Hjælp til CSS
Fra : Allan Johansen

Dato : 05-03-03 01:17

Hej NG

Jeg er i færd med at lave denne side
http://www.hesselbjerg.dk/website_tests/index.htm, men jeg kan ikke finde ud
af hvordan jeg får lavet den midteste del og den højre del. Jeg vil gerne
have links i venstre og højre side og indholdet i midten.

Style Sheet´et findes her:
http://www.hesselbjerg.dk/website_tests/testcss.css

Jeg har prøvet meget, men lige lidt har det hjulpet. Et andet problem er
også, at siden gerne skulle kunne set ved 800*600 og derfor er det vel ikke
en løsning at bruge en position:absolute ?

Det er mit håb, at sitet kommer så tæt på 100% CSS som overhovedet muligt.
Og det som jeg pt. har lavet skulle også gerne validere.

Skønt dette ikke er ris+ros gruppen må I da også gerne fortælle, hvad I
synes om sidens ret simple layout samt farve valg.

Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe mig, og at jeg fik forklaret mig
på en forståelig måde.

På forhånd tak!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Leonard

Dato : 05-03-03 10:01

http://www.glish.com/css/7.asp

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Allan Johansen

Dato : 06-03-03 01:51

<Snip>
"Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.glish.com/css/7.asp

</Snip>

Hej Leonard

Tak for dit eksempel, men jeg tror ikke at jeg kan bruge det, da jeg gerne
vil have at venstre, midt og højre DIV'erne bliver placeret inde i den DIV
som du allerede kan se på http://www.hesselbjerg.dk/website_tests/index.htm
..

http://www.hesselbjerg.dk/website_tests/index.htm mangler jeg sådan set
kun at få placeret den midterste DIV til indholdet og den højre DIV til
ydereligere links.

Når man bruger position : absolute; så sker det vel altid udfra
skærmenskordinater og ikke udfra placeringen af den omkring læggende DIV,
hvori jeg gerne vil smider henholdsvist venstre, midt og højre DIV'erne?

Håber du kan se hvad der er jeg gerne vil og at du fortsat er i stand til at
komme med lidt hjælp, da jeg efterhånden har prøvet mange ting, dog uden et
brugbart resultat.

På forhånd tak!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-03 10:36

Allan Johansen skrev:

> Når man bruger position : absolute; så sker det vel altid
> udfra skærmenskordinater

Nej. Det sker i forhold til det nærmeste moderelement der også er
positioneret - se fx eksempel 2 på siden her:
<http://www.webreference.com/html/tutorial18/1.html>

> og ikke udfra placeringen af den omkring læggende DIV, hvori
> jeg gerne vil smider henholdsvist venstre, midt og højre
> DIV'erne?

Jo - hvis du sætter position: relative eller absolute på moder-
div'en (fixed er en tredje mulighed der bare ikke virker med IE).
--
Jens Gyldenkærne Clausen