Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator 9.0
Fra : Svendsen&Jensen

Dato : 06-01-01 18:55

Er der nogen der ved om det er muligt at indstille preview af Illustrator
9.0 filer. Mit problem er, at med 9.0 synes jeg det er tæt på umuligt at
placere Illustrator-filer i f.eks. Quark nøjagtigt. Skærmbilledet er vildt
pixeleret. På print/tryk er det rand-skarpt som det skal være.

Venlig hilsen
Nina Storm

klaura@post12.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 06-01-01 20:47

"Svendsen&Jensen" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> [...]
> placere Illustrator-filer i f.eks. Quark nøjagtigt. Skærmbilledet er vildt
> pixeleret. På print/tryk er det rand-skarpt som det skal være.

Det er normalt for Quark at selve preview af billeder ikke står
i fuld opløsning. Hvis de gjorde det, skulle vi nok have lidt kraftigere
computere! I InDesign kan du bestemme om det skal være i fuld
opløsning, med langsom program til følge, men i det mindste kan
man stille det. Jeg mener ikke man kan i Quark, men er ikke
100% sikker på dette. Hvis du også har problemet i Illustrator med
placerede billeder, så fjern "fluebenet" i Link når du vælger Place.
Så skulle det gerne blive vist i fuld opløsning.
Igen, hvis du har fået lavet en fil i Illustrator hvor der har været
krydset af ved Link på placerede billeder, så kan du vælge at
"genplacere" billedet vha. Link menuen. Klik på Window/Show Links
hvis den ikke er vist.

Jeg er ikke 100% sikker på om det er dette du mener. Er det istedet
grafik du laver i Illustrator som bliver vist mere pixeleret end normalt
når det sættes ind i Quark? Hvis det er det du mener, så er jeg ikke
sikker på jeg kender løsningen. Er det Mac eller PC du sidder med?

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Svendsen&Jensen

Dato : 06-01-01 21:09

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev af Illustrator

Hvis du også har problemet i Illustrator med
> placerede billeder, så fjern "fluebenet" i Link når du vælger Place.
> Så skulle det gerne blive vist i fuld opløsning.

Ja, eller åbn en billedfil inde fra Illustrator.

> [...]
> når det sættes ind i Quark? Hvis det er det du mener, så er jeg ikke
> sikker på jeg kender løsningen. Er det Mac eller PC du sidder med?

Ja, det er det sidste jeg mener, og jeg mener det er blevet værre med de
sidste 2 versioner af Illustrator.
Men det er måske i virkeligheden Quark der er synderen.
Det er stor slemt på min Mac på arbejde, men her på min PC er det faktisk
til at leve med.

Venlig hilsen
Nina Storm

klaura@post12.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 06-01-01 21:31

> [...]

> Men det er måske i virkeligheden Quark der er synderen.
> Det er stor slemt på min Mac på arbejde, men her på min PC er det faktisk

Hmm, det ved jeg ikke så. Quark er ikke min stærkeste side
desværre, men måske det hjælper med en ny version af
Quark. Før eller siden kommer der vel en sådan.
Det kan selvfølgelig også være Adobe teamet der laver
"sabotage" for at få folk over til InDesign ;)

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Svendsen&Jensen

Dato : 06-01-01 21:54

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev

> Det kan selvfølgelig også være Adobe teamet der laver
> "sabotage" for at få folk over til InDesign ;)

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes - jeg ledere videre efter en løsning.
Men når du ikke har en så...

Venlig hilsen
Nina Storm

klaura@post12.tele.dk

Fra : Madsen

Dato : 06-01-01 23:52

"Svendsen&Jensen" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> jeg ledere videre efter en løsning.

Og du har prøvet om det er bedre/anderledes med 9.01?
Jeg tvivler, men det er vel værd at forsøge.
Det er alligevel en ret voldsom update på 19,5 Mb.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Søren Wind

Dato : 07-01-01 21:01

Du kan på Quark's homepage komme med forslag til 5'eren som er på vej, og
der kunne du jo nævne det med indstillelig opløsning på preview af billeder.
!

Jeg er også drøn irriteret af det, det er svært når en illustration skal
placeres helt præcist i forhold til andre elementer i Quark.
--
Søren H Wind - s.wind@mail.com - Pug 106 Rallye Driver - Flying High
http://www.PeugeotKlubJylland.dk

Fra : Nina Storm

Dato : 07-01-01 21:33

"Søren Wind" <s.wind@mail.com>

> Du kan på Quark's homepage komme med forslag til 5'eren som er på vej, og
> der kunne du jo nævne det med indstillelig opløsning på preview af
billeder.

Det vil jeg og forhåbentlig andre med straks gøre!

Venlig hilsen
Nina Storm

klaura@post12.tele.dk

Fra : Søren Wind

Dato : 09-01-01 01:35

Ja, jeg vil nu holde mig tilbage denne gang, jeg har på nuværende tidspunkt
kommet med de første 50 forslag, så jeg vil holde mig lidt i skindet....