Privat mailserver
Fra : Jannik E.

Dato : 28-02-03 01:13

Jeg overvejer at sætte en privat mailserver op, men er ny inden for området.
Hvilke programmer kan anbefales? - Der skal også indgå webmail, evt. som
selvstændigt program.
Den skal bare kunne håndtere ca. 5 mailadr., og må ikke koste det helt
store.

--
Jannik

(Slet "removethis123", for direkte mail)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 28-02-03 01:30

On Fri, 28 Feb 2003 01:13:19 +0100, "Jannik E."
<jaes@removethis123mail.dk> wrote:

>Den skal bare kunne håndtere ca. 5 mailadr., og må ikke koste det helt
>store.

qmail eller postfix ville jeg vælge.

--
Morten!

Fra : Jannik E.

Dato : 28-02-03 01:42

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:hbbt5vc4jt2v16lm68flb70fqd5vt1djnq@4ax.com...

> qmail eller postfix ville jeg vælge.

Er det linux-programmer?
Jeg er ikke så Linux kyndig, kan de sættes op via en grafisk brugerflade?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 01-03-03 02:04

On Fri, 28 Feb 2003 01:42:12 +0100, "Jannik E."

>Er det linux-programmer?

ja og nej, det er *nix programmer, måske kan man også få dem til at
køre på windows

>Jeg er ikke så Linux kyndig, kan de sættes op via en grafisk brugerflade?

Ja, webmin kan vist en hel del af den slags, men det har jeg ikke
rodet så meget med.

--
Morten!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-03-03 10:42

In dk.edb.internet.software.mail+news, Morten Kjaer Nielsen
<nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> says...
> Ja, webmin kan vist en hel del af den slags, men det har jeg ikke

Jeg har haft webmin, men det røg ud igen... Mage til skrammel skal man
lede længe efter... En "bageopskrift" hvor alt er forklaret er meget
nemmere. Følger man den til punkt og prikke hvergang, så bliver
resultatet aldrig helt skeløjet.

Jeg har lært Linux på den måde.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas H.

Dato : 28-02-03 08:30

> [...]
>
> --
> Jannik
>
> (Slet "removethis123", for direkte mail)

Jeg ville anbefale 602pro lansuite, det er gratis til non commercial use, og
kan vist klare op til 5 mail adresser.

Gå ind på www.602pro.com og kig efter LAN SUITE.

Det med gratis brugerfalde.

MVH

Thomas H.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-02-03 20:54

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jannik E.
<jaes@removethis123mail.dk> says...
> [...]
> selvstændigt program.
> Den skal bare kunne håndtere ca. 5 mailadr., og må ikke koste det helt

postfix, sqwebmail, courier-imapd og courier-pop3d.

+ Debian GNU Linux 3.0

Fra : Jannik E.

Dato : 01-03-03 03:59

Tak for svarene - der er lidt at checke ud

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 02-03-03 04:28

Jannik E. skrev:

> Jeg overvejer at sætte en privat mailserver op, men er ny inden for
> området. Hvilke programmer kan anbefales?

Hvis du vil afvikle på Win32, kan du F.eks. kigge på de følgende:

Webmailen følger med i pro-udgaven til 175 US$. Den er ret nem at op-
sætte at administrere til daglig.

PHP og ASP.

Jeg bruger selv Mail Enable pt., men skifter sikkert til Xmailserver
(da den bl.a. er udviklet til en række forskellige platforme og der er
et ret aktivt udviklermiljø omkring serveren (scripts, filterregler
etc.)).