Støjniveauer for Mac'er
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-01-03 11:50

Er der nogen der kender til oversigter over mac'ers støjniveau'er.

Det gælder alle serier.

Stig

_________________________
Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-01-03 18:01

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Er der nogen der kender til oversigter over mac'ers støjniveau'er.
>
> Det gælder alle serier.

Desværre ikke, men hvis du vil vide hvordan en Mac _kan_ støje, så prøv
en af MDD modellerne, som netop er blever erstattet af hurtigere - men
frem for alt(!) - mere lydløse maskiner.

Tænk at Apple kan poste en note om, at man skal forvente højere
lydniveau for dual-processor maskiner, for derefter et par uger efter at
lancere nye maskiner, som ikke støjer som en støvsuger...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-01-03 20:30

> Tænk at Apple kan poste en note om, at man skal forvente højere
> lydniveau for dual-processor maskiner, for derefter et par uger efter at
> lancere nye maskiner, som ikke støjer som en støvsuger...

Tjae.... hvis apple computere skal regnes for at være highend produkter
ville en gratis udskiftning af de støjende ventilatorer være en langt bedre
løsning, men sikkert for dyr løsning for dem.....
Forlyder der noget sikkert om hvorvidt de nye modeller er blevet støjsvage
??

--
See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-01-03 00:52

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Tjae.... hvis apple computere skal regnes for at være highend produkter
> ville en gratis udskiftning af de støjende ventilatorer være en langt bedre
> løsning, men sikkert for dyr løsning for dem.....

Dyr ja, men det er vel også selvforskyldt. De har simpelthen fejlbedømt
hvad kunderne vil finde sig i og de burde udbedre problemet, især pga.
de høje priser. Det er ihvertfald grotesk, at man skal bryde garantien
på sin dyre maskine for at kunne holde ud at arbejde med den.

> Forlyder der noget sikkert om hvorvidt de nye modeller er blevet støjsvage

Vist ikke 100% sikkert, men det tyske Macwelt har prøvet dem og siger at
de er betydeligt mere støjsvage. Apple påstår jo også, at de har ordnet
problemet, men de påstår selvfølgelig også, at der ikke er noget problem
med MDD modellerne.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 31-01-03 09:20

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> de er betydeligt mere støjsvage. Apple påstår jo også, at de har ordnet
> problemet, men de påstår selvfølgelig også, at der ikke er noget problem

MDD'erne larmer ad H... til. Eftersom Apple allerede med Cuben og i
deres hele salgsmateriale har stor opmærksomhed på alle aspekter af
arbejdsmiljjø, så synes jeg roligt man kan sige, at det er at tage os
bagi at lancere sådan nogle maskiner.

Det er jo også baggrunden for at jeg efterlyser viden om støjniveauer,
fordi folk efter oplevelsen med MDD'erne forlanger tal på bordet.

Men selv ikke Apple kan/vil oplyse om det. På en hjemmeside kan man
ellers downloade alt vedr. hardwaren, men udfor de fleste maskiners
db-niveau står der ingen tal???

--
Stig Leerbeck

---------
www.simplesoft.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-01-03 22:53

> [...]

> deres hele salgsmateriale har stor opmærksomhed på alle aspekter af
> arbejdsmiljjø, så synes jeg roligt man kan sige, at det er at tage os

Yep.

> [...]
>
> Men selv ikke Apple kan/vil oplyse om det. På en hjemmeside kan man
> ellers downloade alt vedr. hardwaren, men udfor de fleste maskiners

Hvorfor mon

Hvis de skrive det ved nogen maskiner, så er de næsten også tvunget til
at opgive tal for MDD*erne, og det har de vist ikke lyst til.

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-02-03 15:18

On Fri, 31 Jan 2003 9:20:16 +0100, Stig Leerbeck wrote
(in message <1fpn7wx.k6zt4njp27e6N%wannabee@post5.tele.dk>):

[snap]

<http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/442.html>

--