Mail-server på TDC bredbånd
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-03 18:34

Hej

Er der nogen der vil hjælpe mig !

Jeg prøver på at opsætte min egen mail-server op ( Win 2000 pro). Jeg prøver
med " Mailenable" , men det vil ikke rigtigt funke

Jeg formoder at det har noget med DNS at gøre , jeg søgte på TDC hjemmeside
og der stå som følger

(For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten)
blokeret i TDC's router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær
mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.)

Er der en der kan skære dette ud i pap for mig

PFH. tak

Fra : Claus Lund

Dato : 03-03-03 18:53

On Mon, 3 Mar 2003 18:34:27 +0100, "Grisling" <xxxxxx> wrote:

> [...]
>domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
>domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.)
>
>Er der en der kan skære dette ud i pap for mig

Du skal i hvert fald ha' sat dine mx records rigtigt op - styrer du
selv din DNS?

Jeg skrev dette som en begynder vejledning - måske kan det hjælpe:
http://www.sambar.dk/artikler/?valg=dns

Mvh Claus

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-03 19:01

Nej jeg styre ikke min DNS selv , det gør DanDomain , og de skulle have
rettet den til ?

Jeg kikker lidt på din vejledning , Tak for det hurtige svar

Fra : Claus Lund

Dato : 03-03-03 19:15

On Mon, 3 Mar 2003 19:00:57 +0100, "Grisling" <xxxxxx> wrote:

>Nej jeg styre ikke min DNS selv , det gør DanDomain , og de skulle have
>rettet den til ?

Hvad er dit domæne? Hvis vi er heldige, kan vi se hvad DanDomain har
sat op.

Mvh Claus

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-03 20:02

mantzius.com

Fra : Claus Lund

Dato : 03-03-03 20:44

On Mon, 3 Mar 2003 20:01:48 +0100, "Grisling" <xxxxxx> wrote:

>mantzius.com

Det skulle virke - men regn med at der går op til 24 timer, fra det er
sat op til det fungerer - så hvis dandomain først har sat det op i
dag, fungerer det måske ikke endnu.

Se selv opsætningen her:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?ip=&host=mantzius.com&ns=&axfr=on&pageid=78&action=cmsview&lang=da

Hvis det stadig ikke fungerer efter 24 timer, så må du nok se på din
server og evt. router/firewall.

Mvh Claus

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-03-03 21:48

Grisling skrev:

> Win 2000 pro. Jeg prøver med " Mailenable"

Husk jævnligt at kigge på:

Der kommer af og til ekstraprogrammer på:

Husk at læse dokumentationen og Knowledge Base artiklerne, deriblandt
denne (omkring opsætning så man ikke har en mailserver der er åben som
en ladeport for spammere (det er du så beskyttet mod fra TDCs side, men
det skader ikke at der er orden i tingene alligevel (hvis nu din mail-
server engang kom på et net uden spærring af port 25)):

Bemærk 1-tallet i enden af det ovennævnte URL, ved at udskifte tallet
kan du direkte ændre hvilken artikel du vil læse (den sidste artikel
hedder 85). Af en eller anden, for mig, ukendt årsag, er det den eneste
mulighed der er for at læse alle Knowledge Base artikler.

Kig i øvrigt inden for i forumet, der falder af og til guldkorn fra i
trådene.

Hvis du bliver trær at Mailnable, så tag et kig på Xmail:

Den ser umiddelbart bedre ud (teknisk set) end Mailenable og der er ud-
viklet et hav af ekstra-programmer til den. Jeg glemte vist at nævne,
at den er Open Source og kan køre på en håndfuld forskellige platforme.