Hjælp - printer?
Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 29-01-03 14:58

Hej Mac-folk

Jeg står nu for at skal købe mig min første mac-kompatible printer. Det er
mega-monster lang tid siden jeg købte min pc-only laser.

Har fundet
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484577935>

En Brother 1440.

Hvad er jeres mening om produktet?
Kan jeg få et bedre produkt til prisen ved at købe andet?
Kvalitet?
Driver-opdaterings-hastighed? hehe.. hvis der er noget der hedder det? Kan
se de understøtter helt op til OS 10.2 det er vel fint nok.
Levetid?
Diverse for/imod?

"Storebroderen" til 1440 synes jeg blot har en masse funktioner jeg ikke vil
betale for. Jeg er jo kun en fattig jurastuderende som skal printe lidt
opgaver og breve. (ikke noget dtp m.m.)

På forhånd tak

Thomas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-01-03 15:24

Thomas Neumann [8260] <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> [...]
> betale for. Jeg er jo kun en fattig jurastuderende som skal printe lidt

Skal det være Laser ?

Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg straks, køb dig en netværksfætter og
så gik jeg ellers i gang med at kigge på edbpriser.dk

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-01-03 16:48

> Skal det være Laser ?
>
> Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg straks, køb dig en netværksfætter og
> så gik jeg ellers i gang med at kigge på edbpriser.dk

Jeg sidder lidt i samme situation, og jeg fulgte tråden hvor postscript
blev anbefalet kraftigt. Men alligevel tænker jeg: Det er jo bare til
word-dokumenter, emails og interne arbejdspapirer...
Jeg vil gerne have laser pga. lave driftsomkostninger, hurtighed og
skarphed.
En kammerat sagde, at Brother og OKI har et dårligt ry, hvorimod f.eks.
Minolta og HP var nogen, man skal kigge på. Hvorhenne er Lexmark? Er der
hold i kammeratens udtalelser?
Er der et site, hvor man kan se mac-lasere på tværs af mærkerne?

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-01-03 17:36

_REMOVE_pst@phenomen.dk (Poul Skovmand Thingholm) writes:

> [...]
> Lexmark? Er der hold i kammeratens udtalelser? Er der et site, hvor
> man kan se mac-lasere på tværs af mærkerne?

Jeg ved ikke om man kan sige, at Brother og OKI generelt laver
dårligere printere, men de adskiller sig fra eksempelvis HP ved, at
man skifter toner og tromle seperat: På Brotger køber man typisk en
toner til 200 kr., men skal så til gengæld af med omkring 1.000 kr (?)
for en tromler efter x udskrifter. På HP skifter man tromle samtidig
med toneren (det er een og samme dims), og får derfor udjævnet
udgifterne og skal ikke tage stilling til tromlen.

Har selv en Brother, der efter fem måneder uden brug sværter siderne
sorte. Frygter at det er tromlen, der er død. :-/

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 29-01-03 17:42

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
>
> Har selv en Brother, der efter fem måneder uden brug sværter siderne
> sorte. Frygter at det er tromlen, der er død. :-/

Har du rystet tromlen, Janus?
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-01-03 17:53

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Har du rystet tromlen, Janus?

Ja.

- rystet tromlen
- pillet toneren ud
- renset og støvsuget printer og tromle
- sat ny toner i.

Stadig kraftig sværtning af siderne.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 08:29

On 29 Jan 2003 17:35:50 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Har selv en Brother, der efter fem måneder uden brug sværter siderne
>sorte. Frygter at det er tromlen, der er død. :-/

Ryst toneren og print 10-15 helt blanke sider og se om det ikke
hjælper.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 09:41

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Ryst toneren og print 10-15 helt blanke sider og se om det ikke
> hjælper.

Er forøgt. Stadig lutter kraftigt sværtede ark. Det eneste den har
været udsat for er stilstand i 5 - 6 måneder. Der har ikke været
problemer med den tidligere. Andre bud på en løsning?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 10:12

On 30 Jan 2003 09:41:20 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Er forøgt. Stadig lutter kraftigt sværtede ark. Det eneste den har
>været udsat for er stilstand i 5 - 6 måneder. Der har ikke været
>problemer med den tidligere. Andre bud på en løsning?

Er sværtningen ensartet over hele papiret og sidder sværtningen fast
på papiret?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 10:16

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Er sværtningen ensartet over hele papiret

Nej. Som uregelmæssige (mens brede) striber i pyamas-stil.

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 10:49

On 30 Jan 2003 10:15:42 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Nej. Som uregelmæssige (mens brede) striber i pyamas-stil.

Pyjamasstriber, det er på langs, ikke? Hvis du kan se de samme striber
på tromlen, så er det den der er defekt.
Hvis det er horisontale striber, så er det sikkert spejlet der er
noget galt med.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 11:07

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Pyjamasstriber, det er på langs, ikke?

Stiberne her er horisontale men afbrudt af vertikale hvide
mellemrum. Sidenre er meget mørke.

> Hvis du kan se de samme striber på tromlen, så er det den der er
> defekt.

Selv tromlen ser find ud: blank og blå uden farvelade.

> Hvis det er horisontale striber, så er det sikkert spejlet der er
> noget galt med.

Fanme underligt: Udskrev lige en test-side, og den kom flot ud: Tekst,
grafik og ingen striber. Et øjeblik efter printede jeg et par blanke
sider, og dek om ud med striber. Hvad fanden mon der er galt?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 12:48

On 30 Jan 2003 11:06:44 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Stiberne her er horisontale men afbrudt af vertikale hvide
>mellemrum. Sidenre er meget mørke.

>Selv tromlen ser find ud: blank og blå uden farvelade.

Så er det ikke den der er noget galt med.

>Fanme underligt: Udskrev lige en test-side, og den kom flot ud: Tekst,
>grafik og ingen striber. Et øjeblik efter printede jeg et par blanke
>sider, og dek om ud med striber. Hvad fanden mon der er galt?

Udskriver du testsiden direkte fra printeren?

Kan man få hele printerens navn at vide?

Fejlsituationer som den du (måske) beskriver, hvor man kan printe den
i ROM indbyggede testside ud, men udskrifter fra computeren går galt,
kan ligge lidt forskellige steder. Start med at fjerne og
geninstallere driver (ppd?), undersøge om evt ekstramonteret RAM
sidder ordentligt fast, samt at netværksforbindelsen er ok.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 13:09

> Så er det ikke den der er noget galt med.

Rart. Der sidder lidt toner i den del af tromlen, men stikkeren
toneren ind i, men ikke noget vildt og jeg har renset.

> Udskriver du testsiden direkte fra printeren?

Nej, jeg udskriver ikke fra ROM. Jeg udskrev en test-side fra
Mandrake-Linux med CUPS; en test-side som indeholde tekst og
grafik. Det blev OK.

Og det bliver mere mystisk: Nu kan jeg printe sider med tekst fra
KWord. De bliver en anelse ujævne, men er ellers fine. Udskriver jeg
blanke sider fra samme program, får jeg striberne tilbage.

Jeg har taget et foto af fænomenet:

http://janus.dk/download/udskrift-foo.JPG

> Kan man få hele printerens navn at vide?

Brother HL-1050.

> Start med at fjerne og geninstallere driver (ppd?), undersøge om evt
> ekstramonteret RAM sidder ordentligt fast, samt at
> netværksforbindelsen er ok.

Det gjorde jeg inden dagens første indlæg.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 14:08

On 30 Jan 2003 13:08:57 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
>KWord. De bliver en anelse ujævne, men er ellers fine. Udskriver jeg
>blanke sider fra samme program, får jeg striberne tilbage.

Det lyder altså som et driver/kommunikationsproblem. Kan man slå det
der RAM-kompression fra?

>Jeg har taget et foto af fænomenet:
>
>http://janus.dk/download/udskrift-foo.JPG

Nydeligt.

Har du så set den her: http://www.brother.com/usa/recalls.html

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 14:14

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Det lyder altså som et driver/kommunikationsproblem. Kan man slå det
> der RAM-kompression fra?

Det ved jeg ikke. Hvad er ram-kompression? Hvad skal jeg lede efter?
Men lyder det ikke underligt, at der skulle kommunikeres
random-striber til printeren, når den ellers kan skrive så nydeligt?

> Nydeligt.

Ja, ikke sandt?

> Har du så set den her: http://www.brother.com/usa/recalls.html

Jeg kigger.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 14:39

On 30 Jan 2003 14:13:37 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Det ved jeg ikke. Hvad er ram-kompression? Hvad skal jeg lede efter?

Det ved jeg da ikke, jeg så bare at printeren understøttede det. Kan
du pille ved hvilken emulering printeren bruger?

Det er forresten på forsiden af papiret du får det pæne mønster, ikke?

>Men lyder det ikke underligt, at der skulle kommunikeres
>random-striber til printeren, når den ellers kan skrive så nydeligt?

Næh...det er faktisk ret anstrengende for en laserprinter at udskrive
en helt blank side.

>Jeg kigger.

Godt.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 14:41

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Det ved jeg da ikke, jeg så bare at printeren understøttede det. Kan
> du pille ved hvilken emulering printeren bruger?

Hmmm.. det kræver måske en manual. Mener bare dem spiser hvad den
får. PCL-5/6 eller noget.

> Det er forresten på forsiden af papiret du får det pæne mønster, ikke?

Joda.

> Næh...det er faktisk ret anstrengende for en laserprinter at
> udskrive en helt blank side.

Hvorfor?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 15:11

On 30 Jan 2003 14:41:27 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Hmmm.. det kræver måske en manual.

Føj for den.

>Mener bare dem spiser hvad den
>får. PCL-5/6 eller noget.

>Joda.

Øv.

>Hvorfor?

Fordi tromlen så skal være helt ren. En lille plet ses ikke så nemt på
en side med en masse tekst og grsfik, det gør det på en blank side.
Selvom printeren ikke skal tegne noget på tromlen med laseren, så skal
den alligevel køre alle linjer igennem.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 15:29

> [...]

> side. Selvom printeren ikke skal tegne noget på tromlen med
> laseren, så skal den alligevel køre alle linjer igennem.

Men her taler vi altså stor-gris med sværte, jvf.:

http://www.janus.dk/download/udskrift-foo.JPG

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 16:02

On 30 Jan 2003 15:28:30 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Men her taler vi altså stor-gris med sværte, jvf.:

Ja, det ligner en grafisk udgave af interferens.

Der står noget om en factory reset i manualen, det kunne måske være en
ide at afprøve det.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 14:45

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Godt.

Har sendt følgende til Brother. Hvis de ikke har et godt svar på, hvad
der adskiller "europæiske modeller" fra de amerikanske (som har
identiske model-navne), må jeg finde den store hammer frem. Det
forekommer mig faktisk, at printeren ind i mellem bliver temmelig
varm....

Date: Thu, 30 Jan 2003 14:38:43 +0100
From: Janus Sandsgaard <janus@sandsgaard.dk>
To: info@brother.dk
Cc: info@netcetera.dk
Subject: Brother HL-1050 tilbagekaldes i USA pga. brandfare

Til Brother Danmark

Jeg har en Brother HL-1050, som er begyndt at opføre sig underlig. Jeg
opdager i den forbindelse, at Brother i USA tilbagekalder _samtlige_
printere (uanset serienummer) af netop dene type, fordi der er
problemer med høj varmeudvikling i fuseren, som kan forårsage brand:

"PROBLEM: It is possible for the fuser to overheat, posing a
fire hazard. PRODUCT: Brother laser printers model numbers
HL-1040, HL-1050, and HL-1060, and multi-function model
MFC-P2000, all serial numbers are being recalled. The model
numbers can be found on the top of each unit and adjacent to
the Brother® logo. The printers were sold between 1997 and
2000 for prices ranging between $299 and $699. No other
Brother printers are involved.

WHAT TO DO: Stop using immediately and take your printer and a
copy of this letter to your nearest Authorized Service Center
for a free replacement of the Fuser. For more information you
may call Brother at 866-236-6835 between 9:00 a.m. and 7:30
p.m. ET, Monday through Friday, or e-mail Brother at
pcs@brother.com

Kilde:
http://www.brother.com/usa/recalls.html

Jeg skriver for at høre, hvordan jeg som kunde i Danmark helt konkret
skal forholde mig til denne annonce, og hvordan jeg får ombyttet min
fuser via Brother Danmark? På Brother Danmars websider står at læse,
at

"Brother er ikke blevet orienteret om nogen problemer på det
europæiske marked, hvad angår de europæiske modeller HL-820,
HL-1040, HL-1050, HL-1060, HL-1070 og HL-P2000, som blev
fremstillet mellem marts 1997 og december 1999.

