Til alle AppleWorks brugere!
Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-03 15:34

Prøv engang dette her for sjov! Fyr op under AW, gå ind i Starting Points,
tryk på + knappen, og i dialogen der dukker op skriver du David eller noget
andet (web 2 fx) som Tab Name, og som Location vælger du Internet Based.
Her skriver eller paster du denne url ind:
http://david.blangstrup.dk/appleworks/
og klikker add.
Voila!
[og man kan trykke på linkene, man bliver bare nødt til at klikke flere
gange. Hvis der er nogen der kan sige mig, hvordan jeg undgår dette ville jeg
blive glad].

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-03 17:03

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> gange. Hvis der er nogen der kan sige mig, hvordan jeg undgår dette ville jeg

Starting Points????????

Anyone for danish?

Kan det skæres ud i neon og bøjes i pap, monstro? På forhånd tak fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-03 17:13

On Tue, 28 Jan 2003 17:02:46 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpi9y9.zfz7o212ww7fdN%mortenlind@mac.com>):

> Starting Points????????
>
> Anyone for danish?
>
> Kan det skæres ud i neon og bøjes i pap, monstro? På forhånd tak fra
> Morten

Ja Starting Points er den æh dims du får op hvor der er 'seneste emner'
og 'web' og hvad det nu hedder på dansk -> som faneblade. Starting Points
hedder sikkert startemner eller noget andet lamt på dansk. Det er altså det
sted hvor du skifter mellem de forskellige AppleWorks programmer. Der er også
et faneblad der er et stort + på. Det skal du klikke og vælge internet. Giv
det et navn, skriv min internet adresse ind hvor den skal være, og voila! Min
specielle udgave af AppleWorks Extras dukker op.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-03 17:51

> [...]

> det et navn, skriv min internet adresse ind hvor den skal være, og voila! Min
> specielle udgave af AppleWorks Extras dukker op.

NÅEHHHHH............DEN!! Den kender jeg godt - den har jeg sat til IKKE
at dukke op, men mon ikke jeg kan finde den
Sådan en fætter bryder jeg mig ikke om, når jeg åbner et program - det
roder
Men jeg prøver lige.......
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-03 18:00

On Tue, 28 Jan 2003 17:50:58 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpic48.17ifk0l1huxvg3N%mortenlind@mac.com>):

[znipz]

> [...]
> at dukke op, men mon ikke jeg kan finde den
> Sådan en fætter bryder jeg mig ikke om, når jeg åbner et program - det

Jeg synes den er overfed! Viser mig altid mine sidste dokumenter, som jeg så
bare lige kan klikke på. Ikke noget med at skulle æble+o her

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-03 18:08

> [...]

> Jeg synes den er overfed! Viser mig altid mine sidste dokumenter, som jeg så
> bare lige kan klikke på. Ikke noget med at skulle æble+o her

Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok, men jeg har ofte fem programme åbne
og bruger vinduer frem og tilbage fra de forskellige, så jeg prøver at
minimere tilstedeværelsen af paletter
Og den KAN jo trylles frem: Hedder Startvindue på DK´sk
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-01-03 23:52

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Og den KAN jo trylles frem: Hedder Startvindue på DK´sk

Man kan bare trykke æble-1. Jeg anede faktisk ikke, den kunne så meget.
Jeg har aldrig tænkt på at trykke på fanebladene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 09:02

On Wed, 29 Jan 2003 23:51:33 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fpkniu.pi9t5n1y5a3biN%henrik@muenster.dk>):

> Man kan bare trykke æble-1. Jeg anede faktisk ikke, den kunne så meget.
> Jeg har aldrig tænkt på at trykke på fanebladene.

Vidste du, at hvis man f.eks. laver et faneblad, der hedder 'mine docs' eller
sådan noget, kan man trække et dokument (eller Paint, eller...) fra 'recent'
til 'mine docs' ved bare at hive det ned på 'mine docs' tab'en? Man kan bare
slippe det der, men holder man det længe nok, åbner 'mine docs' tab'en.

Bruger du 'Silk' så prøv engang i Paint at klikke 'tint' og trække en farvet
firkant og se hvor flot det transparente står. Jeg lægger lige en Paint fil
sammen med mit nyhedsbrev, så du kan se det.

