Tankevækkende !!!
Fra : Erik Larsen

Dato : 13-03-01 19:55

5 Mos 28

v58 Hvis du ikke omhyggeligt følger alle denne
lovs ord, som står skrevet i denne bog, og frygter
det herlige og frygtindgydende navn Jahve, din Gud,
v59 så vil Herren ramme dig og din slægt med
usædvanlig hårde slag, med kraftige og vedvarende
plager og med svære og vedvarende sygdomme. v60
Alle Egyptens sygdomme, som du gruer for, vil han
påføre dig, og de skal klæbe til dig; v61 også enhver
anden sygdom og plage, som ikke er nævnt i denne
lovbog, skal Herren bringe over dig, til du er tilintetgjort.
v62 Hvor I før var talrige som himlens stjerner, skal der
kun være nogle få tilbage, fordi du ikke adlød Herren din
Gud.

Fra : Jens Hagemann

Dato : 14-03-01 13:58

Hej Erik
Tja, tankevækkende. Det er jo fra det gamle testamente. Og det gamle
testamente blev skrevet og fortalt for den tids mennesker. Den tids
mennesker var ikke så langt fremme i deres udvikling, som vi f.eks. er i
dag. Så derfor var man nødt til at give dem nogle 'skrappe' leveregler,
bl.a. 'øje for øje, tand for tand', som Jesus jo fortalte, nu blev afløst af
hans ord om at vende den anden kind til.
Der er mange smukke og rigtige ord i det gamle testamente. Jeg synes dog, at
vi bør holde os mere til det nye testamente. Det er jo trods alt her, at
Jesus' ord og gerninger er beskrevet og nok mere dem, vi skal leve efter i
dag. Indtil der kommer et nyt testamente. Og det er der jo faktisk kommet i
den danske filisof Martinus' 'Det tredje Testamente', som er en analyse af
det kosmos, som vi er medlemmer af. Her fortæller Martus også om, hvordan
flere lignelser fra Jesus kan tolkes.
mvh
Jens Hagemann

Fra : Erik Larsen

Dato : 14-03-01 14:28

"Jens Hagemann" <JH@eogs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kosmos, som vi er medlemmer af. Her fortæller Martus også om, hvordan

Jeg har kun en kommentar; - den danske filisof Martinus og vandre mod lyset,
høre hjemme under dk.livsyn.newage, fordi det har ikke med kristendom at
gøre.

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 14-03-01 17:18

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lyset,
> høre hjemme under dk.livsyn.newage, fordi det har ikke med kristendom

Jeps!

Niels