Selvom de europæiske modeller ikke er påvirket af nogen risiko
for driftsfejl, tilbyder Brother et gratis eftersyn af disse
printermodeller for at bekræfte deres driftssikkerhed og give
forbrugerne ro i sindet."

Jeg undrer mig over denne meddelelse: Når Brother Danmark ikke er
blevet orienteret om problemer, hvordan kan man så afvise, at "de
europæiske modeller" ikke er omfattet af problemet? Og på hvilken måde
adskiller "de europæiske modeller" sig fra de amerikanske?

Jeg imødser et svar snarest. Jeg bryder mig ikke om at trodse
advarslen ("Stop using immediately"), men kan omvendt heller ikke
undvære min printer særligt længe.

Brother Danmark skal være velkomne til at kontakte mig på tlf. ## ##
## ##.

Med venlig hilsen

Janus Sandsgaard
janus@janus.dk

Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 14:31

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Har du så set den her: http://www.brother.com/usa/recalls.html

Mange tak. På Brother.dk står at læse, at

[...]

Hvis de ikke er bleet orienteret om problemer, hvordan mon de så kan
vide, at de "europæiske modeller" ikker er påvirkede? Jeg sender
Brother.dk en mail.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 15:03

On 30 Jan 2003 14:31:26 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> for driftsfejl, tilbyder Brother et gratis eftersyn af disse
> printermodeller for at bekræfte deres driftssikkerhed og give

Et gratis eftersyn af printeren kunne da være en god ting - især da du
har problemer med den.

>Hvis de ikke er bleet orienteret om problemer, hvordan mon de så kan
>vide, at de "europæiske modeller" ikker er påvirkede? Jeg sender
>Brother.dk en mail.

På visse printere er der forskel på fuserne til 115 og 230V, så det
kan være det er derfor der ikke er problemer med de europæiske
modeller.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 15:30

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Et gratis eftersyn af printeren kunne da være en god ting - især da
> du har problemer med den.

Bestemt.

> På visse printere er der forskel på fuserne til 115 og 230V, så det
> kan være det er derfor der ikke er problemer med de europæiske
> modeller.

Der har du da sørme en pointe (selvom man da kunne forvnente at
effekt-forbruget er det samme uanset antallet af volt).

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-01-03 16:03

On 30 Jan 2003 15:29:43 +0100, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

>Der har du da sørme en pointe (selvom man da kunne forvnente at
>effekt-forbruget er det samme uanset antallet af volt).

Det er det nok, men hvis nogen har kvajet sig i opbygningen af
115V-modellen, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at de har
kvajet sig med 230V-modellen.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-01-03 13:16

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Start med at fjerne og geninstallere driver (ppd?), undersøge om evt
> ekstramonteret RAM sidder ordentligt fast, samt at
> netværksforbindelsen er ok.

Bare for en god ordens skyld: Den er forbundt med USB og printer via
CUPS.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 30-01-03 09:50

_REMOVE_pst@phenomen.dk (Poul Skovmand Thingholm) skrev:

>En kammerat sagde, at Brother og OKI har et dårligt ry, hvorimod f.eks.
>Minolta og HP var nogen, man skal kigge på. Hvorhenne er Lexmark? Er der
>hold i kammeratens udtalelser?

Jeg købte i sin tid en Oki 8iM. Den kan ikke anbefales. Problemet er
så vidt jeg kan regne ud, at Oki skriver dårlige drivere. Under 8.6
fik den maskinen til at fryse, hvis den var tilsluttet ved opstart.
Under OS 9 kan den kun udskrive et dokument før iMacen skal genstartes
- man kan dog være heldig, at det er nok at slette printjobbet for at
få lov til at udskrive igen. Jeg har ikke prøvet den under OS X.

Jeg havde, da jeg købte den, et printbehov, der ligner dit og vil
bestemt mene, at en blækprinter også er en overvejelse værd.
--
Christian

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-01-03 13:49

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg havde, da jeg købte den, et printbehov, der ligner dit og vil
> bestemt mene, at en blækprinter også er en overvejelse værd.