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 09:08

On Thu, 30 Jan 2003 9:22:24 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA5E9F500003EAE5F0182600@news.cybercity.dk>):

> Bruger du 'Silk' så prøv engang i Paint at klikke 'tint' og trække en farvet
> firkant og se hvor flot det transparente står. Jeg lægger lige en Paint fil
> sammen med mit nyhedsbrev, så du kan se det.

Nej, det gør jeg ikke alligevel, den er lidt for tung for mindre
forbindelser.

Fra : Michael Horn

Dato : 28-01-03 17:22

> [...]

> gange. Hvis der er nogen der kan sige mig, hvordan jeg undgår dette ville jeg
Hej David
Det virker da fint.....
Hvilken opkobling er du på?? - det går fint her med stofanet

Ps smart feature, måske kunne det blive ligeså populært som icalshare -
gi den endelig videre..
Michael Horn
Ichat: michaelhorn@mac.com
Web: homepage.mac.com/michaelhorn

Fra : Morten Lind

Dato : 28-01-03 17:58

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> [...]
> du på?? - det går fint her med stofanet
>
> Ps smart feature, måske kunne det blive ligeså populært som icalshare - gi

Fedt, David......hvor er du dygtig Det er f......... en god og flot
idé. Det er kun MacWhisper, man skal klikke to gange på. Silk virker,
når rammen om artiklen er svagt markeret, og jeg har også en "ren"
maskine
M.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-01-03 11:38

> [...]

> idé. Det er kun MacWhisper, man skal klikke to gange på. Silk virker,
> når rammen om artiklen er svagt markeret, og jeg har også en "ren"

He, ja, det er da en måde at skrive på samme dokument. Nogen der ved, om
den arbejder lokalt eller hos David - og kan du arbejde med det
samtidigt mon?
Poul Skovmand Thingholm

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-01-03 12:10

On Wed, 29 Jan 2003 11:37:49 +0100, Poul Skovmand Thingholm wrote
(in message <1fpjpkr.1qrk7x9r0wsk2N%_REMOVE_pst@phenomen.dk>):

> He, ja, det er da en måde at skrive på samme dokument. Nogen der ved, om
> den arbejder lokalt eller hos David - og kan du arbejde med det
> samtidigt mon?

Nej, det er ikke en maåde at arbejde på samme dokument. Du kan ændre det og
save til din egen harddisk. Det er derimod en måde at lave newsletter på til
andre AppleWorks brugere. Lav noget, smid det på en server (den indbyggede,
måske?), kom med en url, og vi andre kan også se dokumentet.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-01-03 13:42

> [...]
> andre AppleWorks brugere. Lav noget, smid det på en server (den indbyggede,
> måske?), kom med en url, og vi andre kan også se dokumentet.

Yes, efter mit spørgsmål læste jeg videre i NG'en og kom til en ny tråd
om dette, og jeg indså, at jeg lige havde glemt det med, at det er en
URL. Jeg tænkte umiddelbart jeg hentede den fra din lokale disk... hehe
Poul Skovmand Thingholm

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-03 17:58

On Tue, 28 Jan 2003 17:22:24 +0100, Michael Horn wrote
(in message <1fpiaow.193346e1yealywN%michaelhorn@mac.com>):

> Hej David
> Det virker da fint.....

Bliver cursoren til en hånd når den er over et af de to links? For det gør
den ikke her hos mig før jeg har klikket på linket to gange. Og sådan skal
det jo ikke være.

> Hvilken opkobling er du på?? - det går fint her med stofanet
>
> Ps smart feature, måske kunne det blive ligeså populært som icalshare -
> gi den endelig videre..

Har sendt den til Finn's planet men det er lidt lige som at sende noget ud i
den blå luft.

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-03 18:29

On Tue, 28 Jan 2003 17:58:06 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA5C752E00231AC7F0080600@news.cybercity.dk>):

> Har sendt den til Finn's planet men det er lidt lige som at sende noget ud i
> den blå luft.

Uups, man skal ikke udtale sig for hurtigt! Jeg fik øjeblikkeligt svar fra
Finn Løwenkrans. [eller også læser han også her ]