E-Mail
webnoob 5265
winmail.dat Hmmmm
Fra : Jack Nielsen

Dato : 04-03-03 10:15

Har lidt problemer med obskure mail programmer som Lotus Notes m.m.

Når vi sender mail til Outlook klienter modtages mail korrekt men Lotus
Notes og div. andre modtager winmail.dat filer.

Jeg har fundet ud af at det er såfremt der sendes i rich text format eller
HTML. Syntes dog min Outlook klient står til plain text og der er stadig
problemer.

Det drejer sig om Exchange 2000 server og Outlook 2000 som klient.

Kan dette ændres på Exchange serveren så Lotus Notes brugere kan læse en
vedhæftet .txt fil ??

Mvh

Jack

Fut: news:dk.edb.internet.software.mail+news

Fra : Flemming Riis

Dato : 04-03-03 16:46

"Jack Nielsen" <jack.nielsen@get2net.dk> wrote in message

> Har lidt problemer med obskure mail programmer som Lotus Notes m.m.
>
> Når vi sender mail til Outlook klienter modtages mail korrekt men Lotus
> Notes og div. andre modtager winmail.dat filer.

Det er MS ikke andre der har et problem

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q241538

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q138053

nedereste er dog til en gammel exchange udgave men samme issue, find din
email connector sæt rtf til never.

Fra : Erling Sørensen

Dato : 05-03-03 21:01

"Flemming Riis" <fr@added.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q138053
>
> nedereste er dog til en gammel exchange udgave men samme issue, find din

Forklarer d.o. evt også følgende ?

Mail vedhæftet en eller anden CAD-fil sendes fra exchange-klient til konto
på en extern internet mailserver.
Mailen hentes fra OE 6.
Den vedhæftede fil er ikke synlig nogen steder.
I meddelelseskilden er opført en attachment med navnet winmail.dat. Herunder
en masse programkode (filen).
Størrelsen på mailen svarer fint til at den vedhæftede fil er med.

mvh
Erling