Forsikring, hurra
Fra : boe

Dato : 13-03-01 20:55

Hihi - jeg har lige haft besøg af Runa, som jeg i kraft af mit engagement
med Lån & Spar kunne blive kunde hos. Kasko med selvrisiko på 3550,- giver
en årlig præmie på 2790,- hihihihihi. Det er ikke meget mere end jeg gav for
ansvar hos TopDK hihihihi Dejlig dag ))) Nu tør jeg parkere udenfor om
natten igen, hihihihihi....og kan sove roligt selv om der kommer lyde fra
garagen, hihihihihi..

Bo, VF1000F

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-03-01 21:06

boe skrev:

> [...]
> for ansvar hos TopDK hihihihi Dejlig dag ))) Nu tør jeg parkere
> udenfor om natten igen, hihihihihi....og kan sove roligt selv om der

Engagement? Har du en konto hos dem, eller er det mere end det der skal
til? Har runa egentlig nogle krav ang. anciennitet/alder?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Brian Thomsen

Dato : 13-03-01 21:14

[SNIP]
> Engagement? Har du en konto hos dem, eller er det mere end det der skal
> til? Har runa egentlig nogle krav ang. anciennitet/alder?

Nej, Runa har ikke nogetkrav ang. anciennitet/alder. Kig ebt. på Runa's
hjemmeside (www.runa.dk)

Hilsen

Brian Thomsen
Kawasaki ZX-6R '99

Fra : boe

Dato : 13-03-01 21:17

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.FJERN-DETTE> wrote in message

> Engagement? Har du en konto hos dem, eller er det mere end det der skal
> til? Har runa egentlig nogle krav ang. anciennitet/alder?

Jeg har såmænd bare en lønkonto. Jeg mener ikke, at Runa har nogen krav om
anciennitet eller alder. Prøv at beregne pris på http://www.runa.dk. Hvis
systemet accepterer beregningen, så går jeg da ud fra, at Runa også
accepterer kunden.

Bo, VF1000F

Fra : Allan jørgensen

Dato : 13-03-01 22:35

boe <bem@NOSPAMdigiquant.com> skrev i en

Prøv at beregne pris på http://www.runa.dk. Hvis
> systemet accepterer beregningen, så går jeg da ud fra, at Runa også
> accepterer kunden.

Så vil jeg hvertfald ikke gå ind på razzia.dk og beregne bøde-størrelser
)

at alle kan gå ind og beregne er ikke ens betydende med at man kan blive
kunde?

Allan(fzr600us)lån og spar-kunde, medlem af dvmc, mon man så kan få
forsikringen til 1/2 pris

Fra : boe

Dato : 13-03-01 22:48

Allan jørgensen <allan.c.jorgensen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> )
>
> at alle kan gå ind og beregne er ikke ens betydende med at man kan blive

Nej, men beregningen laves på grundlag af b.la. anciennitet (hvor længe har
man haft mc, heraf skadefri). Hvis der var et krav, ville man vel have
svaret "desværre" i stedet for "kr. 2790" hvis kunden ikke indtaster
tilfredsstillende svar?

Og du kan da sagtens blive kunde hos "Bødeforretningen" - hvad er problemet

Bo, VF1000F

Fra : Allan jørgensen

Dato : 14-03-01 18:42

> [...]
> tilfredsstillende svar?
>
> Og du kan da sagtens blive kunde hos "Bødeforretningen" - hvad er

[u-seriøs mode on]
hvor kan man skrives op, betaler man så en fast takst , hvis jeg nu feks.
vil kører 160km/t på motorvej betaler jeg x antal kroner om året og hvis jeg
så overskrider den skal jeg så skrive en skadesanmeldelse ))))))
[u-seriøs mode off]

jeg har selv været inde og rode med den og det eneste hvor de skriver fejl
på er ved special-køretøjer(var inde på bilsiden og ville forsikre en
ferrari) no can do. ved motorcykler skrev jeg en honda goldwing (den nye)
nyværdi 650.000kr med x-stra udstyr og kaskoforsikring, årlige præmie
125401kr
så de forsikre alt, bare du vil betale for det.det er nyværdien og
anciniteten de beregner ud fra, og anciniteten er kun til at nedsætte
præmien med.

Allan(fzr600us)som fik en dainese backspace 3 i føsdagsgave(den skal bruges
flittigt i år(læs hvergang).

Fra : Flemming Petersen

Dato : 14-03-01 09:40

[snip]
> Engagement? Har du en konto hos dem, eller er det mere end det der skal
> til? Har runa egentlig nogle krav ang. anciennitet/alder?

[snip]

Jeg kunne få mit fejeblade forsikret, da jeg havde kørt mc i 2 år og var 21
år, så jeg tror ikke på at runa har nogen krav til anciennitet eller alder.

Flemming Petersen
CBR 900 RR som er til salg

Fra : Albert

Dato : 13-03-01 21:12

> [...]
> ansvar hos TopDK hihihihi Dejlig dag ))) Nu tør jeg parkere udenfor om
> natten igen, hihihihihi....og kan sove roligt selv om der kommer lyde fra

Og hvad med ulykke og indbo ?

Selvom Runa klart er billigst, så ente Provenzial med at være billigst for
mig hvis man lagde alle tallene sammen...

mvh Albert
CBR1000

Fra : boe

Dato : 13-03-01 21:20

Albert <toma@email.dk> wrote in message

> Og hvad med ulykke og indbo ?
>
> Selvom Runa klart er billigst, så ente Provenzial med at være billigst for
> mig hvis man lagde alle tallene sammen...

Du har ret i, at indbo er lidt dyrere, men til gengæld er selvrisikoen den
halve og dækningsbeløbet ca. 15% højere i mit tilfælde. Ulykke (1 voksen + 2
børn) er samme pris. TopDK har lige varslet forhøjelser.

Bo, VF1000F