masochist eller Switch???
Fra : SGO-tøz*i lære*

Dato : 13-03-01 21:33

Jeg er en ung pige, der for længst har accepteret at jeg er bisexuel og at
jeg er masochist..... Men her på det sidste har jeg været i tvivl om
hvorvidt jeg er switch.. Jeg tænder utrolig meget på at være den nederste i
hirakiet, men fantasierne om at bestemme og være den førende er her på det
sidste begyndt at melde sig - hvordan gør jeg op med mig selv, om jeg tør
tage springet og prøve at være den Dominerende???

KysogKram
SGO'en

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-03-01 01:12

"SGO-tøz*i lære*" wrote:

> [...]
> sidste begyndt at melde sig - hvordan gør jeg op med mig selv, om jeg tør
> tage springet og prøve at være den Dominerende???

Der er jo nogle fantasier som nok bør blive ved fantasien og ikke
udføres i praksis, men switching er ikke *nødvendigvis* en af dem.

Der er en del grunde til at switching er lidt uheldigt, men min
holdning til det er nogenlunde den samme som til bøsseri: hvis
du vitterlig har lyst til det og ikke kan lade være, så gør det.
Det skader jo ikke nogen. Og der er endnu ikke fundet en kur mod
det.

Ulemperne er f.eks. at andre får svært ved at forholde sig til dig.
Du kan få svært ved at finde partnere, eller din nuværende partner
kan få svært ved at forholde sig til dig. Switching kan også mis-
bruges på det groveste, ved at du som sub først laver noget du
ikke må, og derefter switcher du til Domme, for så kan du jo ikke
blive straffet (man kan ikke spanke en Domme). Fordelen ved D/s
(og måske også BDSM) er at man har klart definerede roller og
en explicit forholdstruktur. Den forsvinder i høj grad så snart
switching kommer ind i billedet, og det er formodentlig besværligt
at konstruere og definere en ny struktur, der gør at parterne ved
hvad de har at forholde sig til.

Du har sikkert allerede prøvet med masser af introspektion, men jeg
kan alligevel ikke lade være med at lufte denne mulighed: At du
rent faktisk er 100% sub/m-pige, men at du pt. lever i et forhold
som er utilfredsstillende, fordi din ejer ikke behandler dig som
du ønsker. Han gør noget som du ikke kan lide, eller han undlader
at gøre noget som du har behov for at han gør. Eller (for at
blive avanceret) han gør noget på en forkert måde. Din frustration
gør så, at du føler et behov for at bestemme og kontrollere, hvilket
jo er i voldsom konflikt med din identitet som sub.

Det er slet ikke sikkert at ovenstående er forklaringen. Der kan
være andre årsager til din forvirring, eller du kan rent faktisk
*være* switch.

Jeg har været ude for mennesker, der er S/Dom på nogle områder
(f.eks. smerte) men sub på andre områder (f.eks. bondage). Den
slags gør mig altid ekstremt forvirret, og jeg tror mange har
det på samme måde. Men de findes altså. Og måske er du en af dem.

Egentlig ville det også være lettere, hvis der var klare
definitioner på hvornår du er til hvad. Altså hvis du kunne
beskrive hvilke situationer du føler dig som sub i, og hvilke
du føler dig som Domme i.

Måske har det noget at gøre med køn? Måske har du det bedst med
at være dominerende overfor mænd og sub overfor piger? Eller
måske kan du godt lide at binde folk, men når det kommer til
dominans eller smerte foretrækker du at være den passive/
modtagende.

Hvis du kan finde sådanne definitioner vil det gøre tingene
lettere både for dig og andre. Omvendt kan du også risikere at
lave en dårlig definition. Dit behov for at definere din egen
seksualitet er så stort at du kradser noget ned på et stykke
papir som reelt ikke er en dækkende beskrivelse af dig selv.
Altså en oversimplificering. En beskrivelse som er så forenklet
at den forvolder skade.

Et væsentligt spørgsmål er om du er single eller har en ejer
(eller en ejerinde). Du behøver ikke at svare, men det ville
gøre det lidt lettere for os andre at hjælpe dig hvis vi ved det.