Min far har vist en OKI 8iM og den printer da upåklageligt under OS
9.2.2 på hans iMac.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 18:13

In article <1fplqd6.1hmcw641xl9r58N%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Min far har vist en OKI 8iM og den printer da upåklageligt under OS
> 9.2.2 på hans iMac.

Og min far er glad for en ældgammel Okipage 4w

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-03 08:55

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) skrev:

>Min far har vist en OKI 8iM og den printer da upåklageligt under OS
>9.2.2 på hans iMac.

Jeg har aldrig fået opdateret til 9.2.2. Så lidt som den lille iMac
efterhånden bliver brugt, kan det ikke rigtigt betale sig.

Den har aldrig fungeret tilfredsstillende under nogle af mine
styresystemer - dvs. fra 8.1 og frem - og jeg har ellers downloadet
drivers i massevis fro Oki.
--
Christian

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 30-01-03 20:09

Christian Bech <bechd@mac.com> wrote:

> Jeg havde, da jeg købte den, et printbehov, der ligner dit og vil
> bestemt mene, at en blækprinter også er en overvejelse værd.

Nope. Jeg har en Epson (680), der er ekstrem dyr i drift (ca. 250 -
300,- for en sort patron) og hvis man laver økonomi-udskrifter, er de
alt for dårlige. Jeg bruger mindst en sort patron pr. kvartal + farve
mindst hvert halve år, dvs. cirka 1600,- pr år for blæk alene.
I forhold til hvad jeg får for pengene, vil jeg hellere give pengene til
en laser.
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Christian Bech

Dato : 03-02-03 08:55

> [...]

>mindst hvert halve år, dvs. cirka 1600,- pr år for blæk alene.
>I forhold til hvad jeg får for pengene, vil jeg hellere give pengene til

Dohh til mig. Det forbrug, jeg kommenterede, var den oprindelige
spørgers.
--
Christian

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 29-01-03 20:50

hak
> Skal det være Laser ?
>
> Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg straks, køb dig en netværksfætter og
> så gik jeg ellers i gang med at kigge på edbpriser.dk
hak

laser - ja tak - pga. driftomkostninger.

netværk - gerne - men det er alt for dyrt

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-01-03 18:11

In article <b18mm5$1e30$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Thomas Neumann [8260] wrote:
> Hej Mac-folk
>
> Jeg står nu for at skal købe mig min første mac-kompatible printer. Det er
> mega-monster lang tid siden jeg købte min pc-only laser.

Køb en 500 kr netværksboks til den, og brug den fra Mac
(hvis den er supporteret i CUPS. Det er der en del Windows printere der
er).

> Har fundet
><http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484577935>
>
> En Brother 1440.
>
> Hvad er jeres mening om produktet?

Jeg køber aldrig igen noget der ikke kan tale minimum PCL, og gerne
postscript. Købte HP LaserJet 1200 her efter jul, og er glad for den.

> "Storebroderen" til 1440 synes jeg blot har en masse funktioner jeg ikke vil
> betale for. Jeg er jo kun en fattig jurastuderende som skal printe lidt
> opgaver og breve. (ikke noget dtp m.m.)

Det man betaler for ser mest ud til at være mere software i printeren,
og altså kompatibilitet. Så den kan du bruge med dit næste styresystem.
Det er nok billigst i længden.

Fra : Thomas Neumann [8260~

Dato : 29-01-03 20:54

hak
> Køb en 500 kr netværksboks til den, og brug den fra Mac
> (hvis den er supporteret i CUPS. Det er der en del Windows printere der
> er).
hak

Den skal jeg lige have igen!

Jeg har forsøgt at dele printeren så min mac kan udskrive til den.
Det er en Canon LBP 660 og der laves ikke mac-os drivere til den.
Jeg har en Windows 2000 server, men da der ikke er mac-drivere kan den ikke
bruges til at dele med.

Det du omtaler genkender jeg ikke - uddyb gerne.

Thomas

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-01-03 18:13

In article <b18mm5$1e30$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Thomas Neumann [8260] wrote:
> En Brother 1440.
>
> Hvad er jeres mening om produktet?

Så lige productbladet fra brother.dk - Kun 600 dpi på Mac
Så man får lidt mere med i 1450 end bare ekstra emulering og mere RAM.