file synchronization og custom foldericons
Fra : Sebastian Løck

Dato : 28-01-03 13:28

Jeg har fundet den her hos Apple. Men file synchronization version 1.2
hjælper ikke. Jeg får stadigvæk "out of memory" fejlen.

Skal jeg finde mig en anden backup-politik, banke Apple eller undvære
mine personlige icons?

Er der nogen der få det til at virke?

hilsen
Sebastian

TITLE
Mac OS: Out Of Memory Errors With File Synchronization Article ID:
Created:
Modified: 24711
11/8/98
6/8/01

TOPIC
The computer may stop responding when using the File Synchronization
control panel to synchronize folders with custom icons.

DISCUSSION
Symptom

An alert box appears with an error message that says: "Out of Memory",
and the system stops responding. This happens when you use the File
Synchronization control panel at the same time a dialog box is on the
screen, and one of the folders you're synchronizing has a custom icon.
For example, you've opened Preferences from the Edit menu while
synchronizing a folder with a custom icon and this error occurs.

Products affected

File Synchronization control panel
Mac OS 9.0.4 and earlier

Solution

Download and install Mac OS 9.1, which is available in article 75103
"Mac OS 9.1: Software and Before You Install Document" .

You can work around the issue by eliminating custom icons on the
folders you want to synchronize. Follow these steps to remove custom
folder icons:

1. Close the File Synchronization control panel.
2. Find and select the folder with the custom icon.

3. Choose Get Info from the File menu.

4. Click the custom icon in the Get Info window to select it.

5. Choose Cut or Clear from the Edit menu, or press the Delete key.

6. Close the Get Info window.

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 28-01-03 13:54

Sebastian Løck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Er der nogen der få det til at virke?

Kan du ikke bare opgradere til mindst OS 9.1

--
preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 28-01-03 21:09

Preben Boedker Nielsen <null@device.dk> wrote:

> Kan du ikke bare opgradere til mindst OS 9.1

Undskyldt jeg var ikke klar nok. Rubiline kør med med 9.1 (file
synchronization 1.2 er en del af OS 91)

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-01-03 22:59

Sebastian Loeck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Undskyldt jeg var ikke klar nok. Rubiline kør med med 9.1 (file
> synchronization 1.2 er en del af OS 91)

I dit klip stod der:
-----------------------------
Products affected

File Synchronization control panel
Mac OS 9.0.4 and earlier
-----------------------------
Bemærk sidste linie!

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-03 05:24

Hej Preben & Sebastian

Blot en opl.... File Synchronization, der findes på alle Mac OS 8.x til
9.x er primært beregnet til at blive brugt mellem en PB og en stationær
Mac.

Jeg har brugt den helt tilbage fra System 7.5, og har aldrig fået det
til at virke korrekt mellem to Mac eller mellem en Mac + en ekstern HD.
Hvorimod den har virket fuldt ud mellem min PB og en stationær maskine,
når selve kontrolpanelet har ligget på PowerBook'en og ikke på den
stationære.

Og svj. kan se, så er det nøjagtig samme version, der ligger på min OS
9.0 (9.0.4) CD og på 9.1 CD'en.

Det er også korrekt, at de fleste 'custom icons', hvis de er lavet med
'copy+paste' forsvinder ved synkronisering. Hvorimod de kopieres korrekt
over, hvis de ligger som .rscs filer (ResEdit)

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 29-01-03 23:39

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> I dit klip stod der:
> -----------------------------
> Products affected
>
> File Synchronization control panel
> Mac OS 9.0.4 and earlier
> -----------------------------
> Bemærk sidste linie!

Ja men så burde jeg jo ikke have nogle problemer, da jeg bruger OS 9.1.
Jeg prøvede file synchronization før jeg brugte alle de sjove folder
icons. Dengang virkede det fint. Nu vil jeg hellere undvære file
synchronization end mine hjemmelavede folder icons (ellers kunne jeg jo
bare bruge en PeZee).

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-03 03:50

Hej Sebastian

Prøv Synchronize! Pro X fra Qdea. www.qdea.com

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 29-01-03 23:39

> Hej Sebastian
>
> Prøv Synchronize! Pro X fra Qdea. www.qdea.com

hihi - en lille OS 7 app. Jeg skal nok prøve den.

Men hvorfor egentlig alt det her?

Jeg købte en firewire harddisk på samme størrelse som Rubilines (iMac
DV+ gæt hvilken farve). Den vil jeg bruge som lynhurtig backup disk. Min
tanke var at file synchronization, som en shut-down item - hver gang jeg
lukker Rubiline skulle den opdatere en tro kopi af harddisken.

Hvis det hele skulle gå galt (jeg venter det 5. harddiskcrash) kunne jeg
jo bare boote fra firewire harddisken. Det var min tanke.

Har i adre ideer.
Jeg kastede også et øje på på FreeBackup.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-03 04:16

Hej Sebastian

Sebastian Loeck wrote:

> hihi - en lille OS 7 app. Jeg skal nok prøve den.

Hehe.. - Jeg troede du var 'X'et', så jeg så først, at du brugte 9.1, da
Preben svarede anden gang...

så du skal bruge Synchronize! Pro 4.x istedet for...

> Men hvorfor egentlig alt det her?

- Som jeg skrev i det andet indlæg, så er File Synchronization ikke
beregnet til at bruges med stationære maskiner - kun til brug mellem en
bærbar og en stationær...

> [...]
> tanke var at file synchronization, som en shut-down item - hver gang jeg
> lukker Rubiline skulle den opdatere en tro kopi af harddisken.

Den idé er slet ikke tosset, men du skal så bare have et program, der kan
lave den backup. Du kan evt. også prøve SilverKeeper fra LaCie, - den er
endda gratis.
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=mac&id=14521/SK101INS.sit>.

> Hvis det hele skulle gå galt (jeg venter det 5. harddiskcrash) kunne jeg
> jo bare boote fra firewire harddisken. Det var min tanke.
>
> Har i adre ideer.
> Jeg kastede også et øje på på FreeBackup.

SilverKeeper er netop beregnet til disk-to-disk backup, så jeg tror
faktisk, det er noget i den retning, du har brug for. - Men den vil gerne
have meeeeget RAM, så kører den endda rigtig godt.

mvh. Erik Richard