Og uanset om du er i forhold eller ej, vil jeg dog anbefale dig
at undersøge dine fantasier nærmere. Seksuelle fantasier er ofte
noget diffust noget (det gælder i hvert fald for mig), så det
kan hjælpe at få konkretiseret tingene. Prøv f.eks. at læse nogle
erotiske historier. Hvis du kan læse engelsk så er

news:alt.sex.stories.moderated og det tilhørende arkiv
http://www.asstr.org

en god ressource. Hvis du kaster dig ud i de engelske historier,
så bør du starte med at gå ind på asstr.org og læse Uther
Pendragons "Story Codes for Readers". Der er nemlig historier
af *enhver* slags og du vil med *garanti* finde noget som
støder dig voldsomt. Ved at lære koderne kan du undgå sådanne
stødende historier.

Der findes også danske historier på QQQ, men ikke ret mange og
de er ofte dårligt organiserede. Fordelen ved ASSM og arkivet
er at der er *mange* historier. Et gæt er at der kommer 8
historier i gruppen om dagen, og hvis gruppen har eksisteret
i 7 år så er samlingen på over 20'000 historier. Desuden ligger
der på www.asstr.org historier som aldrig har været postet
i nyhedsgruppen. www.asstr.org har gode søgefunktioner (du kan
b.la. søge på koder), og mange (men ikke alle) af forfatterne har
en eller to typer historier som de holder sig til, så hvis du finder
en forfatter som du godt kan lide, kan det være at han eller hun har
sin egen sektion af www.asstr.og hvor alle hans eller hendes historier
er samlet.

Der er et par andre websites der har erotiske historier på
engelsk, med koder, men de har ikke når så mange historier
(kun fire cifre, og i den lave ende, gætter jeg på) og
desuden er mange af historierne gengangere fra asstr.org
eller ASSM.

http://www.storiesonline.net og
http://www.stories-online.net/
(som rent faktisk er to forskellige websites)

På disse to sites kan du dog støde ind i bannerreklamer og andet
snavs. www.asstr.org er fri for den slags. Plus udvalget er
*meget* større. Og bredere. En fordel ved storiesonline.net
(den uden binde-stregen) er at søgefunktionen tillader dig
at skelne mellem store og små bogstaver, i tilfælde hvor det
er relevant. F.eks. kan du skelne mellem MF og Mf. Desværre
er anvendeligheden begrænset, da små bogstaver kan betyde to
vidt forskellige ting. Nogle forfattere bruger "f" i betydningen
teenage pige (alder 13-18 eller 12-18, eller -20), andre bruger
den i betydningen barn eller teenager (altså alder under 18
eller under 20) selvom der rent faktisk findes en kode specielt
til dem under 13 (eller under 12), nemlig "g". Andre igen bruger
"f" i betydningen m-pige. Og andre igen igen skelner ikke mellem
"f" og "F" (eller "m" og "M") og du kan derfor ikke vide om alderen
på heltinden eller heltinden i en "mf" historie. Det medfører en del
forvirring, og desuden kan det squicke dem der helst vil bevare
illusionen om at teenagere ingen seksualitet har.

Bedre bliver det ikke af at storiesonline-net (den uden binde-
stregen) anvender framing, dvs. viser historier fra andre sites
i deres egne frames, så det fremstår som om at historien ligger
på storiesonline.net .

Så hold dig til www.asstr.org

Læs en bunke forskellige historier, i D/s, mdom, fdom,
bond, spank, humil ogsåvidre-genren, og mærk efter hvad
der tænder dig.

--
Peter Knutsen

Fra : Mic

Dato : 21-03-01 09:49

SNIP en hel masse velformuleret snak....

MEN: Switcher findes der masser af, der trives i bedste velgående. Min
erfaring er at derews fgorhold som oftest kører fint (inden for de gængse
rammer af hvad fint er i et firhold) og at det ikke er et forvirende indslag
i deres samliv. Jeg er for øvrigt selv Switch...
Derudover kender jeg flere Dominaer, der har startet deres "Karriere" eller
hvad amn kalder det som M'ere, og senere er gået i den anden retning, såå...
Hvis du ,SGO, har lysten/trangen til at udforske de andre sider af din
seksualitet, så gør det. Alt at vinde og intet at tabe, du ved. Du bliver
højst en kikset oplevelse rigere..:

Mvh

MIc

Fra : Chokmahzz alias rab~

Dato : 14-03-01 04:07

On Tue, 13 Mar 2001 21:33:19 +0100, "SGO-tøz*i lære*"
<SGO@kyst-net.dk> wrote:

>sidste begyndt at melde sig - hvordan gør jeg op med mig selv, om jeg tør
>tage springet og prøve at være den Dominerende???
prøv det !
MvH
Bo