Bloomba? Erfaringer?
Fra : Palle Jensen

Dato : 25-02-03 14:52

Jeg læste lige i MetroExpress at Bloomba skulle være en værdig
konkurrent til Outlook og Eudora.

Er der nogle der har haft mod på at prøve den?

http://www.bloomba.com/

Den ser ret Outlook agtig ud..

Stadig beta...

--
Palle Jensen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-02-03 00:08

Palle skrev:

> Jeg læste lige i MetroExpress at Bloomba skulle være en værdig kon-
> kurrent til Outlook og Eudora.

Den skal nok først understøtte brugen af kodeord til SMTP-servere, før-
end det bliver til noget (jeg kan i alt fald ikke anvende den uden den
funktion).

Den kan kun importere emails fra Netscape.

Ideen, med søgning, minder mig om ZOË:

Fra : Palle Jensen

Dato : 26-02-03 08:29

> Den skal nok først understøtte brugen af kodeord til
> SMTP-servere, før- end det bliver til noget (jeg kan i alt fald
> ikke anvende den uden den funktion).

- OK. Den ville være ligegyldig for mig, men kan godt se at der
sagtens kan være et behov.

> Den kan kun importere emails fra Netscape.

Ifølge produktbladet flere:

"Email and Folder Import: Import messages, custom folders and
accounts from multiple POP3 accounts. Bloomba imports from Outlook,
Eudora and Netscape."

> Ideen, med søgning, minder mig om ZOË:

- Hmm... Kendt jeg ikke lige. Interessant.

--
Palle Jensen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 26-02-03 22:02

Palle skrev:

> - OK. Den ville være ligegyldig for mig, men kan godt se at der
> sagtens kan være et behov.

Et STORT behov for mig, ingen af de SMTP-servere jeg anvender tillader
at der kan sendes emails fra brugere uden at de er logon-validerede
(heller ikke de servere jeg selv går og nusser om).

> Ifølge produktbladet flere:

Jov jov, der kan nemt være forskel på markedsføringsmaterialet og på
det programmet rent faktisk er i stand til at udføre pt.

> "Email and Folder Import: Import messages, custom folders and
> accounts from multiple POP3 accounts. Bloomba imports from Outlook,
> Eudora and Netscape."

"Importing email and settings from other clients

To get a good feel for the power of Bloomba search features, and to
have access to all your past email, it is beneficial to import existing
email from your existing email client into Bloomba client. Bloomba can
import messages, folders, and account settings from Netscape Mail (4.7
and 7.x),. Support for Microsoft Outlook and Eudora are coming soon."

Det er altid en god ide, at se lidt i support-afdelingen på websiden
for et program man overvejer at bruge tid på at installere, det kan
nemt give et andet billede af programmet end hvad markedsføringsafde-
lingen forsøger at bilde potentielle kunder ind.

Hmm, jeg kiggede lige i FAQen:

Man kan ikke importere adressebøger, man kan ikke eksportere emails
hvis man beslutter sig for at programmet ikke lige er noget for en.

> - Hmm... Kendt jeg ikke lige. Interessant.

Jeg tror at ZOË er blevet inspireret af Big Brother til Emacs: