra den ene eller begge
værksteder på, at det skyldes kortslutning, - så er det i og for sig
ligegyldigt, hvad der har forårsaget kortslutningen. I det tilfælde vil din
alm. indboforsikring dække helt eller delvis for kortslutningsskader. Da
rep. vil koste mere end en tilsvarende ny, så kan du forlange at få summen
udbetalt, og du kan så bruge beløbet til at købe ny computer for.

Forsikringsselskabet kan også kræve, at du skal modtage en tilsvarende
computer i tilsvarende stand, - altså en computer af samme type, som den,
der er blevet skadet. De fleste selskaber har det sådan, at de har aftaler
om indkøb hos en bestemt importør / autoriseret forhandler.

Mht. hvor og/eller hvordan vandskaden er opstået, - tja, så har jeg et par
ret alvorlige eksempler på, at det værksted, hvor jeg har indlevert et par
produkter til garantirep. har hævdet, at de har været vandskadet, hvilket de
så absolut ikke har været, - så det er rent faktisk muligt, at det er
værkstedet, der har klumret godt og grundigt i det på en eller anden måde. -
Jeg fik ikke med i den mail, jeg har sendt til dig direkte, men det undrer
mig noget, at computeren har været sendt til Canon. Canon har _ikke_ et
autoriseret computerværksted i Danmark - eller andre steder for den sags
skyld. - Og mig bekendt er Canon Danmark ikke autoriseret Apple Service
Partner med ret til rep. af bærbart udstyr. - Så skal jeg være ærlig, så
lyder det for mig, som om værkstedet forsøger at komme uden om et problem,
som de selv er skyld i

mvh. Erik Richard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-01-03 17:31

Ove Jensen <nisbeth@post4.tele.dk> writes:

> Såøh... er der nogen der vil købe en defekt iBook? Hverken skærm,
> strømforsyning, eller batteri fejler noget

Jeg har netop set en efterlysning på en defekt iBook på en af RUCs
mailinglister, men den interesserede forventer vist kun at betale
noget rødvnin for apperatet.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 29-01-03 19:49

anrNOT@partmac.com writes:

> [...]
>for dyr.
>
>Jeg troede/håbede da bare at apple's værksteder har lidt højere moral

Den har vi også været på. Min mands 2 år gamle mobil Nokia 6210 gik
istykker. De sagde også at det var fugt? Ja, det skulle være kropsvarmen,
når man har den i en brystlomme. Ja, hvad siger man til det?

Godt jeg ikke har plads til at have min d'er

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 29-01-03 20:41

Ove Jensen <nisbeth@post4.tele.dk> wrote:

> Såøh... er der nogen der vil købe en defekt iBook? Hverken skærm,
> strømforsyning, eller batteri fejler noget

Ked af at høre din historie.

Hvis det har nogen interesse overhovedet, vil jeg gerne købe batteriet
og evt. også strømforsyningen. Eller evt. det hele, som
reservedelslager, men jeg vil desværre ikke kunne betale det helt vilde.

Skriv mig evt. en mail på mpagh (at) imv.au.dk.

Venlig hilsen Mikkel, som føler sig lidt som en dum grib.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-01-03 21:37

In <nisbeth-804C95.15440529012003@news.tele.dk> Ove Jensen wrote:
> Hejsa, alle.
>
> For et par dage siden (midt i sidste uge, tror jeg), skrev jeg ang.
> min 700 Mhz iBook

Jeg læste dit indlæg dengang, det er noget af en gyser. Men at sælge den
som reservedele lyder lidt vildt.
Det må være til at finde ud af hvilke bestandtdele der er defekte i
mac'en. Ok du får besked på at der har været væske i maskinen men af den
grund går hele maskinen jo ikke i stykker som med så meget andet er det
jo kun en enkelt eller måske to dele som reelt er i stykker.
Jeg tror at begge firmaer skønner at det eneste rigtige er at skifte
hele printet i maskinen. dette gør de dels for at kunne stå inde for
reperationen og for at slippe for større indgreb.
Måske skal printet bare renses tørres og omlakeres. dette har jeg
oplevet med andet elektronik så som mobiltelefoner mm.
Som du står nu har du alt at vinde og ikke meget at tabe, derfor:
Kender du ikke nogen et eller andet som arbejder med finelektronik så
som mobiltelefoner ell lign. se om du ikke kan finde en som kan rense
printet og tørre det, måske du på den måde kan få den til at virke igen?

