ATA100/133 eller ATA Raid
Fra : Søren Gade

Dato : 28-01-03 17:11

Er der nogen der har erfaring med at prøve at montere, et af de billige
ATA100/133 eller ATA Raid kort til windowzz. Efter som en del grafikkort
efter hånden virker evt. med flash, så kunne det være at det oxo var mulig
at montere et af ovenstående kort.... i en G4 med 10.2.3

Gade

Fra : Michael Horn

Dato : 28-01-03 18:05

Søren Gade <sgade@mac.com> wrote:

> [...]
> efter hånden virker evt. med flash, så kunne det være at det oxo var mulig
> at montere et af ovenstående kort.... i en G4 med 10.2.3

Jeg har et VST kort f mac, PCI med 2 x ide 66 kanaler, med mulighed for
at køre i raid - men det er godt nok f mac os9

Michael Horn
Ichat: michaelhorn@mac.com
Web: homepage.mac.com/michaelhorn

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 28-01-03 18:38

Søren Gade wrote:
> [...]
> efter hånden virker evt. med flash, så kunne det være at det oxo var mulig
> at montere et af ovenstående kort.... i en G4 med 10.2.3

Prøv her (ca halvejs nede på siden )
http://www.xlr8yourmac.com/IDE.html

Har selv spekuleret på et ekstra kort !
--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Søren Gade

Dato : 31-01-03 16:01

Har læst siden ind til flere gange, kan ikke rigtig hitte ud af mht kort der
under støttes i OSX. Det lader til at acard, SIIG og sonnet laver kort der
er bygget på Acard 6880M´s chip når det er raid og promise chip når det blot
er ata controler. Så var det jo at når driver til disse kort er indbygget i
10.2, kunne det jo være at andet kort med samme chip ville funge. Sådan er
det jo omtrent med grafik kort, nogle skal flashes og andre ikke. Jeg tror
jeg satser og prøver at købe et ata100 controler kort fra promise, det kan
fåes rimelige billigt. Hvis det ikke virker må jeg se om jeg kan være så
heldig at få pengene tilbage, ellers må det gå på tabs kontoen og så vil jeg
give min erfaring vider.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 31-01-03 22:41

Søren Gade wrote:
> [...]
> heldig at få pengene tilbage, ellers må det gå på tabs kontoen og så vil jeg

Glæder mig til at høre resultatet her i gruppen.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Søren Gade

Dato : 03-02-03 18:41

in article 3E3AED7C.4010300@worldonline.dk, Henrik Lindskou at
sydjyderfjern@worldonline.dk wrote on 31/01/03 22:41:

> Glæder mig til at høre resultatet her i gruppen.

så har jeg forsøgt mig med et ATA100 kort fra promise. Det kunne jeg ikke få
til at virke - desværre.( på trods af at selve chippen er den samme som på
visse andre kort - ifølge xlr8yourmac.com

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-02-03 23:58

Søren Gade wrote:

> så har jeg forsøgt mig med et ATA100 kort fra promise. Det kunne jeg ikke få
> til at virke - desværre.( på trods af at selve chippen er den samme som på
> visse andre kort - ifølge xlr8yourmac.com

Ærgeligt, jeg har ikke selv brugt tid på emnet siden sidste indlæg så
jeg har ikke ydeligere forslag

Er der virkelig ikke nogen her i gruppen der har forsøgt sig med et
ekstra kort ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-02-03 01:12

in article 3E3EF3FE.3080101@worldonline.dk, Henrik Lindskou at
sydjyderfjern@worldonline.dk wrote on 03/02/03 23:58:

> Er der virkelig ikke nogen her i gruppen der har forsøgt sig med et
> ekstra kort ?

Jeg har haft Acard både med og uden RAID. Virker upåklageligt. Drop idden om
at bruge et PC kort i en mac.

--
/peter

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 04-02-03 01:29

Peter Kiil wrote:

> Jeg har haft Acard både med og uden RAID. Virker upåklageligt. Drop idden om
> at bruge et PC kort i en mac.

Har det sat i min maskine før, er det til salg

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-02-03 01:35

in article 3E3F095A.6000307@worldonline.dk, Henrik Lindskou at
sydjyderfjern@worldonline.dk wrote on 04/02/03 1:29:

> Har det sat i min maskine før, er det til salg

Hmmm kan jeg ikke lige huske. Men det er solgt for noget tid siden....

--
/peter

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 04-02-03 01:39

Peter Kiil wrote:
> in article 3E3F095A.6000307@worldonline.dk, Henrik Lindskou at

> Hmmm kan jeg ikke lige huske. Men det er solgt for noget tid siden....

Øv.

--

Mvh.

Henrik Lindskou