apachen er død, UGH
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-01-03 15:41

Efter at have fulgt ADC anvisninger om hurtig opgradering af php og
apache er apachen død.
Jeg kan ikke geninstallere fra min upgrade-jaguar, da systemet er nyere,
og i apache-dokumentationen står der, at alting går fint med LibTool i
jagua-developertools - men jeg kan ikke finde den.
How do I up- or downgrade?!

fra terminal:

installeringsblahblah...
Restarting Apache
/usr/sbin/apachectl restart: httpd not running, trying to start
Syntax error on line 240 of /etc/httpd/httpd.conf:
API module structure `hfs_apple_module' in file
/usr/libexec/httpd/mod_hfs_apple.so is garbled - perhaps this is not an
Apache module DSO?
/usr/sbin/apachectl restart: httpd could not be started
logout
is there are any errors go to
http://www.phpmac.com/articles/view.php?id=102
[Process completed]

Garbled? Am I garbled?!
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-01-03 17:12

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> API module structure `hfs_apple_module' in file
> /usr/libexec/httpd/mod_hfs_apple.so is garbled - perhaps this is not an

Nu har jeg afvist at loade modulet med en havelåge. Apachen kører, og
jeg er egentlig ligeglad med det hfs_modul... eller er jeg?! Kan apachen
ikke skrive til min harddisk så mon?
Nå, back to testing.
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Matthiessen

Dato : 27-01-03 18:24

"Poul Skovmand Thingholm" <_REMOVE_pst@phenomen.dk> skrev i en meddelelse
> Efter at have fulgt ADC anvisninger om hurtig opgradering af php og
> apache er apachen død.

Der er en dansk apachegruppe, du har nok bedre held i den :)

/Anders

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-01-03 21:04

Matthiessen <matthiessenNIX@dioderNIX.dk> wrote:

> Der er en dansk apachegruppe, du har nok bedre held i den :)

Måske, men omvendt er frekvensen af kompilerende makefile-*nix'er
relativ høj herinde i forhold til mac OS'ets almene ry som "let
tilgængelig".
Jeg havde vel håbet på et link til en apache-installer pakket som en
ægte OSX-installer. Men det kunne løses med min fattige terminal-viden
selvom operationen kun lykkedes ved at amputere patienten

Poul Skovmand Thingholm

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-01-03 21:21

On Mon, 27 Jan 2003 21:03:52 +0100, Poul Skovmand Thingholm wrote
(in message <1fpgqbi.1o095unlxyb5qN%_REMOVE_pst@phenomen.dk>):

> [...]
> ægte OSX-installer. Men det kunne løses med min fattige terminal-viden
> selvom operationen kun lykkedes ved at amputere patienten

Den findes faktisk, både til Apache 1 og 2. Se her
http://phpmac.com/
Nogle gange downloades der fra en anden sted, som jeg fulgte url'en til
herfra. Det er ham der faktisk laver pakkerne, men du kan finde beskrivelsen
her på denne fine side.
Jeg har installeret Apache ugh! 2 her -- og PHP -- og fanden og hans
pumpestok.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 28-01-03 10:00

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> http://phpmac.com/

Cool link. Takker meget. Ugh!

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Pernille Jensen

Dato : 27-01-03 22:08

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Jeg havde vel håbet på et link til en apache-installer pakket som en
> ægte OSX-installer.

<http://www.aaronfaby.com/apache2.php>

Apache og meget andet godt. :)

- Pernille

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-01-03 22:50

On Mon, 27 Jan 2003 22:08:25 +0100, Pernille Jensen wrote
(in message <1fpgsj0.1npzley1p9t328N%pj@ac.ixserve.org>):

Jep, det var linket.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 28-01-03 09:59