Dette indlæg er blot tanker som jeg har gjort mig efter dit indlæg i
sidste uge...

Henry Lerche Madsen

Fra : [5220] maciek

Dato : 29-01-03 22:54

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> printet og tørre det, måske du på den måde kan få den til at virke igen?
>
> Dette indlæg er blot tanker som jeg har gjort mig efter dit indlæg i

Jeg kender en som repererer mobiltelefoner efter vandskade. Hvis vi kan
få hovedprintet frit fra computeren, kan du sende det til ham, og så må
vi jo bare krydse fingre for at der kan gøres noget. Jeg kender også en
ingeniør, som måske (med lille m) vil kunne fixe den.
Jeg mener at du har jo intet at tabe, og alt at vinde. Har du lyst til
at bruge nogle hundrede kroner på projektet, vil jeg med glæde hjælpe
dig...

mvh. Maciek

Fra : ole thofte

Dato : 30-01-03 10:13

"[5220] maciek" skrev
> [...]
> Jeg mener at du har jo intet at tabe, og alt at vinde. Har du lyst til
> at bruge nogle hundrede kroner på projektet, vil jeg med glæde hjælpe

Det var inspirerende at høre. Jeg har efterfølgende fundet en reparatør på
nettet (på Valby Langgade i København):
http://www.unlockzonen.dk/default.asp?valg=forside
Han reparerer mobiltelefoner med vandskade for 150 kr. Måske kunne han
overtales til at kigge på en iBook også. Personligt vil jeg lade ham se på
min søns mobil: i lettere animeret tilstand kom han for skade at bøje sig
lidt for langt over lokummet og så derefter mobilen ligge og grine til ham
nede i kummen. Selv om han hev den op med det samme (!) var og forblev den
ikke den samme.

vh ole thofte

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 10:17

> [...]

> http://www.unlockzonen.dk/default.asp?valg=forside Han reparerer
> mobiltelefoner med vandskade for 150 kr. Måske kunne han overtales

Måske, men vær opmærksom på, at det er et helvede at åbne en iBook - i
hvert fald første gang.

"Lettere animeret tilstand". Fniiis.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 30-01-03 13:17

> [...]

> nede i kummen. Selv om han hev den op med det samme (!) var og forblev den

Aqua-look

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 10:17

On Wed, 29 Jan 2003 22:54:18 +0100, macfreak_slet_@tiscali.dk ([5220]
maciek) wrote:

> [...]
>Jeg mener at du har jo intet at tabe, og alt at vinde. Har du lyst til
>at bruge nogle hundrede kroner på projektet, vil jeg med glæde hjælpe

Ikke for at agere lyseslukker, men jeg åbnede på et tidspunkt en iBook
efter en vand- (eller rettere rødvins-)-skade, og der var flere af
lakridserne på printet brændt af.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 00:21

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 09:52

On 30 Jan 2003 00:20:38 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Netop. Der er kæmpe forskel mellem, 1) hvordan man somn virksomhed
>tilgår en defekt computer, som man skal tjene penge på at reparere,

Man skal også huske at der er garanti på reperationen.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 10:10

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Man skal også huske at der er garanti på reperationen.

Netop.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-02-03 15:29

Hmmmm

> Netop.

Nu må i lige stoppe... Jo nok er der garanti på reperationen, men det er jo
lige null når han skal give mere for denne reperation end en ny maskine
koster i dag .....
Hvis jeg husker rigtigt skulle Niklas give ca. 1500,- mere for rererationen
end en ny maskine koster i dag.
Hvad ville i selv vælge:
1) Få den fixet til 1500,- mere end en ny maskine og måske 1/2 år garanti på
reperation...
2) Købe en ny med 3 års garanti og samtidig spare 1500,-

????
See yea..
Henry Lerche Madsen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 30-01-03 10:00

Hej Niklas,

Prøv at tage den med ud på workshoppen på lørdag. Så skal jeg hviske dig i
øret, hvem du evt. kan spørge om hjælp. Har sendt en mail til din Far

Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 30-01-03 23:05

tietze@mail.dk writes:

> [...]
>underligt, men efter en masse gnubben med en vatpind og lidt sprit rundt
>omkring på den forkalkede printplade, har den fungeret upåklageligt lige

Og min pen til Wacompladen røg med i vaskemaskinen, da jeg af og til komer
til at putten den i min bukselomme, når jeg pludselig skal et eller andent
væk fra computeren. Efter et par dage på varmeapparatet, var den OK igen
og det er mindts 1-2-år siden
Hilsen Hanne