DiskWarrior
Fra : Mikkel Gade

Dato : 13-03-01 20:00

Jeg leder efter et program som kan rydde lidt op på min HD. Jeg har DL
Techtool mankan ikke få lov til at ordne min disk da jeg man ikke kan rydde
op på disken medmindre man starter fra cd'en eller en anden startdisk. Kan
det nu også passe?

--
Mikkel

(Og husk nu at få sagt Eskimo mens det endnu er gratis!)

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 13-03-01 22:26

Mikkel Gade <wiggin@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> op på disken medmindre man starter fra cd'en eller en anden startdisk. Kan

Mig bekendt er DiskExpress Pro fra Alsoft det eneste program der kan
optimerer og defragmenterer din startdisk og det kun hvis det er en HFGS
disk, eftersom programmet ikke er blevet opdateret til HFS+
--
Jesper Oersted
"Tak til - beklager, navnet forsvandt i da Outlook Express

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-03-01 03:27

Hej Mikkel

DiskWarrior kan ikke 'rydde' op på en HD. Den kan 'formattere' en disk _uden_
at slette data på den. Dvs., Den kan lægge en hel ny filstruktur - Directory
fil - på din HD.

Hvis du skal have noget, der kan rydde op, skal du have Norton Utilities 6.
Med DiskDoctor kan du rette en hel del fejl , og med SpeedDisk kan du både
defragmentere filer og 'rydde op', så de ligger rigtig, og der bliver mere ren
plads på din HD.

Og ja, det er rigtig, at man med TechToolPro skal starte fra en startdisk - og
helst en startdisk, hvor TTP er installeret, for at du kan bruge den på en
fornuftig måde.

Jeg véd godt, at det jeg siger nu, vil blive opfattet som værende noget
vrøvl, men jeg vover det alligevel. Lad være med at købe TTP! - Den er ikke
pengene værd. Den laver flere problemer, end den fjerner. Jeg har kun haft
dårlige erfaringer med TTP fra ver. 2.5 til 3.0.x. TTP laver en usynlig
database, hvor den gemmer informationer om alt, hvad du foretager dig på din
Mac, og den database bliver aldrig tømt, men vokser og vokser, - lidt i
retningen af den temporære mappe i 8.6 og 9.0.4. Og tilsidst kan den rent
faktisk fylde din HD så meget op, at du ikke vil kunne starte din Mac med
mindre, du starter den frea en system CD.

Så mit råd vil være, at du i stedet køber NU 6 og DiskWarrior 2.1. Hvis du i
forvejen har reg. versioner, er opgraderingspriserne rimelige, hvis du køber
direkte hos producenten i USA. Jeg har selv begge programmer, og det er de
bedste penge, jeg nogensinde har givet ud til reparationsværktøj. - De har
virkelig sparet mig for mange timers slid og sløb med kopiering, backup,
sletning, omformatteringer og geninstalleringer.

mvh. Erik Richard

Mikkel Gade wrote:

> [...]
> op på disken medmindre man starter fra cd'en eller en anden startdisk. Kan

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Karl Antz

Dato : 14-03-01 08:31

> [...]
> faktisk fylde din HD så meget op, at du ikke vil kunne starte din Mac med
> mindre, du starter den frea en system CD.

.... jeg var lige ved at skrive at du har aldeles ret)

Den usynlige database som du skriver om hedder
(punkt)TP3(punkt)DiagnosticResultPass, og den fylder hos mig - gæt
engang: 0 (NULL) KB! Og jeg har haft TechTool Protection kørende over
flere måneder.

Desuden kan du oprette en Trash Cache. Og den vokser ganske rigtigt i
det uendelige - men kun hvis du har glemt at fastlægge hvor mange filer
du vil sikre, hvor stor den samlede Cacheplads skal være eller hvor lang
tid du vil opbevare filerne (eller alle tre ting samtidig Dette gør
du ved i Trash Cache preferencerne at klikke på et volume, hvorefter du
kan foretage dine indstillinger. Desuden kan du til enhver tid selv
tømme Cachen ved at klikke på den dertil anbragte knap i preferencerne.

Jeg har brugt TTP i al den tid den har været på markedet. Efter min
faste overbevisning er den lige så god som Norton og til nogle ting
endda bedre - lige som Norton er lige så god som TTP og til nogle ting
endda bedre.

Men at sige at den langsomt æder din harddisk op - det er - ja undskyld,
men du har selv sagt det: vrøvl.

venskabelig hilsen

ka'l

--